74€ kengät soskusta
En ole ikinä ostanut 74e maksavia kenkiä. Ei ole varaa.
Pyörätuolissa istuva henkilö-käsivoimatkin heikot ettei saa kenkiä jalkaan.
Miten voi siis liikua-oliko sähköpyörätuoli.
Oli papereita ja PASSI, miksi vähävaraisella, pyörätuolissa istuvalla on passi.
En tunne esim. ketään vanhusta tai köyhää kenellä on passi.
Kommentit (60)
Voikohan sitä vajota paljonkin alemmaksi tuosta ap:n tilasta, kateellinen ja kaunainen PYÖRÄTUOLIPOTILAALLE joka todennäköisesti elää minimisairaseläkkeellä?
Jos noin ahistaa, ap, mikset sinäkin jättäydy näin ensi alkuun työttömäksi toimeentulotuelle? Invalidisoitumista siihenkään ei tietty sisälly.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai et tunne ketään köyhää tai vanhusta jolla olisi passi? Miten luulet että he esim. todistavat henkilöllisyytensä pankissa, virastoissa yms. asioidessaan? Ja nykyvanhukset matkustelevatkin paljon, siihenkin tarvii passin.
Tutussa pankissa ei tarvitse jos tilin on aukaissut joskus 1950-luvulla. Nykyään pitää tilin avaamisessa olla henkilötodistus. Tiedän ihmisiä joilla ei ole ajanmukaisia henkkareita. Joku vanentunut ajokortti tai henkilökortti. Pankissa asiointi on onniatunut vaikka aina kehotetaankin uusimaan henkkarit.
Tiedän myös henkilön, joka käyttää vanhaa ajokorttia. Mutta ajokortittomien on lähes pakko uusia passi/henkkari sen 5 vuoden välein.
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin AP ihan samaa. Siinä taas haaskattiin meidän veronmaksajien raskaalla työllä ansaitsemia rahoja. Tolla 4,5 eurolla olisi saanut kirpparilta hyvät käytetyt Kuomat, jotka on helppo kiskoa jalkaan. Joten miksi pitää törsätä, kun velkaa on monta miljardia ja maksukykyä ei ole valtiolla eikä kunnilla???
Onko vammaisen vaatettaminen mielestäsi törsäämistä?
Epäilisin tätä trolliksi, jos AP olisi käyttänyt mitä tahansa muuta sanaa kuin "sosku"... jotenkin tulin todella surulliseksi tästä aloituksesta. Olen AP todella pahoillani, että joudut kokemaan elämässäsi köyhyyttä ja niukkuutta. Voisitko kuitenkin koittaa ajatella asiaa toisin, että tämä kengät saanut mies oli myös köyhä - jopa köyhempi entä sinä, koska hän sai uusiin talvikenkiin maksusitoumuksen! Sinäkin saat, jos tilanteesi sitä edellyttää. Juuri tämmöisiä ovat tilanteet, joita varten me maksamme veroja! Kuljetko aamutossuissa kovilla pakkasilla? Meneekö valtaosa tuloistasi lääkkeiden ja muiden terveydenhuoltoon hupenevien kulujen maksamiseen? Tämä mies oli pyörätuolissa, joten todennäköisesti hänen vähävaraisuutensa johtuu täysin kyvyttömyydestä päästä töihin ja suurista terveydenhuollon kuluista. Kuten varmasti AP olet huomannut, ei elämä Suomessa ole ilmaista eikä helppoa. Kaikista köyhimmät kärsivät - vaikeasti pitkäaikaissairaat, vanhukset ja vammaiset. En tiedä AP sinun terveydentilastasa, mutta aloituksestasi kuultavan empatian perusteella päättelen, että köyhyydestäsi huolimatta sinulla on elämässäsi ainakin fyysistä terveyttä. Se on paljon - eikä sitä voi rahalla ostaa!
Missäpäin Suomea sossua sanotaan soskuksi? :o
Ei todellakaan köyhillä (700 euroa/kk eläke) eläkeläisillä ole passia, eivätkä matkustele, eivät sen puoleen kykenisikään, hyvä kun riittää rahat lääkkeisiin ja vuokraan ja ruokaan, eikä aina riitäkään. Monilla alle 70-vuotiailla on työeläke ja vielä kuntoa, he kyllä matkustelevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä mietin AP ihan samaa. Siinä taas haaskattiin meidän veronmaksajien raskaalla työllä ansaitsemia rahoja. Tolla 4,5 eurolla olisi saanut kirpparilta hyvät käytetyt Kuomat, jotka on helppo kiskoa jalkaan. Joten miksi pitää törsätä, kun velkaa on monta miljardia ja maksukykyä ei ole valtiolla eikä kunnilla???
