Euroviisujen odotusketju
Tänne voi kirjoitella ennakkotunnelmia Euroviisuista, lisäillä omia ennakkosuosikkejaan ja muuta yleistä viisukeskustelua :)
Kommentit (180)
Katoin ton Suomen harjoitus videon. Miksi musiikki kohisee taustalla? Laulu kuuluu huonosti.
Miksi Ruotsi ei muka sitä voittanut vaan Suomi?
Mua niin tympäsee tuo Ruotsin viisu. Toivottavasti ei saa Suomelta isoja pisteitä.
Eikö tuollaiset ole jo kuultu ja nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama kuka voittaa kunhan ei ole Ruotsi. En olisi koskaan uskonut että joskus voisi sanoa että tykkää Bulgarian laulusta , mutta nyt voi !
Bulgariankin biisissä on mukana yksi tunnetuimmista ruotsalaisista biisintekijöistä. Itse yritän aina bongata joka vuoden biiseistä ne viisut, joissa on ruotsalaiset tekijät ja nykyään ne tunnistaa melko helposti.
Joo mutta eikö Bulgarian biisissä ole tekijöitä muualtakin kuin Ruotsista ?
Tänään koittaa esikatselumaraton! :))
Mun mielestä suomen kappale on ihan hyvä ja toivon sen pääsevän finaaliin ja sijoittuvan puoliväliin
Vierailija kirjoitti:
Mua niin tympäsee tuo Ruotsin viisu. Toivottavasti ei saa Suomelta isoja pisteitä.
Eikö tuollaiset ole jo kuultu ja nähty.
Ruotsin ongelma on se että niiden biisi on aina samasta kaavasta. Tänä vuonna se vaan ärsyttää todella paljon koska kliseinen laulu ja limainen laulaja yhdessä aiheuttaa pahan inhoreaktion. Toivon että floppaa kunnolla.
Mua häiritsee Suomen laulajan vihaiset ilmeet esityksen aikana. Kappaleeseen suhtaudun neutraalisti, ihan ok se on, mutta ei mitenkään erityisesti pomppaa wau-fiililsiä esiin.
Vierailija kirjoitti:
Tänään koittaa esikatselumaraton! :))
Pitäiskö illalla perustaa oma ketju maratonin seuraamista varten vai kirjoitellaanko tänne?
Suosikkini Belgia oli harjoituksissa surkea. Huonoa livelaulantaa, ei tullut se Blanchen persoonallinen ääni esiin. Toivottavasti petraa!
Olipa kyllä pettymys tuo eilinen Ylen esikatselumarathon. Vikiä ei näyttänyt kiinnostavan, Cristal korosti vain itseään ja Papana oli valittava lahopää. Mikon omat tube-videot olisi voitu jättää pois. Hanna ainoa, jota jaksoi kuunnella. Toivottavasti ensi vuonna esikatseluissa on mukana ihmisiä, jotka arvostaa enemmän Euroviisuja.
Italian kappale meni minusta vähän "pilalle" kun siitä poistettiin kokonaan se 2. verse. Olisi siitä saatu viisumittaisen tyylikkäämminkin.. Esim. youtubessa on fanin tekemä vaihtoehtoinen 3 min versio ja se toimii PALJON paremmin.
Pelottaa ihan hirveästi, että Suomi karsìutuu huomennä. 1. semissä on paljon enemmän vahvoja kappaleita kuin 2. semissä. Toivon kuitenkin parasta, vaikka pahinta pelkänkin.
http://escunited.com/2017/05/08/live-stream-semi-final-1-dress-rehearsa…
Tuossa kiinnostuneille linkki, josta voi seurata 1. semin ekoja pukuharjoituksia, jotka on juuri nyt käynnissä. Illalla tulee sitten toiset pukuharkat, eli kenraali, jonka perusteella eri maiden raadit antaa äänensä. Sitäkin voi katsoa livestreamistä.
^Tuolla luki, että raadit äänestää kotimaissaan tv-kuvan välityksellä? Onko oikeasti noin? Luulisi, että nämä asiantuntijaraadit tekisivät päätöksensä live-esitysten perusteella. Siis siten, että olisivat itse paikan päällä seuraamassa niitä esityksiä, jotta saavat todellisen kuvan. Päättävät kuitenkin sen 50%, joten luulis, että vähän enemmän panostettaisiin siihen, että raadit saisi mahdollisimman hyvän live-elämyksen.
Kävinpäs sitten äänestämässä koko viisujen voittajaa, top-3:sta, Ruotsin ja Suomen sijoitusta sekä Suomen sijoitusta yksittäispelinä. Tuli rutkasti lisää jännitettävää, vaikka panokset jätinkin pieniksi 😅
monelta se kenraali alkaa tänään? kymmeneltä?
Olen joitakin harjoituksia katsonut youtubesta ja melkein kaikki on olleet pettymyksiä, toki liveshowt on toivottavasti paljon hienompia.
Mm. Unkari ja belgia, mitkä oli musiikkivideon perusteella mun suosikkeja, oli lavalla melko surkeita.
Harmi, että juuri tämä vuosi on balladivuosi. Nopetempoisten kappaleiden viisuvuonna Blackbird olisi ollut menestys. Vaikka on kyllä nytkin balladien parhaimmistoa.