1.3.2017 astuu voimaan tasa-arvoinen avioliittolaki, miten se vaikuttaa sinun elämääsi?
Varsinkin vastustajien mietteitä kaipaan. Miten _sinun_ elämässäsi näkyy kun ihmisoikeudet kuuluvat myös sateenkaariperheille?
Kommentit (349)
Mielestäni koko avioliitto tulisi unohtaa ja pitää ainoastaan rekisteröity parisuhde voimassa kaikille. Kukin saa sitten juhlia niin näyttävästi kuin huvittaa, mutta eihän avioliitto oikeasti nykyään ole muuta kuin juridinen sopimus. Ei muuta kuin maistraattiin tms. allekirjoittamaan sopimuspaperit ja juhlimaan rakkaiden kanssa.
Olen todella iloinen. Rakas poikani pääsee vihdoinkin menemään naimisiin ihanan miehen kanssa, jonka kanssa on ollut yhdessä 11 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ystäväpariskuntani pääsee vihdoin naimisiin ja iloitsen heidän puolestaan. :)
Omaan henkilökohtaiseen elämääni tuo ei vaikuta mitenkään.
Miksi mielistelet homoja? Et ole heidän mielestään minkään arvoinen jos olet hetero.
Miksi trollaat?
Käykää lukemassa homojen keskustelupalstoilta mitä mieltä he ovat teistä, jos uskallatte. Esim. ranneliikkeestä. Itse käyn joskus kyseisellä palstalla koska olen bi-nainen. (kerroin tämän ennen kuin joku tulee vääntämään kulunutta vitsiä "onko sinulla jotain salattavaa" tms.)
Laita linkit mielipiteisiin kun olet asioista perillä.
Oletko bi vai muoti-bi joita on joka paikka täynnä "kokeilemassa", "miehen luvalla"?
Vierailija kirjoitti:
Se vie pohjan sanalta avioliitto!
Ei se henkilökohtaiseen elämääni mitään kongreettista muutosta tuo, mutta sillä romutetaan yksi kaunis vanha perinne. Monia perinteitä on toki tarpeenkin uudistaa, mutta avioliitto ei mielestäni ole yksi niistä.
Kommenttiani vastaan ei tarvitse käynnistää mitään vastalauseiden myrskyä, sillä se on vain minun oma ja oikeutettu mielipiteeni :)
Olen täysin samaa mieltä kanssasi!
Vaikuttaa henkilökohtaiseen elämääni siten, että maai jossa elän, muuttuu hieman inhimillisemmäksi ja paremmaksi paikaksi elää. Jotkut ystävistäni voivat halutessaan mennä naimisiin.
Useampi lapsi saa hyvän kodin - minun tuntemani homoseksuaalit parit ovat hyviä ihmisiä, joille soisin mielelläni perheen. Huonoja vanhempia on varmasti yhtä lailla homojen kuin heteroidenkin keskuudessa.
Ei mitenkään. En edes tiedä mitä toi tasa-arvonen avioliittolaki tarkottaa. Eipä kyllä kiinnostakkaan :) N28
Eipä vaikuta henkilökohtaisesti itenkään. Pari kaveria voi mennä virallisesti naimisiin jos niin haluaa.
Olen agnostikko enkä halua ikinä naimisiin eli ei mitenkään, en usko avioliittoon se on vanhentunut jo aikoja sitten.
Saan mennä naimisiin. Koen, että minut hyväksytään tähän yhteiskuntaan täysivaltaisena jäsenenä. Täytyy myöntää, että olen kyllä aika liikuttunut, kun tämä viimeinenkin yritys kaataa uusi avioliittolaki torpattiin.
Otan eron avioliitostani. En halua kuulua samaan porukkaan homojen kanssa. Sitten riippuu vielä kirkon kannasta, eroanko siitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Saan mennä naimisiin. Koen, että minut hyväksytään tähän yhteiskuntaan täysivaltaisena jäsenenä. Täytyy myöntää, että olen kyllä aika liikuttunut, kun tämä viimeinenkin yritys kaataa uusi avioliittolaki torpattiin.
No, pienestäpä on kiinni. Itse voisin sanoa noin, jos kyse olisi esim. äänestysoikeudesta.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni koko avioliitto tulisi unohtaa ja pitää ainoastaan rekisteröity parisuhde voimassa kaikille. Kukin saa sitten juhlia niin näyttävästi kuin huvittaa, mutta eihän avioliitto oikeasti nykyään ole muuta kuin juridinen sopimus. Ei muuta kuin maistraattiin tms. allekirjoittamaan sopimuspaperit ja juhlimaan rakkaiden kanssa.
Avioliitolla ei ole mitään tekemistä juhlimisen kanssa.
Avioliittoja on paljon enemmän kuin rekisteröityjä parisuhteita, mitä järkeä olisi ottaa vähemmän käyetty nimitys vallitsevaksi? Aika tavalla luonnolisempaa että parisuhteen virallistaminen on edelleen avioliitto ja sama nimitys kaikille liitoille parisuhteen laadusta riippumatta.
Saatan saada muutaman kutsun häihin. :-)
Kyllä nyt kaihertaa aito aivokuolleita 😘 Nautin tästä silmittömästi!
Naimisiin menen tyttöystäväni kanssa heti kun on pesämuna häihin kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Otan eron avioliitostani. En halua kuulua samaan porukkaan homojen kanssa. Sitten riippuu vielä kirkon kannasta, eroanko siitäkin.
Et kuitenkaan vielä hengittämistä ja syömistä lopeta? Homot kun hengittää samaa ilmaa ja syö samoja ruokia kuin sinä? Mieti miten sairasta! =D
Vierailija kirjoitti:
Eli kyse on pelkästään vittuilusta?
Minun elämääni? Ei mitenkään. Oma avioliittoni täyttää hopeahääpäivän kriteerit toukokuussa. Meidät vihittiin valtion virastotalon vihkihuoneessa ja meidät vihki paikallinen henkikirjoittaja. Avioliittooni ei ole kuulunut lapsia, aivan suunnitelmien mukaan. Toivon kaikille yhtä onnellista avioliittoa kuin minulla on, ihan sukupuoleen ja sen suuntautumiseen katsomatta.
Vierailija kirjoitti:
Olen agnostikko enkä halua ikinä naimisiin eli ei mitenkään, en usko avioliittoon se on vanhentunut jo aikoja sitten.
Jumalilla ei ole mitään tekemistä avioliiton kanssa, se on kahden ihmisen välinen juridinen sopimus, ja sillä on täysin kiistattomia hyötyjä tietyissä tilanteissa riippumatta siitä että mihin sinä uskot.
Vierailija kirjoitti:
Tiesitkö, että sana "suvaitsevaisuus" ei ole yhtä kuin suvaitaan homot? Se tarkoittaa, että suvaitaan kaikki. Myös ne, jotka ajattelevat eri tavalla kuin sinä. Järkyttävää nähdä tällaista suvaitsemattomuutta ihmiseltä, jonka pitäisi tasan tietää miltä suvaisemattomuus tuntuu.
Käykää lukemassa homojen keskustelupalstoilta mitä mieltä he ovat teistä, jos uskallatte. Esim. ranneliikkeestä. Itse käyn joskus kyseisellä palstalla koska olen bi-nainen. (kerroin tämän ennen kuin joku tulee vääntämään kulunutta vitsiä "onko sinulla jotain salattavaa" tms.)