Voisitteko jättää vauvan kotiin nukkumaan kun itse käväisette lähikaupassa?
Vauva (6kk) nyt unilla ja hoksasin että tarvitsen kaupasta pari asiaa joita ilman ei pärjätä pitkään. Nukkuu melkeinpä aina klo 13-14
Vauva kun herää niin luvassa on hirmuinen huutokonsertti jos hänet kauppaan raahaan koska meidän vauva INHOAA ulkovaatteita.
Kauppa on tuossa alakerrassa, olisin poissa max 5 minuuttia.
Olenko paska äiti koska harkitsekin asiaa vai ylihuolehtiva äiti koska en suoraan vain lähtenyt?
Kommentit (68)
Jätin välillä. Koliikkivauvaa en halunnut kauppareissulla stressata ja joskus vaan oli pakko hakea unohtunut ostos. Mukana oli itkuhälytin, jonka kantavuus riitti.
En koe olevani paska äiti.
Vierailija kirjoitti:
Et voi jättää. Mitä jos syttyy tulipalo...
Mutta entä jos kauppareissulla kärryt kaatuu ja vauva loukkaantuu? Jossitella voi aika pitkälle.
Itse olen kerran jättänyt eikä mitään pahaa tapahtunut. Se oli pakkotilanne kun vaipat oli loppu.
Mutta en tosiaankaan tavaksi ottaisi.
En missään nimessä. En ole jättänyt vauvaa edes roskien viennin ajaksi. Ekan kerran jätin yksin 3-vuotiaana, kun vein roskat.
Toisaalta jos kauppa olisi alakerrassa ja itse asuisi vaikka kerrosta ylempänä, niin miksei. Mutta oletan että tässä kauppa on kauempana.
Jaa, en osannut lukea näköjään. Eli kauppahan oli alakerrassa.
Olen jättänyt kerran, koliikkivauva kerrankin nukkui rauhassa ja oli PAKKO käydä nakkaamassa yksi kirje postilaatikkoon.
En ottaisi tavaksi mutta en myöskään tuomitsisi paskaksi äidiksi tuosta syystä.
Lähinnä ongelma on se, että jos jotakin sattuisi, ja et pääsisikään palaamaan, niin kuka tietää, että vauva yksin asunnossa.
Hyvin pieni todennäköisyys, tiedän.....
Jos kauppa on alakerrassa ja tiedät, ettei siihen 5 minuuttia enempää mene aikaa, käy hyvillä mielin. Minä jätän vauvan nukkumaan, kun käyn roskia viemässä, postilaatikolla ja mitään ongelmaa ei ole ollut. Maalaisjärjen käyttö on sallittua.
Ehkä just ja just alakerrassa voisin käydä. Mutta ei missään pitemmällä. Voi vaikka jäädä auton alle tai tapahtua jotain muuta ettei pääsekään takaisin kotiin.
Meillä juurikin kovasti mahavaivainen vauva joka vihaa pukemista ja haalarissa olemista. Siksi ajattelin että en halua vauvaa oman unohduksen vuoksi vaivata. Kauppa on tuossa 2 kerrosta alempana.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä juurikin kovasti mahavaivainen vauva joka vihaa pukemista ja haalarissa olemista. Siksi ajattelin että en halua vauvaa oman unohduksen vuoksi vaivata. Kauppa on tuossa 2 kerrosta alempana.
Ap
Kyllä minä menisin.
Vien itsekin roskia lapsen nukkuessa, mutta kauppaan en uskaltautuisi, mutta meillä matkaa lähimpään onkin 300 m.
Itkuhälytin mukaan ja pikaiset ostokset. Jos paljon jonoa niin sitten antaisin olla.
Käy vaan. Jos ahdistaa, että itsellesi sattuu jotain, niin ota mukaasi reissun ajaksi lappu, jossa lukee vauvan olevan yksin kotona. Et ole huono äiti. :)
Ja laita viestiä esim miehelle että olet poistumassa kotoa, jos ei varttiin kuulu uutta viestiä niin sitten pitää huolestua.
Ensin ajattelin että ei tietenkään, mutta alakerta... hmm... voiko käydä okt:n postilaatikolla, monikerroksisen talon kellarissa, kerrostalossa naapurissa joka ei ehkä ole sen kauempana kuin oman asunnon keittiö makkarista? En tiiä, onko se lapsi pakko pukea ulkovaatteisiin jos kauppa on alakerrassa, viltissa kainaloon ja kipaiset? :)
Myös sinullekin voi sattua jotain. Kaadut ja lyöt pääsi. Lähdet tajuttomana sairaalaan, eikä kukaan tiedä, että jätit vauvan kotiin.
Olen jättänyt ...
Poissa max just ton 5min
ja lähikauppa ihan vieressä .
Et voi jättää. Mitä jos syttyy tulipalo...