Olimme miehen kanssa kävelyllä koiraa ulkoiluttamassa ja vastaan tuli nuori nainen.
Nuori nainen käveli vastaan puistotiellä ja selvästi poltti kannabista. Tuoksu ei muistuttanut tupakkaa.
Kun nainen oli mennyt jonkin matkaa eteenpäin otin miehelle puheeksi että eikö meidän pitäisi soittaa naisesta poliisille ja antaa tuntomerkit niin mies tiuskaisi että mitäpä se meidän asia on.
Jotenkin jäi vähän huono mieli miehen sanoista.
Mitä tuollaisessa tilanteessa pitäisi tehdä?
Kommentit (45)
Mä saisin soitella poliisille nästä harva se päivä. Jotenkin ei huvita. Poliisia tarvitaan jossain ihan oikeastikin. Täälläkin on aggressiivisia juoppoja. Mut yritettiin joskus pahoinpidellä (se aikoi sanojensa mukaan tappaa), mutta ei poliisi siitäkään välittänyt paikalle saavuttuaan. Jälkeenpäin kun mietin, niin yritykseksihän se jäi lieviä vammoja lukuunottamatta, joten parempi, ettei tuosta tullut mitään isompaa juttua ja pääasia oli, että uhka poistui ympäristöstä. Yksikään kannabikselta haiseva ei ole mun nähden vielä aiheuttanut hankaluuksia, vaikka osa on aika epäillyttävältä näyttänytkin.
Yhteiskunnan resurssit ei ole rajattomat.
Mies tuskin edes ajatteli koko asiaa kun vastaan käveli nuori nainen.
Vierailija kirjoitti:
Mä saisin soitella poliisille nästä harva se päivä. Jotenkin ei huvita. Poliisia tarvitaan jossain ihan oikeastikin. Täälläkin on aggressiivisia juoppoja. Mut yritettiin joskus pahoinpidellä (se aikoi sanojensa mukaan tappaa), mutta ei poliisi siitäkään välittänyt paikalle saavuttuaan. Jälkeenpäin kun mietin, niin yritykseksihän se jäi lieviä vammoja lukuunottamatta, joten parempi, ettei tuosta tullut mitään isompaa juttua ja pääasia oli, että uhka poistui ympäristöstä. Yksikään kannabikselta haiseva ei ole mun nähden vielä aiheuttanut hankaluuksia, vaikka osa on aika epäillyttävältä näyttänytkin.
Yhteiskunnan resurssit ei ole rajattomat.
Syyllistyt rikokseen!
JH lle tehtiin pahemmin kun risuista youtubelle ja elämä vanhalta pilalle:(!
Pidetäänköhän hätäkeskukseen soittamista verorahojen haaskauksena tälläisessä tilanteessa?
Ainakin eräs tuttu soitti hätänumeroon kun koiraa ulkoiluttaessa löysi metsästä hamppuviljelmän yhdeksänkymmentäluvulla. Hänelle annettiin ensiavussa yksi rauhoittava koska tilanne laukaisi paniikkikohtauksen. Hän on hyvin herkkä kohtaamaan rikollisuutta.