Presidentti kannattaa pössyttelyn laillistamista – "Todennäköisesti tolkun ajatus"
Kommentit (24)
Löytää se sokeakin kana näemmä joskus jyvän, ensimmäinen järkevä asia Ahtisaaren suusta koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Se että kannattaa kannabiksen laillistamista ei vielä kerro siitä että polttaisi tai haluaisi polttaa itse. Presidentti todennäköisesti ajattelee mikä on taloudellisesti järkevää ja mikä tuo Suomelle eniten verotuloja, ei sitä mitä lajiketta ostaisi itse ensimmäisenä kioskilta. Harva täällä tajuaa että lähes kaikki oikeasti halukkaat polttaa sitä jo, oli kannabis laillista tai ei. Laillisuus tekisi harrastuksesta vain monin verroin helpompaa, halvempaa ja turvallisempaa. Vaikka olisit täysin mietoja huumeita vastaan, olet varmaan sinäkin sitä mieltä että niitä huumeita ja niiden sisältöä olisi jonkun hyvä valvoa. Jos vaikka lapsesi päättää kokeilla pajautusta hän voi ostaa sen tällä hetkellä täysin ylihintaan kadulta ja tukea samalla tahtomattaan jotain rikollisjengiä. Apteekista ostaessa tuet valtiota ja voit luottaa siihen mitä saat. Nykyinen laki ei ole lainkuuliaisten kansalaisten etu.
Ei minun mielestäni tarvitse laillistaa huumeita.
Voisi ehkäistä alkoholista aiheutuvia haittoja, jos pössyttely laillistettaisiin.
Kaikki muut saavat mielestäni pössytellä ganjaaa niin paljon kuin kerkeävät ja ilman sanktioita. Itse en ole saanut kannabiksesta mitään positiivisia vointeja. Päinvastoin.
Tälle juoppohullulle kansalle ei TODELLAKAAN tarvitse laillistaa yhtään enempää päihteitä!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Voisi ehkäistä alkoholista aiheutuvia haittoja, jos pössyttely laillistettaisiin.
Ihan perstuntumaltako heitit arviosi vai onko sulla jotain epidemiologista dataa tämän tueksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että kannattaa kannabiksen laillistamista ei vielä kerro siitä että polttaisi tai haluaisi polttaa itse. Presidentti todennäköisesti ajattelee mikä on taloudellisesti järkevää ja mikä tuo Suomelle eniten verotuloja, ei sitä mitä lajiketta ostaisi itse ensimmäisenä kioskilta. Harva täällä tajuaa että lähes kaikki oikeasti halukkaat polttaa sitä jo, oli kannabis laillista tai ei. Laillisuus tekisi harrastuksesta vain monin verroin helpompaa, halvempaa ja turvallisempaa. Vaikka olisit täysin mietoja huumeita vastaan, olet varmaan sinäkin sitä mieltä että niitä huumeita ja niiden sisältöä olisi jonkun hyvä valvoa. Jos vaikka lapsesi päättää kokeilla pajautusta hän voi ostaa sen tällä hetkellä täysin ylihintaan kadulta ja tukea samalla tahtomattaan jotain rikollisjengiä. Apteekista ostaessa tuet valtiota ja voit luottaa siihen mitä saat. Nykyinen laki ei ole lainkuuliaisten kansalaisten etu.
Aivan! Makeiset ja tupakatkin pois vaan niistä coffeshopeista vai mitä vitun ärkioskeja ne nyt olikaan?!
Vierailija kirjoitti:
Tälle juoppohullulle kansalle ei TODELLAKAAN tarvitse laillistaa yhtään enempää päihteitä!!!!!!
Mielummin siellä snägärillä näkis hymyileviä pajauttelijoita hakemassa mässyä kuin jotain uhoavia räkäkännisiä miehiä:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan perstuntumaltako heitit arviosi vai onko sulla jotain epidemiologista dataa tämän tueksi?
En oo ekan viestin kirjoittaja mutta jos jengi pajauttais juomisen lomassa niin moni seuraavana päivänä kaduttava asia vois jäädä tekemättä kun haluiski himaamn pötköttää. Just saying :D
Vierailija kirjoitti:
Niin jotta parempi että mopopojat ynnä muut rikolliset käärii rahat alkoholia miedommasta ja vähemmän haitallisesta päihteestä? Juuri tuon alkoholin käytön takia kannabiksen pitäisi olla laillinen vaihtoehto. Sillä säästyisi moni kovan laillisen kaman ikäviltä seurauksilta.
"Alkoholivero tuottaa 1,4 miljardia ja sen terveyshaittoihin käytetään neljä miljardia."
Höpöheinä vaikka ilmaiseksi jos sillä estetään nuorten viinan käyttö.
