Ainainen yöiden valvominen saa jo hermot menemään!!!
Hei.kuinkas tet muut odottajat saatte yönne nukuttua..meinaan mie nukun hyvin yhden yön viikosta...joko jalkoja särkee taiu sitten täytyy ravata vessassa...mulla on l.a 18.4, mutta 11.4 on äippäpolille kokoarvioon meno, mietinkin sitä, että alkaisivatkohan ne käynnistämään silloin, jos rehellisesti kertoisin kuinka loppu olen, en haluaisi, että minusata tulisi samanlainen kuin alkuraskaudessa, jolloin kunnon masis iski ja siitä asti olen sairaslomalla ollut, kelan sairaspvärahalla...
Mitä mieltä olette, odotanko sinne asti, vai pitäskö mun soittaa jo ennemmmin sinne ja kysyä...
terv:peppiina
Kommentit (10)
loppuraskauden aikana verrattuna nyt kun vauva on syntynyt...
Mutta niinhän se vissin on että jos on vauva talossa niin vanhemmat ovat lähes aina väsyneitä.
Koita vaan nukkua päivisin!
Fia, B 1v3kk & L pian 3 viikkoa
juu...niinhän sitä pitäis yrittää, mutta kaks tytteliä pittää siitä huolen, että ei ne unet pvälläkään oikein sikeitä ole :)
kamalaa valitusta, mutta kiva että ees täällä saa valittaa....:)
Tiedän tasan tarkkaan, miltä susta tuntuu! Itelläni la on 22.4. ja olen jo yli kuukauden nukkunut niin huonosti, että hiihtoloman jälkeen sainkin jäädä sairaslomalle (nythän mulla vasta alkoi virallinen äippäloma). Yöt on yhtä h...iä, koska herään tunnin välein a) vessahätään b)suonenvetoon c) vauvan liikkeisiin d) nälkään e) janoon f) hikeen g) jalkasärkyyn h) muuten vaan.
Itse olen nukkunut molempien edellisten vauvojen synnyttyä huomattavasti paremmin kuin tämän loppuraskauden aikana. Vauvat ei ole mua juurikaan valvottaneet, mutta raskaus on!
tsemppiterkuin Bonita
just tolta edellämainitulta mustakin tuntuu...täytynee yrittä sitä ruikuttamista sinne äippäpolillekkin, jos ne vaiika suostus käynnistään vk.ennen l.a. vauvan koon puolesta ainakin, isokokoinen vauveli on kuulemma tulossa, jos kertalleen tehtyyn painoarvioon on luottamista.
jaksamisia myös sinulle...joka kerkesit vastata ja piristää mua hiukan !!
Tammikuusta asti olen kärsinyt normaalia raskausunettomuutta, eli tätä hormoonien rytmiin opettelemista. Helmikuun alussa sairastuin flunssaan, joka jatkui uusiutumalla monta kertaa. Olen joutunut syömään useita antibioottikuureja mutta kipeä olen vieläkin. Viimesi tehtiin juurihoito hampaaseen pari pv sitten, kun postionteloista oli tulehdus jo levinnyt leukaluuhun.
Nyt sitten ainakaan 3vk:n en enää ole saanut nukuttua yöunia.
Valvon yöt läpensä ja jos hyvin käy, saatan torkahtaa jossain välissä 1/2-1h ja sitten taas olen ihan hereillä.
Lopulta en pystynyt enää hoitamaan esikositakaan, kun olen ihan sekavana unettomuudesta ja väsymyksestä.
Juttelin ja itki neuvolaan asiasta ja pääsin äitiyspolille, jossa lääkäri heti kirjoitti reseptin nukahtamislääkettä. Sanoi siitä olevan paljon vähemmän haittaa vauvalle, kuin siitä etten minä nuku.
Nyt kerään rohkeutta ottaa ensimmäinen ihana nukahtamispilleri ja jännittää jo valmiiksi että nukunko vihdoinkin ensi yönä kunnolla :)
unsku rv 32+0
toivotan, että sinulla uni maistuisi paremmin.Itte teloin koipeni ja selkäni tossa 3vk sitten, nyt n.2vk olen voinut kävellä ilman keppejä...öisin tahtoo jalkaa särkeä niin perusteellisesti.Oli kuinkin suojelusenkeli matkassa, meinaan onneksi vauvalle ei käynyt kuinkaan...
Hyvin nukutti puolta pienemmällä määrällä, kun varovasti ajattelin kokeille ekaa kertaa. Upea olo! Jos tilanne menee liian tukalaksi, niin suosittelen. Kävin wc:ssä monta kertaa, mutta nukahdin aina heti uudelleen ja nukuin tosi syvää sikeää unta - mieletöntä! Monen kuukauden jälkeen.
Liika valvominen on tosi pahaksi! Niitä voimia tarvitaan kun vauva syntyy.
Kannattaa puhua asiasta neuvolassa.
voi, että kuulostaa kivalta...ei puhettakaan itellä, että vessa reissujen jälkeenuni tulis heti, yleensä valvon ssihen asti että taas vessattaa :)
niiin ja tosiaan ko pitäis kerätä niitä voimia, että jaksais sitten vauvelinkin kans olla...
täytynee yrittää vielä porissa nvolasa ja sit äippäpolilla asiasta, että jaksais vielä tän 4viikkoa ja pysyis järjissään.
terv:peppiina
hei onko sula muuten koska l.a ?
oletko muuten jaksanut odotusajan hyvin...
niin tiedän, että myös vauvan kanssa saa valvoa, mutta isäkin voi välillä valvoa vauvelin kanssa, ja jos sisaruksiinsa tulee öiden kanssa ei ole ongelmia....