Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksoset lähes aina perheen nuorimmat tai ainoat

Vierailija
16.02.2017 |

Ajattelin tietämiäni kaksosia, niin ovat järjestään perheen kuopukset tai ilman muita sisaruksia jääneet, jos ovat ensimmäisenä syntyneet.

Onko kaksosaika vanhemmille niin rankkaa, että kaksosten jälkeen ei enää lapsia toivota. Vai onko tähän jokin biologinen selitys?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biologinen selitys. Mitä useampi raskaus äidillä on takana, sitä suuremmat mahdollisuudet on että raskaus on kaksosraskaus. Jos kaksoset on ainoat saattaa selitys olla ei luomusta raskaudesta.

Vierailija
2/11 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys.

Mulle riitti 1, vaikka olin aina pitänyt pienistä lapsista... rankkaa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, ainoat mun tuntemat kaksoset ovat esikoisia. Vanhemmilleen syntyi vielä kaksi lasta heidän jälkeen.

Vierailija
4/11 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa, mä tiedän neljät kaksoset, jotka ovat perheensä vanhimpia lapsia. Heidän jälkeensä lapsia syntynyt 1-3/perhe. En tiedä yksiäkään kaksosia, jotka olisivat nuorimpia lapsia perheessään.

Vierailija
5/11 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika monessa perheessähän on resursseja muutenkin vaan kahdelle lapselle. Lisäksi kaksosraskauden todennäköisyys kasvaa raskauksien myötä, voi laittaa mietimään, haluaako ottaa riskin että sieltä tulee kolmas ja neljäs yhtä aikaa.

Vierailija
6/11 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat nuorimmat lapset on kaikissa perheissä tyttöjä. Ei silti tulisi mieleen tehdä keskustelua että poika ei voi olla kuopus.

Vierailija
7/11 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei kumpikaan pitänyt paikkaansa. Kaksoset tuli, eikä jääneet viimeiseksi.

Vierailija
8/11 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemissa kaksosperheissä menee kyllä aika fifty-sixty onko heillä nuorempia sisaruksia vai ei.

Julkkisesimerkki kaksosperheestä Jaajo Linnonmaa, heillä kaksoset ja heillehän syntyi loppuvuodesta pikkusisarus.

Vierailija
9/11 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, on se rankempaa. Ystävälläni kaksoset olivat vieläpä ylläriraskaudesta, ja kun heillä oli jo entuudestaan kaksi vanhempaa lasta, niin eivät halunneet neljän lapsen jälkeen enempää.

Vierailija
10/11 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavapiirissäni ei ole kuin puolen tusinaa kaksosia, mutta kaikilla heistä on kyllä nuorempia sisaruksia. Yksikään kaksospari ei ole jäänyt viimeiseksi lapseksi. Kolmosia en tunne yhtään.

Kuulostaa kyllä kummalliselta. En ollut koskaan ajatellut asiaa aiemmin. Ihan todennäköisyydenkin perusteella poikkeuksellista. Jos minulta olisi kysytty vain teoreettisesti, olisin varmaan järkeillyt samalla tavalla kuin AP.

Vierailija
11/11 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksoset ja lapsilukuni on ehdottomasti tässä. Tämä on niin rankkaa, etten toivo tätä kenellekään. Aina toinen rääkyy kun toista vaikka yrittää syöttää. Ikinä ei voi rauhassa tehdä mitään yhden kanssa loppuun asti. Nukkumisen voi unohtaa. Kotoa ei pysty poistumaan näiden kanssa yksin mihinkään. Elämäni on ohi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi