Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teistä merkkilaukut pelkkiä statussymboleita?

Vierailija
17.02.2017 |

Vai miksi käytätte/ostatte?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniita, ajattomia klassikoita jotka kestävät pitkään.

Vierailija
2/21 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Vain ja ainoastaan.

Vai onko joku halvempi laukku toiminnallisesti jotenkin huonompi kuin kallis?

Ja sitten vain henkilökohtainen mielipiteeni: Tosi moni sellainen supermuodikas laukku on lisäksi ruma kuin susi. Tai ainakin käytetään jotenkin aivan kummallisessa yhteydessä. Suurin ihme oli tässä pari vuotta sitten sen sellaisen "mummo Chanelin" suosio. Siis se tikkilaukku, jossa metalliketju. Joka ikisellä bloggaajalla keikkui se vaikka verkkareiden kanssa.

Mulla on se oikein aitona vintagena, isomummoni jäämistöstä. Sekä hänelle että mulle se on vain juhlalaukku, käytetään juhla-asun kanssa. En todellakaan laittais joidenkin juoksutrikoiden kanssa kaupungille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne pitkälti statussymboleita on. Monet ovat myös kauniita ja osa tosi kestäviä. Ostan itse mielelläni merkkilaukkuja. Samoin merkkikenkiä, joissa tosin sitten keskeisin tekijä on hyvä laatu ja istuvuus verrattuna halpiskenkiin.

Vierailija
4/21 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai. Vain ja ainoastaan.

Vai onko joku halvempi laukku toiminnallisesti jotenkin huonompi kuin kallis?

.

Nimenomaan. Juuri näin.

Vierailija
5/21 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän se on. Itse ostan laukun pelkästään ulkonäön ja hinnan perusteella. En ikinä maksaisi laukusta satoja, saati tuhansia euroja. Minulla on paljon kauniita, ajattomia ja tyylikkäitä laukkuja, jotka eivät ole maksaneet kuin muutamia kymppejä. Tuntuu että ihmiset on unohtaneet sen, että edullisestikin saa todella upeita vaatteita, laukkuja ja kenkiä. Jokainen toki tavallaan, mutta mulla on rahalle tärkeämpääkin käyttöä kuin tuhlata se laukkuun/kenkiin  joka maksaa enemmän kuin mun vuokra.

Vierailija
6/21 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kestäviä nahkalaukkuja saa halvallakin.

Vierailija
7/21 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ostatte kestäviä tyylikkäitä ja edullisia nahkalaukkuja??

Vierailija
8/21 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on.

Vierailija
9/21 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Pissistouhuja. Naurettavaa. Itsellä olisi varaa ostaa kalliita merkkilaukkuja mutta käytän rahat mieluummin johonkin muuhun.

Vierailija
10/21 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta enää yhtään halpislaukkua, kun minulla kerran on ollut aidosti laadukas. Keinoaineiset halpikset murtuvat ja hilseilevät rumasti, ovat kovia ja detaljit karkeita. Nahkaiset halpikset ovat myös kovasta materiaalista ja kömpelösti tehtyjä, koristeet rumia ja halvan näköisiä. Mieluummin käytän yhtä hyvän tuntuista nahkalaukkua vuosia, sen nahka vain pehmenee käytössä, ja se kuluu kauniisti.

Halvat, hauskat kangaslaukut joita ei ole tarkoituskaan käyttää yhtä kesää enempää, ovat ihan ok vapaalla. Töissä taso juhlassa ei tarpeeksi siisti eikä juhlava.

Vierailija
11/21 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mustaa nahkaa oleva merkki-käsilaukku. Maksoi aikanaan n. 500 euroa. Ollut käytössä jo n. 15 vuotta ja edelleen on siisti ja hyväkuntoinen ja jatkuvassa käytössä. Eli loppupeleissä onkin halpa laukku!

Vierailija
12/21 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko ne enää edes statussymboleita, kun niitä tuntuu olevan jokaisella?

Osa niistä on tietysti kauniita ja hyvin tehtyjä, ja aitoa nahkaa. Voihan siitä maksaakin, jos laukku miellyttää ja on varaa.

Vierailija
13/21 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Moniko oikeasti maksaisi siitä Chanelista saman hinnan, jos ei siinä näkyisi Chanelin logoa tai olisi selkeästi tunnistettavissa Chaneliksi.

Vierailija
14/21 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä mielestänne ovat merkkilaukkuja?

Vierailija
15/21 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
16/21 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitkä mielestänne ovat merkkilaukkuja?

Chanel, Louis Vuitton, Celine...

Vierailija
17/21 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin melkein kaikki merkkilaukkuni 10-15 vuotta sitten. Enää en niitä ostelisi koska hinnat ovat kolminkertaistuneet ja niiden laatu on mennyt massatuontantotasolle. Silloin ne tehtiin vielä kokonaan käsityönä ja vetoketjut ja muut testattiin useita kertoja. Sain erään Chanelin laukun, jonka metalliosat ovat aitoa kultausta, 790 eurolla yli 11 vuotta sitten. Nyt se sama laukku tehdään nopeasti fuskaten, siinä ei enää käytetä kultaa tai palladiumia, ja sen hinta on 4990 euroa! Naurettavaa, koska siitä uudesta ei tule koskaan saamaan omiaan pois. Siksi monet laukkuharrastajat peräänkuuluttelee noita vanhempia ja vintageja ja ovat valmiit maksamaan niistä melkein yhtä paljon kuin uudesta.

Vierailija
18/21 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 korjaa: hinnat ovat VÄHINTÄÄN kolminkertaistuneet

Vierailija
19/21 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On! Moniko oikeasti maksaisi siitä Chanelista saman hinnan, jos ei siinä näkyisi Chanelin logoa tai olisi selkeästi tunnistettavissa Chaneliksi.

Siinä Coco Chanelin alunperin suunnittelemassa laukussa ei ollut mitään logoja lukossa jne. Malli on yhä myynnissä nimellä 2.55 Reissue, se on vähän harvinaisempi ja jonkin verran kalliimpi kuin se suomalaisten suosima logollinen "blogilaukku" joka on Karl Lagerfeltin vasta 80-luvulla suunnittelema. Eli se blogilaukku ei mielestäni ole mikään Coco Chanel-laukku vaan Karl Lagerfelt-laukku.

Vierailija
20/21 |
18.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukkaita nahkalaukkuja saa kyllä tuntemattomiltakin valmistajilta. Minusta merkkilaukut on vähän noloja. Juuri ne näyttävät merkit ja koristeet. Jotenkin tulee sellainen Trump vaikutelma, kun toitotetaan ympäriinsä että tässä menee kallis laukku.