Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miespuolinen kaveri kysyi ihmeissään "etkö sä muka tosiaankaan osaa käyttää ompelukonetta"

Vierailija
17.02.2017 |

En osaa eikä kiinnosta opetella. Hänellä repesi takin sauma ja hän kysyi voisinko korjata sen. Sanoin ettei minulla ole ompelukonetta enkä osaa sellaista edes käyttää. Jotain suoraa saumaa ommellut viimeksi ala-asteella ja jo silloin jälki oli tökeröä.

Minun pitäisi osata ommella vain siksi, että olen nainen?

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on järkkyä että kumpikaan, sinä tai mieskaverisi, ette osaa käyttää ompelukonetta tehdäksenne suoraa saumaa. Ihan sukupuolesta riippumatta. Kuulunut jopa peruskoulun oppimäärään meillä nykyaikuisilla.

Monenlaiset asiat kuuluvat peruskoulun oppimäärään, mutta ei sitä vuosien päästä osaa sellaista mihin ei ole koulun porttien sulkeuduttua ollut mielenkiintoa, jos koulussakaan.

Nykyaikuinen pärjää ihan hyvin ilman ompelukoneen käyttötaitoa. Verhot ja vaatteet voi ostaa valmiina, pienet korjaustyöt voi tehdä käsinompelulla ja suuret teettää ulkopuolisella. Kankaat ovat sen verran kalliita, että kirpparilla kiertely tulee halvemmaksi kuin vaatteiden ompelu alusta asti itse, ja jos verhoja ei halua vaihtaa monta kertaa vuodessa, niiden ostaminen valmiina ei paljon kukkaroa kirpaise.

Minulle tällainen elämänasenne ja suhtautuminen asioihin on täysin vieras. Minä pidän yleissivistyksenä että aikuinen ihminen on jollain lailla hajuilla kaikista tavanomaisista jutuista, omista mielenkiinnon kohteista riippumatta. Minun silmissäni tuommoiset ihmiset ovat vähän reppanoita. Ihan samoin kuin yleissivistykseen muutoin kuuluu tietää eri aloilta perusjuttuja vaikka ne ovatkin oman laatikon ulkopuolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi