Autosta molemmat ajovalot palanu. Saako tänään missään vaihdettua?
Ongelmana on, että auton molemmat ajovalot pimeenä, enkä osaa itse vaihtaa. Onko tänään mitään paikkaa auki, jossa voisi joku ne vaihtaa mulle. Osaako kukaan sanoa?
Espoossa asun
Kommentit (44)
Tuo huoltoasemavinkki on oikeesti hyvä, mutta googlasin nopeesti ja AD-ketjun yks toimipiste Lahnuksella on auki lauantaisin https://www.ad-finland.com/autokorjaamo/espoo/lahnuksen-ad-autohuolto
Vierailija kirjoitti:
Oisko sulake, eikä polttimot palanu? Sulake on helppo vaihtaa.
Jos molemmat valot lakkasi yhtäkkiä toimimasta niin todennäköisesti vika on juurikin muualla kuin itse polttimoissa.
Sulakkeen lisäks valojen rele voi olla kaput.
Vierailija kirjoitti:
Mene jonkun huoltsikan pihalle, avaa konepelti ja pistä pikkurillin kärki suuhun. Eipä aikaakaan kun joku mies tulee kysymään mikä on vikana, kerro asia mahdollisimman
Viattomalla tyttömäisellä äänellä ja tee selväksi ettet ymmärrä autoista mitään. Pyydä mieheltä apua lamppujen vaihtoon.
Valmis
Ei toiminu Vantaalla. Seisoin auton vieressä pyyhkijänsulkien kanssa kaatosateessa Motonetin pihassa ja autoissaan sadetta pitämässä olevat "herrasmiehet" vain naureskelivat. Opinpa siitä edespäin tekemään ihan kaiken itse.
Netti on nykyään pullollaan ohjeita for dummies. Olen opiskellut tapetointia, maalaamista, auton polttimoiden vaihtoa, renkaanvaihdot, jopa hankalaksi osoittautuneen traktorin suunnanvaihtajakin löytyi googlen avulla.
Kiitos neuvoista teille, jotka vaivauduitte oikeasti auttamaan. Te, jotka vaan auoitte päätänne, varmasti jatkatte sitä vastedes, joten teille on turha sanoa mitään.
Lamput on vaihdettu, kiitos Motonetin ystävällisen henkilökunnan. Vitosen maksoi. Toinen polttimo oli tosiaan ihan helppo, toisen kanssa kesti pitempään, kun ison miehen isot kädet ei meinannu mahtua sinne väliin. Ei oo helpooa ammattilaisellekaan, vaikka sinällään helppo juttu onkin.
Juu yksisilmäisenä oon ajellut jo muutaman viikon, joten tiedän, ettei kyse ollu sulakkeesta. Omaa tyhmyyttä, kun vaan odottelin, että ne itsestään vaihtuvat tms ( :D ), mut nyt on vaihdettu molemmat joten kelpaa taas Isoon omenaan huristella.
Espoossa pärjää kyllä ihan hyvin ilmankin valoja, periaattesssa, mutta kun piti lähteä Turun suunnalla käymään, ja niissä tunneleissa tarvii valoja, niin ei ollu hirveesti vaihtoehtoja. Ja motarilla muutenkin tarvii.
Ja juu tiedän, että sakothan siitä saa, jos ilman valo(j)a menee. Ite otin riskit.
Ap
No hyvä että sait lamput kuntoon. Nyt varapoltin jonnekin jemmaan vastaisen varalle ja vaihdat heti kun palaa. Tietysti seurasit tarkkaan lampunvaihto-operaation että osaat tehdä sen itse jatkossa, etkös seurannutkin :)
Espoon pikahuolto ja huolttikset. Tuolla korjaamolla on auto meillä korjattu joskus parissakin tunnissa siitä kun se on hajonnut.
Sinkkumies
Käyttäjä3474 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vaihdoin itse ensimmäinen kerta ikinä, apuna 11-vuotias. Ei liian vaikea, äiti lukee kirjasta, poika kokeilee vain. Hyvin onnistui, vaikka piti akkua irrottaa. Siitä vain! N48
Riippuu autostakin. Mun vanhassa autossa se lampun paikka oli niin hankala, että korjaamon ammattilaiskaverikin sähläsi sen kanssa melkein puoli tuntia. Samaisesta syystä itse kerran ne vaihdettuani en enää jaksanut alkaa samaan säätöön.
