Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Euroviisujen odotusketju

Vierailija
16.02.2017 |

Tänne voi kirjoitella ennakkotunnelmia Euroviisuista, lisäillä omia ennakkosuosikkejaan ja muuta yleistä viisukeskustelua :)

Kommentit (180)

Vierailija
101/180 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tuossa ekassa Euroviisaissa oli melkein kaikki suosikkini. Tai ainakin Belgia ja Portugali siis :D

Huomasin, että kaksi muuta jaksoa on jo nyt katsottavissa Areenassa. Näissä Yle Femman Euroviisaissa on ihan hyvät nämä arvostelijat, jotka tietävätkin jotain viisuista. Yle 2:n Esikatselumaratonissa on usein ollut viisuja vähättelevä asenne ja vähemmän asiantuntemusta.

Vierailija
102/180 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Islanti on oikeastaan aika hyvä.

Joo, se Paper on kasvanut joka kuuntelukerralla paremmaksi ja soi minulla eniten päässä. Ja niin kuin Euroviisaissakin Emma sanoi, muistuttaa vähän Ruotsin Robynin elektropop-ääntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/180 |
09.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta euroviisujen taso laskee vuosi vuodelta. Nämä kisat taitaa olla useissa maissa jo vitsi ja ei enää oteta tosissaan.

Höpsis, taso on kylläkin noussut. Osallistujamaat suhtautuvat kisaan vakavammin. Aiempina vuosina oli paljon enemmän hömppää ja huumoriedustajia. Viimeisen viiden vuoden aikana mukaan on tullut laadukkaampaa musiikkia. Tämä on minusta sekä hyvä että huono asia. Kiva, että mukana on nykyisin laadukkaampaa, erilaista, hyvintuotettua, epäeuroviisumaista musiikkia, mutta toisaalta taas ne käsittämättömän oudot ja överit huumoriaktit on viihdyttävyydessään viisujen suola, joiden en tahtoisi kokonaan katoavan näistä kisoista.

Vierailija
104/180 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta: te jotka suunnittelette viisujen boikotointia, miten aiotte sen käytännössä tehdä? Jättämällä katsomatta euroviisut vai?

Vierailija
105/180 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun guilty pleasure on se jodlausbiisi :D

Vierailija
106/180 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täältä poistettiin viesti #105, jossa povattiin hyvää sijoitusta Bulgarian edustajalle ja linkattiin biisin musiikkivideo?

Onhan täällä aiemminnin saanut jakaa Youtube-linkkejä. Hämmennys 🙁

Vierailija
107/180 |
10.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oon tänään kirjoittanut muihin keskusteluihin pari viestiä, joissa on ollut ihan asialliset linkit (ei youtube). Parin minuutin päästä kun olen päivittänyt keskustelun, viestini on hävinnyt. Tää av kusee nyt ja pahasti.

Vierailija
108/180 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on alkanut pelottaa ettei Suomi yllä finaaliin. Kappale on minusta loistava, mutta balladeja on tänä vuonna puuduttavan paljon ja Suomi sattuu vielä esiintymään 1. semifinaalissa, jossa on melkein kaikki parhaat kappaleet. 2. semi on selkeästi heikkotasoisempi, siitä olisi menty heittämällä jatkoon.

Vierailija
109/180 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgia ❤

Vierailija
110/180 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia voitti Euroviisaiden raatituloksissa. Voi toki ollakin tämän vuoden voittaja, mutta minusta Gabbanin live-esitys kaipaisi enemmän särmää ja sitä musiikkivideon tunnelmaa. Ja yleensä nämä pelkästään finaalipäivänä esiintyvät big 5 -maat ovat menestyneet kehnosti (vähemmän näkyvyyttä ja kertausta kuin semifinaalimailla). Olisin kuitenkin ihan iloinen Italian voitosta, vaikkei kappale ole oman lempparilistani kärkikolmikossa, mutta top10:ssä kylläkin.