Alkoholi oikeasti myrkky joka tuhoaa kaiken.
t. Veronmaksaja
Mitä höpötät? Ei tuossa jutussa mainittu presidentti niinistöä millään Selvästikkin on pössyttely vienyt viimeisenkin järjen valon.
Suomessa ganja ei korvaisi alkoholin käyttöä. Suomessa kun on niin vahvat päihderiippuvuusgeenit. Sekakäyttö on yleistä. Sitten vain päihteiden kokonaismäärät yhteensä kasvaisivat.
Harmi juttu, mutta näin se täällä menee. Ne ovat hyvin harvinaisia tapauksia, että alko jäisi pois ja sen sijaan vetäisi mukavat sauhut la-illan saunan jälkeen. Suurin osa kansasta olisi entistä enemmän sekaisin.
"Ahtisaari myös liputtaa entistä suoremmin Suomen Nato-jäsenyyden puolesta sekä syyttää Venäjää kansainvälisen tasapainon rikkomisesta."
Jostain syystä hamppujonnea ei tuo ajatus yhtään innosta sympatiseeraamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan moni argumentti, varsinkin alkaen "voisi", perustuu AV:lla tieteellisellä metodilla hankittuun tietoon? Hiljaista olisi täälläkin, jos pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienosti perustelu, "no kun ei minun mielestäni siltikään tarvitsisi". Tiedän että yksinkertaisena ihmisenä sinun on vaikea ymmärtää tätä mutta myös "huume" käsitteenä on pelkästään juridinen - esim. burana ja sokeri ovat yhtä lailla "huumeita" ja jopa haitallisempia aineita elimistölle mutta sinä et pelkää niitä koska niitä saa tällä hetkellä laillisesti kaupasta. Yhtä lailla kannabista saattaa saada tulevaisuudessa kaupasta, ja silloin siitä aletaan todennäköisesti puhumaan päihteenä tai lääkkeenä. Yksi monitulkinnallinen ja suhteellinen sana ei vielä riitä perusteluksi sille miksi päätämme laillistaa tai olla laillistamatta jotakin. Idiooteille se toki riittää syyksi nyt ja aina.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa ganja ei korvaisi alkoholin käyttöä. Suomessa kun on niin vahvat päihderiippuvuusgeenit. Sekakäyttö on yleistä. Sitten vain päihteiden kokonaismäärät yhteensä kasvaisivat.
Harmi juttu, mutta näin se täällä menee. Ne ovat hyvin harvinaisia tapauksia, että alko jäisi pois ja sen sijaan vetäisi mukavat sauhut la-illan saunan jälkeen. Suurin osa kansasta olisi entistä enemmän sekaisin.
Sekakäyttö on yleistä päihderiippuvaisten keskuudessa. Heidän käyttöään aineiden laittomuus hillitsee kaikkein vähiten. Onneksi ei enää tarvitse uskoa tuollaisiin mutuiluihin, vaan voimme tarkastella mitä vaikutuksia kannabiksen laillistamisella on ollut esim. Coloradossa. Siellä ei ole psykoosit räjähtäneet käsiin vaan verotuotot. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekakäyttö on yleistä päihderiippuvaisten keskuudessa. Heidän käyttöään aineiden laittomuus hillitsee kaikkein vähiten. Onneksi ei enää tarvitse uskoa tuollaisiin mutuiluihin, vaan voimme tarkastella mitä vaikutuksia kannabiksen laillistamisella on ollut esim. Coloradossa. Siellä ei ole psykoosit räjähtäneet käsiin vaan verotuotot. :)
Laillistamisen tulokset eivät näy muutamassa vuodessa. Vaan siihen menee vuosikymmeniä.
Ps. hollantilaiset ovat muuttamassa mielipidettään kannabiskahviloista.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se on. Itse 20 vuotta päivittäin kannabiksen kanssa tavalla tai toisella tekemisissä olleena on tullut selville, että Suomessa kannabis ei korvaa alkoholia, vaan tulee sen rinnalle ja lisäksi. Uusimman kannabis Suomessa tutkimuksen mukaan eniten kannabista käyttävät myös joivat eniten. Naurattaa nämä "parempi jointti perjantaisin kuin litra kossua ja puukolla kaveria kylkeen"-argumentit. Käytännössä se toimii lähinnä tyyliin arkena kannabista ja viikonloppuna kännit sen lisäksi. Täytyy muistaa, että sen verran päihdevammainen kansakunta, että saa huumeiden vieroituslääkkeestäkin(subutex) väärinkäyttöepidemian aikaiseksi. Tuohon ei ihan kaikki pystykään. Dekriminalisointi ja omaan käyttöön kasvattamisen salliminen olisi kuitenkin paikallaan, koska kaikki halukkaat jo muutenkin lajia harrastavat.