On tuohon hintaan ja toisten rahoilla. Eli vastaus on yksiselitteisesti Kyllä, vammaisen vaatettaminen on törsäämistä, jos käytetään talvikenkiin 70 euroa. Varsinkin kun halvemmalla saa myös hyvää kuten Kuomat. Ne ovat kengiksi todella kestävät, helppo pukea (erityisesti vammaiset), lämpimät ja maksavan kirpparilla muutaman euron. Uutenakin näitä saa n. 30 eurolla. Ylipäätään kaikki toiminta mihin käytetään veronmaksajien rahoja pitäisi olla äärimmäisen harkittua.
Vammaisille, maahanmuuttajille ym. en antaisi veronmaksajien maksusitoumia uusiin vaatteisiin. Tavalliset köyhät ja keskituloiset duunaritkin ostavat / joutuvat ostamaan vaatteensa itselleen ja lapsilleen tori.fi, tai kirppareilta. Eli jonnekin Sossun olisi hyvä tehdä yhteistyötä jonkun ison kirpparin kanssa.
Ihmetyttää vain se, ettei kenkiä oikein voi varata, joku yläraja on oltava, mutta miehen oli mahdotonta tietää löytyykö 70 eurolla kengät.
Ei kai sosku maksa enempää kuin hintakaan oli, olisivat laittaneet 100 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan köyhillä (700 euroa/kk eläke) eläkeläisillä ole passia, eivätkä matkustele, eivät sen puoleen kykenisikään, hyvä kun riittää rahat lääkkeisiin ja vuokraan ja ruokaan, eikä aina riitäkään. Monilla alle 70-vuotiailla on työeläke ja vielä kuntoa, he kyllä matkustelevat.
Omilla vanhemmillani on passit (eivät matkusta), ja ovat köyhimpiä, mutta on heille tullut velkaakin kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tuohon hintaan ja toisten rahoilla. Eli vastaus on yksiselitteisesti Kyllä, vammaisen vaatettaminen on törsäämistä, jos käytetään talvikenkiin 70 euroa. Varsinkin kun halvemmalla saa myös hyvää kuten Kuomat. Ne ovat kengiksi todella kestävät, helppo pukea (erityisesti vammaiset), lämpimät ja maksavan kirpparilla muutaman euron. Uutenakin näitä saa n. 30 eurolla. Ylipäätään kaikki toiminta mihin käytetään veronmaksajien rahoja pitäisi olla äärimmäisen harkittua.
Vammaisille, maahanmuuttajille ym. en antaisi veronmaksajien maksusitoumia uusiin vaatteisiin. Tavalliset köyhät ja keskituloiset duunaritkin ostavat / joutuvat ostamaan vaatteensa itselleen ja lapsilleen tori.fi, tai kirppareilta. Eli jonnekin Sossun olisi hyvä tehdä yhteistyötä jonkun ison kirpparin kanssa.
Minä olen keskituloinen duunari enkä ole ainoatakaan vaatetta ostanut kirpparilta. Sinulla sen sijaan on melkoinen asennevamma.
Moniko tämän "keskustelun" kriittisistä äänistä lukeutuu nettomaksajien joukkoon? Rohkenen epäillä, että ei kovin moni...
Sosku, sossu = Alempien sosiaaliluokkien tai heikon sosioekonomisen statuksen omaavan väestöryhmän käyttämä lyhenne sosiaalitoimesta.
Vierailija kirjoitti:
Jaa mistä tiedät hänen työhistoriastaan?
Vierailija kirjoitti:
Moniko tämän "keskustelun" kriittisistä äänistä lukeutuu nettomaksajien joukkoon? Rohkenen epäillä, että ei kovin moni...
Sosku, sossu = Alempien sosiaaliluokkien tai heikon sosioekonomisen statuksen omaavan väestöryhmän käyttämä lyhenne sosiaalitoimesta.
Esimerkiksi minä, joka sanoin kenkiä normaalihintaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn kirppareilla mutta kenkiä ei kannata ostaa käytettynä elleivät ole uudenveroiset. Kengät muotoutuvat kantajansa mukaan ja usein kirppiksillä myytävät kengät ovat sitäpaitsi kalliita ja jo valmiiksi linttaan astuttuja. Voi myös olla jalkahielle tai homeelle haisevat kengät jos käytettynä ostaa. En ole törmännyt kotikaupungissani aikuisten kuomiin, mistä sellaiset voi ostaa? Sossun asiakkaiden on tyytyminen siihen valikoimaan mitä kaupassa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en taas tunne ketään täysi-ikäistä ihmistä, jolla ei olisi joko passia tai henkilöllisyystodistusta.
Mulla meni passi vanhaksi puoli vuotta sitten. Samoihin aikoihin jäi mies työttömäksi.
Itse hoidan pientä lasta kotona kotihoidontuella.
Passi maksaa kuvineen 50-60€.
Kotihoidontuesta ja työttömyysturvasta ei jää laskujen jälkeen tosiaankaan tuollaista summaa yli että voisi hankkia uuden passin.
Hae harkinnanvaraista tukea passia varten, jos sinulla ei ole muuta henkilötodistusta.
Vierailija kirjoitti:
Köyhänä (nettotulot 800-1200 e kk) en ikinä osta halpoja kengäntapaisia, vaan laadukkaat kengät jotka kestävät loppuunkäytettynä vuosikausia. Henkilöpaperit myös helpottavat kovasti elämää, ja näistä voi valita joko passin tai kalliimman henkilökortin. Passi toimii henkilötodistuksena ja passina, henkilökortti ainoastaan henkilötodistuksena. Ajokortti ei ole virallinen henkilötodistus.
Minulla ei ole ajokorttia koska olen köyhä eikä perheelläni ollut varaa maksaa autokoulua eikä myöhemminkään minulla ollut sellaisia rahoja puhumattakaan auton hankinnasta ja ylläpidosta. Passi minulta löytyy. Ihmiset nykyaikana automaattisesti odottavat että kaikillahan on ajokortti.
Vierailija kirjoitti:
Missäpäin Suomea sossua sanotaan soskuksi? :o
Pohojoseessa
Minä olen hyväpalkkaisessa työssä ja koulutukseltaan vähintään käynyt lukion. Ja kyllä en käytä sanaa sosiaalitoimi tai muuta hienompaa termiä, vaan sossu on käypä. Se suuhun ja keskustelupalstalle hyvin sopiva. Olen myös sitä mieltä, että tietysti kriittiset äänet kuuluvat nettomaksajilel. Tottakai kuuluvat. Kuka sitä omaa toisten kustannuksella ilman vastiketta saavaa etuaan haluaisi pienentää. (Tai no ehkä joku vastuuntuntoinen) Jonkun pitää kuitenkin maksaa tämä koko lysti. Jos saa puolet halvemmalla tai jopa 1/4 hinnalla kohtalaisen hyvää vaatetta, niin sellaista sitten annetaan ja vain todella tarpeeseen.
Miten vaikeaa on käsittää, että rahat on loppu, velkaa on miljardeja ja maksajia ei riitä?? Piikki kiinni ja heti! Vain minimi kustannetaan ja senkin eteen olisi hyvä tehdä jotain hyödyllistä jotta kuntien ja valtioiden talous tasapainoon. Sossun pitäisi ehdottomasti tehdä yhteistyötä kirpparien kanssa ja ihmiset voisivat sinne viedä vanhoja, mutta suhteellisen hyväkuntoisia vaatteitaan. Ei sitten tuhlattaisi luksus-vaatteisiin arvokkaita rahojamme, kun duunarilla ei tahdo itselläkään olevat niitä varaa hankkia, varsinkin jos on paljon lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Jaa että veronmaksajien piikkiin taksikyydillä alueen kirppareita läpi josko löytyisi edes ne kuomat saati sitten oikea koko :D
Köyhänä (nettotulot 800-1200 e kk) en ikinä osta halpoja kengäntapaisia, vaan laadukkaat kengät jotka kestävät loppuunkäytettynä vuosikausia. Henkilöpaperit myös helpottavat kovasti elämää, ja näistä voi valita joko passin tai kalliimman henkilökortin. Passi toimii henkilötodistuksena ja passina, henkilökortti ainoastaan henkilötodistuksena. Ajokortti ei ole virallinen henkilötodistus.