Vierailija
111/180 |
11.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelin ensimmäistä kertaa esiintyjät läpi. Oikaisin vähän, eli katsoin näin alkuun vain koostevideon. Mieleen jäi positiivisessa mielessä [ei missään järjestyksessä] Albania, Armenia, Tsekki, Irlanti, Unkari, Italia, Belgia, Australia, Bulgaria, Tanska, Ukraina ja Montenegron lettijäbä 👲

Vierailija
112/180 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko esikatselumaratonin vieraita vielä julkistettu? Mikko S. ilmeisesti juontaa?

Vierailija
113/180 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun suosikit on Portugal ja Belgia! Suomellakin hyvä biisi mutta se ei erotu tänä tummien balladien vuonna joukosta yhtään. En tajua Italian suosiota, todellinen tusinabiisi. Ruotsi menestyy hyvän shown ansiosta.

Vierailija
114/180 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta myös viime vuoden voittajabiisi ja -esitys oli todella upea! ❤️

Vierailija
115/180 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä soitin romanian jodlausbiisin miehelleni tänään. Hän oppi sen jodlauksen heti ja jodlaili niin kauan, että hermostuin. Jotenkin tykkään Romanian tämän vuotisesta.

Vierailija
116/180 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki esikatseluvideot katseltu läpi ja mieleen jäi vahvimmin Bulgaria, Islanti ja Armenia. Yllättäen Unkarin biisistäkin tykkäsin. Esiin ei noussut ainakaan vielä mitään supersuosikkia. Ja minulla aina mielipide vaihtuu kuitenkin, kun liveversiot ei kaikista kappaleista toimi samalla tavalla kuin videot. 

Vierailija
117/180 |
18.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes jokavuotinen euroviisuristeilykävijä ja toivoisin, että tänäkin vuonna (syyskuun 2.-3.) risteilylle saataisiin monia tämän vuoden viisuedustajia eri maista. Nyt on julkistettu esiintyjistä vasta aiempien vuosien voittajat Alexander Rybak ja Ruslana. Måns oli kuulemma toivonut kutsua, en tiedä vitsailiko. Loreenia kai turha odotella, koska järjestäjien kanssa meni viime vuonna sukset ristiin (🙈). Italian Francesco Gabbani olisi aika kova nimi!

Mutta joo, tuo risteily on ajankohtainen vasta myöhemmin. Se tuo mukavaa helpotusta viisujen jälkeisiin vieroitusoireisiin :-)

Tänä vuonna oma suosikkini on Blanche!

Vierailija
118/180 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://wiwibloggs.com/2017/04/20/wiwi-jury-finland-norma-john-with-blac…

Wiwibloggsin juryn arviot Blackbirdistä. Ihan kelpo pisteet ja kommentit juryltä.

Kun lukee arvostelujen alle kirjoitettuja muiden käyttäjien kommentteja, aika paljon tulee loskaa niskaan. En käsitä tätä monien mielipidettä, että kaikkien kappaleiden Euroviisuissa pitäisi olla iloisia bilekappaleita, hulluksihan siinä tulisi :D Enkä ymmärrä miten melankolinen biisi noin kovasti masentaa. Minulle surumielinen musiikki tuo iloa ja onnellisuutta. No, oli siellä onneksi kehujakin kirjoitettu :)

Vierailija
119/180 |
22.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italia vei näköjään voiton Euroviisaissa. Portugali toka, Suomi kolmas. Ukrainan korkea sijoitus (olikohan viides?) vähän yllätti.

Vierailija
120/180 |
26.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa hämmentävää kun melkein kaikki omat suosikit on vedonlyöntilistojen kärjessä. Harvemmin oma musiikkimaku on vastannut viisukansan makua. Ruotsin edustuskappale ei ole mieleeni, mutta muut vedonlyöjien suosikit on (Italia, Belgia, Bulgaria, Portugali).