Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miespuolinen kaveri kysyi ihmeissään "etkö sä muka tosiaankaan osaa käyttää ompelukonetta"

Vierailija
17.02.2017 |

En osaa eikä kiinnosta opetella. Hänellä repesi takin sauma ja hän kysyi voisinko korjata sen. Sanoin ettei minulla ole ompelukonetta enkä osaa sellaista edes käyttää. Jotain suoraa saumaa ommellut viimeksi ala-asteella ja jo silloin jälki oli tökeröä.

Minun pitäisi osata ommella vain siksi, että olen nainen?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi kun olet alaluokilla ollut tekstiilityön tunneilla, toisin kuin hän.

Ihan yhtä paljon olin kuin pojatkin. Ja ala-asteen käsityötunnitko mut velvoittaa omistamaan ompelukoneen ja osaamaan ommella?

Kuuluu joka naisen kansalaistaitoihin.

Sinkkumies

Kuuluu siten myös sinun, jokamiehen kansalaistaitoihin. Jos peruskoulun olet käynyt.

Vierailija
22/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset nyt vain on tommosia ammattiloukkaantuja. Moniko mies loukkaantuisi, jos nainen kysyisi mieheltä, että osaatko vaihtaa auton renkaan.

Sinkkumies

Nimimerkilläsi kyseltiin täällä joskus, miten housut voisi lyhentää helpoiten ilman ompelukonetta.

On teillä pitkä muisti. (ja viha) Niin siis asia on edelleenkin ajankohtainen Olen ostanut tekstiililiimaa, sekä olen ommellut fleece housuja pikapikaa ja ainakin on vuoden kestänyt. Joskus tosin jos repii lahkeesta, niin kuuluu kruts. Mutta niin kauan kuin kestää niin olkoot. Noi tuppaa olemaan mallia one size fits all, eli reilusti ylipitkiä.

Mitä höpötät, onko sulla joku vihafiksaatio?

Älä lässytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi kun olet alaluokilla ollut tekstiilityön tunneilla, toisin kuin hän.

Ihan yhtä paljon olin kuin pojatkin. Ja ala-asteen käsityötunnitko mut velvoittaa omistamaan ompelukoneen ja osaamaan ommella?

Kuuluu joka naisen kansalaistaitoihin.

Sinkkumies

Kuuluu siten myös sinun, jokamiehen kansalaistaitoihin. Jos peruskoulun olet käynyt.

Joka naisen.

Sinkkumies

Vierailija
24/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne pikku ompelijattaret täälä vinkuu?

Vierailija
25/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko miehistä renkaiden vaihto autoon oikeasti noin vaikeaa? Aika simppeli proseduuri näin naisen näkökulmasta, ja kyllä se naisilta onnistuu.

Sen sijaan jo pelkkä ompelukoneen langoitus vaatii enemmän tietoa ja taitoa, ja jos sitä ei ole vuosiin tehnyt, ei se onnistu.

Renkaan vaihto vaatii hieman enemmän voimaa, mutta hyvillä välineillä se ei ole ongelma hennollekaan ihmiselle. Aivoja ei juurikaan.

Siis et ymmärrä? Miehet olettavat, että naisilta ompelu käy yhtä helposti. Ei ollenkaan pitäisi olla vaikeata.

Sinkkumies

Vierailija
26/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyiksä siltä et osaakse käyttää rälläkkää tai jiirisahaa tai vaihtaa autonrenkaat?

Jiirisahan käyttö on nimensämukaisesti helppoa, kun se on valmiiksi jiirissä. Tavallisella sahalla jiirisahaaminen se vaatii jo taitoa.

Sinkkumies

Vierailija
27/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko miehistä renkaiden vaihto autoon oikeasti noin vaikeaa? Aika simppeli proseduuri näin naisen näkökulmasta, ja kyllä se naisilta onnistuu.

Sen sijaan jo pelkkä ompelukoneen langoitus vaatii enemmän tietoa ja taitoa, ja jos sitä ei ole vuosiin tehnyt, ei se onnistu.

Renkaan vaihto vaatii hieman enemmän voimaa, mutta hyvillä välineillä se ei ole ongelma hennollekaan ihmiselle. Aivoja ei juurikaan.

Siis et ymmärrä? Miehet olettavat, että naisilta ompelu käy yhtä helposti. Ei ollenkaan pitäisi olla vaikeata.

