Miksi niin moni ajattellee että internet on joku luksusasia jota ei voi köyhällä olla?
Nettikoneen ei tarvitse olla mikään kallis ja uusi, sellaisen saa jopa ilmaiseksi esim. tutulta.
Internet saattaa sisältyä jo vuokraan ja muutenkin nykyään saa lähes kaikkialle laajakaistan alle 20 eurolla kuussa.
Mielestäni internetistä on todella paljon hyötyä (rahallistakin) vaikka se vähän maksaisisikin esim. voi soitella ystäville ja sukulaisille ilmaiseksi netin kautta, lehtitilaukset ym. voi peruuttaa sähköpostitse, voi myydä tavaroitaan ilmaiseksi vaikka Huutonetissä
Kommentit (16)
Ehkäpä monet tarkoittavat juuri sitä että vähävaraiset luulevat että esim. kännykkä, internet on " jokamiehenoikeus" joka pitää kaikilla olla, tulotasoon katsomatta. Itselläni on varaa kännykkään ja internettiin mutta ei taulutelkkariin ja ulkomaanmatkoihin - olen siis ilman niitä enkä rutise siitä että yhteiskunnan tarvitsisi ne mulle kustantaa.
Tuo olen yh, olen työtön..joo mäki olen ollut ja ei ole tarvinnut köyhyyttä marista ja se 50e olis löytyny ihan hyvin lapsen retkeen!!! Mihin saamariin te ne rahat lykkäätte ku pitää valittaa et ei oo varaa!!!
Netin hinnalla saisin esim. paikallislehden kuukaudeksi, mutta en siis tilaa mitään lehtiä vaan luen lehdet netistä. Kyllä jostain Ilta-Sanomien sivultakin jne. näkee pääjutut. Lisäksi netistä saa ruokareseptit, pankkiasiat, huuto. net jne. Tosi paljon siihen hintaansa nähden.
Loukkaavaa, ettei köyhällä saisi olla enää mitään. Netin hinnalla (n. 20¿/kk) köyhäkin saa vähän enemmän sisältöä elämäänsä.
Meillä siis soneran laajakaista, aukes tossa vuodenvaihteessa eikä vieläkään tullut yhtäkään laskua...??
ainakin Elisalla on näin
Mutta vielä tähän asiaan, kuinka moni pitää sitä kamalana jos köyhällä on tv? Ihan yhtä lailla sekin maksaa, siis jos noudattaa lakia ja maksaa tv-maksun.
Me olemme köyhiä, koska tällä hetkellä vain mies on töissä, mutta tulonsa ovat pienet. Yhteiskunnalta saamme vain minun äitiyspäivärahani. Ei silti kuulu muille, mihin laitamme rahamme.
Myös sellaset ylimääräset menot, kuin viinin ja oluen ostaminen jäisi pois. Tupakkaa emme polta, mutta en tajua miksi " köyhät" valittaa ettei ole rahaa, mutta tupakkaan ja runsaaseen alkoholimäärään sitä kyllä riittää!!
Lehdet voi lukea ILMAISEKSI kirjastossa, samoin siellä voi käyttää nettiä ilmaseks.
Sehän on jokaisen oma asia mihin vähät rahansa laittaa, mutta turha sitten valittaa jos ei kaikkea niillä rahoilla saakaan!
Tosin en ole koskaan niin ajatellut, aina on kaikki tarvittava saatu. Ja niin, siihen on netistä ollut paljon apua.
Toi tv-lupa on viimeinen, mihin rahojani lykkäisin.
Paitsi sitten ku se on pakko, eli kai sitten kun analogiset lähetykset loppuu.
En polta tupakkaa, juo alkoholia, en käy koskaan elokuvissa, teatterissa, ravintolassa, en ostele kalliita vaatteita (nyt 10 euron talvitakki toista talvea käytössä)
Ainoa paheeni on siis netti! Onko se liikaa? Ihan itse olen nettilaskuni maksanut. Viime vuonna hemmottelin itseäni sen verran että kävin itse maksamallani Turkin-matkalla joka maksoi käyttörahoineen 250 euroa ja oli viikon matka. Siihen olin säästänyt jo pidemmän aikaa. Mukavaa kun köyhäkin pääsee joskus tuulettumaan.
Vierailija:
Myös sellaset ylimääräset menot, kuin viinin ja oluen ostaminen jäisi pois. Tupakkaa emme polta, mutta en tajua miksi " köyhät" valittaa ettei ole rahaa, mutta tupakkaan ja runsaaseen alkoholimäärään sitä kyllä riittää!!Lehdet voi lukea ILMAISEKSI kirjastossa, samoin siellä voi käyttää nettiä ilmaseks.
Sehän on jokaisen oma asia mihin vähät rahansa laittaa, mutta turha sitten valittaa jos ei kaikkea niillä rahoilla saakaan!
alkoholia ei juoda ollenkaan eikä myöskään tupakoida. Meillä netti olisi kyllä yksi viimeisimmistä asioista mistä tingittäisiin. Sen verran paljon se kuitenkin helpottaa elämää!
Ärsyttää, että aina ensimmäisenä kuvitellaan, että kaikki köyhät tupakoi ja juo alkoholia.
Kyllä se pitäisi jo joka talouteen saada.
Suomi on Suomi eikä mikään Senegal.
Lukekaa viimeinen lause viestissäni.
Turha sitten valittaa jos se raha minkä pistää nettiin/viinaan/tupakkaan/lehtitilauksiin/ym. on pois niistä elämän kannalta välttämättömistä asioista kuten esim. vuokra/ruoka/sähkö.
Tarkotin että jos todellakin olisi kyse siitä ostanko lapsille ruokaa vai maksanko nettimaksua vaikka vaan sen 20/kk, niin siinä vaiheessa netti irtisanottaisiin. Ja tietysti paljon muutakin " ylimääräistä" jäisi hankkimatta ja varojen käyttöä suunniteltava.
Ja tosi hienoa sinä joka sait säästettyä Turkin matkaa varten! Oli varmasti ihana reissu. Turkki on kaikesta huolimatta hieno ystävällisten ihmisten maa!
Harmi että hukkasin juuri aurinkolasini. Sädekehäsi loiste häikäisee silmiä.
t. ei-köyhä
Netti ei tosiaan ole mikään kallis investointi.
Mutta täällä kun on näitä supermammoja jotka ovat aina osanneet ennakoida tulevaa, säästää ym. niin eiväthän he ymmärrä köyhiä...