Kampaaja leikkasi hiuksia liikaa :(((
Olen vaivalla yrittänyt kasvattaa hiuksia pitkäksi ja nyt se on taas ruma poikatukka. En saa hiuksia edes ponnarille nää kun ennen leikkausta sain sen sellaiselle lenkkinutturalle taakse. En osaa kirjoittaa pahaa oloani sanoiksi mutta tekisi mieli huutaa ja itkeä raivoa turhautumista ja surua jonka tämä aiheutti !!!!!
Voiko joku lohduttaa ? :(((((((
Kommentit (34)
Nimenomaan raiskattu olo nro 21
.-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sitten sattunut katsomaan peiliin kampaajalla istuessasi tai ainkaan et saanut suutasi auki, kun hän alkoi leikata?
Lohdutus: Hiukset kasvavat koko ajan.
Taakse ei näe muuta kuin peilin avulla joten sitä ei voi katsoa leikkauksen aikana . - ei ap
Ei todellakaan nää, ennen kun peilillä näyttää kuinka lyhyt tuli.. itselläni kampaaja leikkasi käytännössä koko niskatukan pois ja huomasin vasta sitten kun peilillä valmiin lopputuloksen näytti. Kampaaja kun aloitti leikkaamisen sieltä niskasta.. Oli kurja , kiva polkka piti tulla. Tuntu, että kaikille saa selittää, miksi hiukset on tämmöset.. vastasuudessa täytyy vaan olla tosi tarkka ohjeita antaessa, minkä verran mistäkin saa ottaa..
Tässä syy, miksen ole käynyt kampaajalla 7 vuoteen. En halua miestukkaa, vaikka hiuslaatu onkin ohut. En myöskään halua mitään "räväkkää" väriä päähäni.
Puolipitkät hiukset, joita kevyesti kerrostetaan on luonnonkiharalle tukalle paras ratkaisu. Niitä ei tarvitse föönata, ellei nyt sitten halua suoristaa hiuksia föönin ja rautojen avulla. Lisäksi tukan saa poninhännälle tai nutturaksi jne. Lyhyet hiukset ovat aina samannäköiset ja niitä pitää saksia kuosiinsa jatkuvasti. Jos värjäät tukkasi jollain kestovärillä olet nalkissa juurikasvun kanssa.
Opettelin leikkaamaan hiukseni itse. Mies avustaa tarvittaessa. Väriltään hiukseni ovat paljon parjatut maantien harmaat. Siinähän ovat.
Hei Ap, lohdutuksen sana että tuo on tosi yleistä ja sattuu kyllä monelle sama homma. Mutta, lohdutuksen sana, että tänään se uusi malli on kaikkein pahin. Viikon päästä alkaa jo tasaantua ja näyttää paremmalta. Itsekin aina näytän ihan suohirviöltä samana päivänä kun käyn joko jossakin "kauneus"hoidossa tai kampaajallakin. Nykyisin kampaajareissut on alkaneet vähän paremmin onnistumaan kun olen ystävystynyt kampaajani kanssa ja hän tietää mitä haluan. Mutta toissapäivänä käymäni kauneushoito oli katastrofi. Otin ripsipermanentin, kestovärin ja kestomascaran, sekä kulmien kestovärjäyksen. Ripsipermanentti onnistui hyvin, kulmat ei. Kosmetologi sokeroi ja muotoili ne ihan persiilleen, olisin halunnut nätin siipimallin ja hän teki "kahvikupin kaaret". Lisäksi toinen kulma oli ohuempi kuin toinen. Istuin varmaan puoli tuntia autossa parkkipaikalla ja meikkasin kulmia kuntoon, sekä nypin hajakarvoja joita sokeroinnista jäi. Nyt siis itse kasvattelen kulmakarvoja...
Nämä onneks uusiutuu! Tiedän et sinua ahistaa, mut yritä ottaa ilo irti nyt siitäkin mallista edes jollain lailla itkun välissä, parin viikon päästä on jo ihan erinäköinen tukka!
kiitos nro 25, nimenomaan lohduttaa tieto että en ole ainut jolle on käynyt näin. En osaa kyllä olla iloinen tästä mallista, se ei vain näytä hyvältä mitenkään päin.
ap
Väitä ettei Suomessa osata leikata kihara hiuksia. Yleensä malli kin on leikattu jonkun suoran muodin mukaisesti. Edes ohennysta tehdä. Jos sitä pyytää niin sanotaan että ei voi sellaista hiirenhäntää leikata. Ajateltuna se on pitkä hiirenhäntä, mutta kuivuu paksuksi lyhyeksi pehkohksi. Ihana käydä ulkomailla kampaajalla. Aina onnistuu.
Kyllä moni nuori nainen näyttää tosi kauniilta vähän lyhyemmässä tukassa, kun siro niska leuan muodot tulevat näkyviin. Katsele itseäsi sillä silmin, että kampaaja on halunnut paljastaa parhaita puoliasi. Onpahan vähän erilainen, kuin kaikilla toisilla tuppaa olemaan, sopi se sitten kasvoihin tai ei.
Ostapa kaupasta Piimax C+Biotiini ja Biotiini Strong Hair & Nail. Syö niitä kuurimaisesti 3kk. Hiukset kasvavat vähintään kaksi kertaa nopeammin takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Jos hiuksesi tasattiin, niistä lähtee yleensä väkisinkin melko runsaasti. Hiuksiaan lyhyestä mallista kasvattavilla on usein hyvin epätasaiset latvat, ja tasatessa ne on leikattava aikalailla lyhimpien hiusten mukaan. Kiharat hiukset on myös leikattava niin että ne kastellaan ja kammataan suoriksi ja siistitään sitten - kuivuessaan ja kihartuessaan ne tottakai näyttävät entistä lyhyemmiltä.
Mutta kyllä ne kasvavat.
Eihän sitä tasausta kerralla tarvitse tehdä? Jos latvojen pituuksissa on viisi senttiä eroa, ei kaikkea hiusta tarvitse leikata sen lyhimmän mukaan miinus vielä niiden lyhyidenkin latva. Leikataan ensimmäisellä kerralla pari senttiä pisimmistä pois ja ohennetaan kevyesti. Parin kuukauden päästä lyhyemmätkin hiukset ovat kasvaneet 2-3 senttiä, jolloin voidaan pidempää osaa lyhentää taas pari senttiä. Vajaassa puolessa vuodessa ollaan jo tilanteessa, että lyhyetkin hiukset ovat pidempiä kuin pitkät alunperin, ja latvoja voidaan lyhentää samaan tahtiin ilman, että malli merkittävästi lyhenee.
Ja turha siitä on kampaajalle sanoa, jos tämä on päättänyt leikata huonot latvat lyhyiksi. Nimimerkillä äiti kampaaja, ei se usko vieläkään. 40 vuotta yrittänyt.
Osa kampaajista tekee tuon aina. Siitä pitää erikseen mainita ennen leikkuuta, että jos oikeasti haluat 10 cm pois, niin sano että 5cm. Sillä kampaaja ottaa sen 10cm monta kertaa...
Mullakin leikataan aina liikaa, ongelmana juuri tuo, että kun kihartuva tukka leikataan märkänä, niin kuivana se sitten onkin aina tosi lyhyt. Miten ne kampaajat eivät sitä tajua?
toi on ihan kauheeta,ei voi päästä yli tuollasesta virheestä,siis kauheeta,mut hankkiudu vertaistuki ryhmään,se on Suomen liian lyhyiksi leikatut hiukset,toimii isoimmissa kaupungeissa,voimia sulle.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisenä kerroin että haluan että siistitään hieman. minulla on tosi runsaat luonnonkiharat hiukset jotka näyttävät helposti sotkuisilta. kampaaja sanoi että takaa olisi hyvä ottaa reilusti mutta ettö sivuista ei kuin kuivat latvat pois. en ilmeisesti osannut ilmaista että haluan että saan hiukset vielä taakse kiinni leikkauksen jälkeenkin.
On totta että en hirveästi katsellut peilistä paljonko senttejä lähti. Ylipäänsä minua ahdistaa istua siinä kampaajan penkissä peilin edessä ja en nauti kampaajalla käynnistä. varmaan kampaajakin sen huomasi kun saksi tosi vauhdilla, halusi minut varmaan nopeasti sieltä pois. en osaa jutella niitä näitä
En vain löydä mitään hyvää tästä uudesta tukkamallista vaikka kuinka paljon päätäni kääntelisin. Olen kuitenkin nuori parikymppinen nainen ja en toivonut mitään keski-ikäisen lyhyttä hiusmallia enää kun olin vihdoin saanut kasvatettua sen senttimitasta olkapäille!!!!
joo ja tosiaan itkettää kuin olisin pikkukakara mutta hiukset olivat ainoa asia mihin olen ollut nyt tyytyväinen ulkonäössäni - siis että olen saanut niitä kasvatettua. nyt sekin on viety. olo on tosi ruma ja vastenmielinen
Sellainen pari vuotta menee, että kasvaa taas kivannäköiseksi. Lyhyt aika, mutta tuossa iässä kyllä 2 vuotta hukkaan hehkeimmästä nuoruudesta ja ihmisen elämän parhaasta ajasta, eli 17-23v. Kolmevitosena sitten muistelet, että miten turhaan meni parhaat hetket, kun tukkaa ei ollut kunnolla.
Itse en päästäisi ketään saksien kanssa selkäni taakse.
t.raiskattu olo