Sinkkumies

Niin siis sinun pointtisi on, että miehet ovat tyhmempiä kuin naiset, koska heille renkaiden vaihto on yhtä vaikeaa kuin tottumattomalle ompelukoneen langan laitto?

Vierailija
28/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän äiti oli taitava ompelija. Jos tyttöystävä ei osaa ommella on se pitkä miinus.

Sinkkumies

Vierailija
29/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

Niin siis sinun pointtisi on, että miehet ovat tyhmempiä kuin naiset, koska heille renkaiden vaihto on yhtä vaikeaa kuin tottumattomalle ompelukoneen langan laitto?

Ei vaan ei ole tarvetta muuttaa fysiologisia faktoja. Miehillä on enemmän voimaa, naisilla taas näppärämmät sormet. Mutta eihän tämä käy. On vain miesten töitä ja yhteisiä töitä, eiks jeh?

Sinkkumies

Vierailija
30/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kädetön kyllä pitää olla jos ei osaa ommella,jokseenkin kaikki miehet varmaan osaa.

Esim. Janne Ahonen valmistaa itse mäkihyppääjien hyppypukuja ihan kaavoituksesta ja leikkauksesta lähtien valmiiksi puvuksi.

Itsekkin olen vaihtanut takkeihin vetoketjuja ym.korjauksia tehnyt vaikka olen mies.

Vierailija
31/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää nyt kysyy siltä MITÄ?!? etsä osaakaan rakentaa taloa? sullahan oli puukässää jne.

Vierailija
32/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ommella, mutta pitäisi varmaan opetella. En loukkaantuisi tuollaisesta. Minulla on hyvä koulutus ja olen kaunis, joten en kärsi itsetunto-ongelmista.

Vierailija
33/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset nyt vain on tommosia ammattiloukkaantuja. Moniko mies loukkaantuisi, jos nainen kysyisi mieheltä, että osaatko vaihtaa auton renkaan.

Sinkkumies

Siis aloittajan työkaverihan ei KYSYNYT, osaako AP käyttää ompelukonetta, vaan teki oletuksia ilman pätevää syytä.

Mielestäni ihan ok miehenkin loukkaantua, jos joku nainen tulee ölisemään että "Hei vaihdaksä mun auton renkaat? AI MITÄ!? MITEN NIIN ET OSAA!?! SULLAHAN ON PIPPELI JA KAIKKI!!"

Vierailija
34/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika kädetön kyllä pitää olla jos ei osaa ommella,jokseenkin kaikki miehet varmaan osaa.

Esim. Janne Ahonen valmistaa itse mäkihyppääjien hyppypukuja ihan kaavoituksesta ja leikkauksesta lähtien valmiiksi puvuksi.

Itsekkin olen vaihtanut takkeihin vetoketjuja ym.korjauksia tehnyt vaikka olen mies.

Tästä jokseenkin samaan mieltä. Kyllä ne nyt ainakin jotenkuten kestää. Jaksoin ulkoilupukuun ommella kuminauhat puoliksi kiinni. Sen jälkeen katoin, että kaippa ne noinkin pysyy :) Siittäkin on vissiin jo yli vuosi. Pitäis varmaan joskus jaksaa viimeistellä ne :D

Sinkkumies

Vierailija
35/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi loukkaantua tuollaisesta? :D Sulla on ilmeisesti ollut aika helppo elämä?

Vierailija
36/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö peruskoulun opetussuunnitelmassa ole ompelukoneen käyttöä, molemmille sukupuolille?

Pitäisi kyllä olla, myös akkuporakoneen käyttöä.

Vierailija
37/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naisen pitäisi osata.

Vierailija
38/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkumies

En nyt ehkä loukkaantuisi, ellei se nainen olisi sitä mieltä että miehen pitää osata autohommat. Mulle on ihan sama osaako nainen ommella.

t. autoton mies

Vierailija
39/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus alaluokilla sai valita onko puukässässä vai tekstiilissä. Minä tyttönä tein puutöitä, mutta minä ja pojatkin joutuivat kokeilemaan kutomista ja ompelemista ym muutaman kerran. Eli yhtä hyvin miehet voisivat itse ommella, tykkäävät vain nakittaa kaikki tehtävät naisille. Tajutkaa miehet, että vain yksi niistä naisista on teidän äiti! Menkää sille vinkumaan.

Vierailija
40/61 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeää ylipäänsä pyytää työkaveria tekemään omia kotitöitä, vaikka työkaverilla olisikin asiasta parempaa osaamista, en vain itse kehtaisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä