74€ kengät soskusta
En ole ikinä ostanut 74e maksavia kenkiä. Ei ole varaa.
Pyörätuolissa istuva henkilö-käsivoimatkin heikot ettei saa kenkiä jalkaan.
Miten voi siis liikua-oliko sähköpyörätuoli.
Oli papereita ja PASSI, miksi vähävaraisella, pyörätuolissa istuvalla on passi.
En tunne esim. ketään vanhusta tai köyhää kenellä on passi.
Kommentit (60)
Tyhmä ruma saamataton köyhä nahjus?
Rahaa saa kun tekee 16-20 tunnin päivää. Ei se kotona itkemällä tapahdu.
Mä en taas tunne ketään täysi-ikäistä ihmistä, jolla ei olisi joko passia tai henkilöllisyystodistusta.
Normaalihintaisethan ne ovat. Mieluummin kerralla kunnolliset kuin joka vuosi parin kympin sohlot. Tulevat varmasti halvemmaksi.
Oliko niin että ap on suorastaan kateellinen kyseiselle miehelle? Kulkenut kuitenkin aamutossuissaan koko talven. Itselleni tuli erittäin paha mieli kyseisen miehen puolesta. En tajunnut aloituksen pointtia.
Ai et tunne ketään köyhää tai vanhusta jolla olisi passi? Miten luulet että he esim. todistavat henkilöllisyytensä pankissa, virastoissa yms. asioidessaan? Ja nykyvanhukset matkustelevatkin paljon, siihenkin tarvii passin.
Kengät ovat kalliita ja talvikengät varsinkin. Usein tuollaiset 74-99 euron kengät kestävät useamman vuoden kuin jotkut halpiskengät. Miehellä voi olla joku sairaus tai vamma jonka vuoksi tavalliset kengät eivät käy (esim. jalat turvoksissa) tai jalat leveät eli kapeat kengät eivät sovi jalkaan. Tietääkseni vaatteisiin ei saa helposti avustusta vaan katsotaan että perusosa kattaa myös vaatemenot. Miehelle on ehkä myönnetty erityisestä syystä harkinnanvaraista toimeentulotukea. En ymmärrä miten voit kadehtia pyörätuolissa istuvaa syrjäytynyttä miestä hänen kengistään?? Vaihtaisitko paikkaa kyseisen miehen kanssa?
Ei hyvää päivää.
Vierailija kirjoitti:
Ai et tunne ketään köyhää tai vanhusta jolla olisi passi? Miten luulet että he esim. todistavat henkilöllisyytensä pankissa, virastoissa yms. asioidessaan? Ja nykyvanhukset matkustelevatkin paljon, siihenkin tarvii passin.
Passi on hieman edullisempi tai saman hintainen kuin henkkarit. Kumpikin pitää uusia 5 vuoden välein. Valitsisin passin koska sillä voi sekä todistaa henkilöllisyytensä että matkustaa.
Mä en ole taas koskaan ostanut romanihametta, vaikka jotkut siihen käyttääkin sen päälle 400 euroa tukirahoja.
Ja jos pyörätuolissa istuu niin kengät kestää vuosia.
Ja jos ei tuolla kyseisessä kaupassa kerran ollut halvempiakaan mitkä sopii jalkaan niin mitä hänen olisi mielestäsi ap pitänyt tehdä?
On kyllä tyhmiä ihmisiä olemassa, kuten ap
Ymmärsitkö, että sillä miehellä nimenomaan oli vähemmän valinnanvaraa kenkien hinnankin suhteen, koska hän tarvitsee helposti jalkaan vedettävät kengät?
En taida tuntea ketään, jolla ei olisi passia. Ei tule paljoa matkusteltua, mutta joku henkilöllisyystodistus on pakko olla, ja passi on kätevä jos vaikka joskus kuitenkin kävisi jossain.
Jos pitää olla joko passi tai henkkari, otan passin, koska siinä on kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Molemmat maksavat.
Vierailija kirjoitti:
Mä en taas tunne ketään täysi-ikäistä ihmistä, jolla ei olisi joko passia tai henkilöllisyystodistusta.
Mulla meni passi vanhaksi puoli vuotta sitten. Samoihin aikoihin jäi mies työttömäksi.
Itse hoidan pientä lasta kotona kotihoidontuella.
Passi maksaa kuvineen 50-60€.
Kotihoidontuesta ja työttömyysturvasta ei jää laskujen jälkeen tosiaankaan tuollaista summaa yli että voisi hankkia uuden passin.
Henkilökortti maksaa 54 euroa ja passi maksaa 48 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Tutussa pankissa ei tarvitse jos tilin on aukaissut joskus 1950-luvulla. Nykyään pitää tilin avaamisessa olla henkilötodistus. Tiedän ihmisiä joilla ei ole ajanmukaisia henkkareita. Joku vanentunut ajokortti tai henkilökortti. Pankissa asiointi on onniatunut vaikka aina kehotetaankin uusimaan henkkarit.
Mä mietin AP ihan samaa. Siinä taas haaskattiin meidän veronmaksajien raskaalla työllä ansaitsemia rahoja. Tolla 4,5 eurolla olisi saanut kirpparilta hyvät käytetyt Kuomat, jotka on helppo kiskoa jalkaan. Joten miksi pitää törsätä, kun velkaa on monta miljardia ja maksukykyä ei ole valtiolla eikä kunnilla???
Passi maksaa 6 euroa vähemmän kuin henkilöllisyystodistus. 6 euroa voi olla iso summaa pienituloiselle. Sitäpaitsi pitäähän niitä unelmia olla, jos voittaa kilpailusta matkalahjakortin tai lottovoitto osuu kohdalle ei tarvitse ainakaan hankkia passia.
Mä seurasin vierestä ku mamuperhe osti 250 euron edestä maksusitoumuksella talvivaatteita. Itäkeskuksen prisma. Ku ei sitoumus riittänyt kattamaan ostoksia kaivo isäntä viiskymppisnipun ja maksoi erotuksen. Mahtu siihen samalle kuitille isovanhemman ostoksetkin kun kerta ei köyhiä oltu.
Mietitytti että kannattaako käydä töissä ja kirppiksillä. Ja miten hyvin nukkuu sossutäti yönsä ku tollasia sitoumuksia jakelee päivät pitkät.
Sun pointti on että olet lisäksi tyhmä?