Tämä on minulla nykyään yksi kriteeri auton ostamisessa. Eli pystyykö lampun vaihtamaan itse ja vähäisellä vaivalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene jonkun huoltsikan pihalle, avaa konepelti ja pistä pikkurillin kärki suuhun. Eipä aikaakaan kun joku mies tulee kysymään mikä on vikana, kerro asia mahdollisimman
Viattomalla tyttömäisellä äänellä ja tee selväksi ettet ymmärrä autoista mitään. Pyydä mieheltä apua lamppujen vaihtoon.
ValmisEi toiminu Vantaalla. Seisoin auton vieressä pyyhkijänsulkien kanssa kaatosateessa Motonetin pihassa ja autoissaan sadetta pitämässä olevat "herrasmiehet" vain naureskelivat. Opinpa siitä edespäin tekemään ihan kaiken itse.
jopa hankalaksi osoittautuneen traktorin suunnanvaihtajakin löytyi googlen avulla.
Sitä kutsutaan vaihdekepiksi, hehheh..
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi
Sinkkumies
Sinkkumies perustelee miksi rele ei voi olla rikki? Ovatko releet rikkoutumattomia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ValmisEi toiminu Vantaalla. Seisoin auton vieressä pyyhkijänsulkien kanssa kaatosateessa Motonetin pihassa ja autoissaan sadetta pitämässä olevat "herrasmiehet" vain naureskelivat. Opinpa siitä edespäin tekemään ihan kaiken itse.
jopa hankalaksi osoittautuneen traktorin suunnanvaihtajakin löytyi googlen avulla.
Sinkkumies
Kaupunkilainen ilmeisesti? Koska olet viimeksi ajanut traktoria? Vaihdekeppi on eri kuin suunnanvaihtaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Monessa traktorissa on suunnanvaihtaja erikseen vaihdekepistä. Ja vaihdekeppejä saattaa olla parikin, peruskaavio ja alue.
Tai sitten ei ole keppejä ensinkään vaan pelkkiä pieniä sähkönappuloita tai joku suuntaviiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi
Sinkkumies
Sinkkumies perustelee miksi rele ei voi olla rikki? Ovatko releet rikkoutumattomia?
On ja releet eivät ohjaa ajovaloja. Rele on nimensä mukaisesti katkoja ja ohjaa esim. vilkkuja. Olen vaihtanut.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Monessa traktorissa on suunnanvaihtaja erikseen vaihdekepistä. Ja vaihdekeppejä saattaa olla parikin, peruskaavio ja alue.
Tai sitten ei ole keppejä ensinkään vaan pelkkiä pieniä sähkönappuloita tai joku suuntaviiksi.
Niinkö. Olen ajanut traktorilla ensimmäistä kertaa 8 vuotiaana, kesämökillä.
Sinkkumies
Traktorissa on ratti ja sitä kääntämällä pääsee mihin suuntaan tahansa. Ei se noin vaikeata voi olla..
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi
Sinkkumies
On ja releet eivät ohjaa ajovaloja. Rele on nimensä mukaisesti katkoja ja ohjaa esim. vilkkuja. Olen vaihtanut.
Sinkkumies
Kuvitteletko sä että ajovalojen virta kulkee siitä ratin viiksessa olevan pikkuruisen kytkimen kautta?
OK, et tiedä autoista paskaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Niinkö. Olen ajanut traktorilla ensimmäistä kertaa 8 vuotiaana, kesämökillä.
Sinkkumies
Se teidän päältäajettava ruohonleikkuri ei ole traktori vaikka isi niin väittikin.
Oliko 12e hyvä veikkaus motonetin taksaksi ?
Eli halvimmat hehkulamput, 2 kpl + vaihtyö 5e ?
Lamppu pitää vaihtaa heti eikä jäädä odottelemaan toisenkin sammumista,varmasti on ollut yksisilmäinen jo jonkin aikaa.