Euroviisujen odotusketju
Tänne voi kirjoitella ennakkotunnelmia Euroviisuista, lisäillä omia ennakkosuosikkejaan ja muuta yleistä viisukeskustelua :)
Kommentit (180)
Rotsin biisin alku on hyvä, mutta tosi kiusalliset esiintyjät puvuissaan. En viitsi edes katsoa loppuun.
Vaikka Venäjän edustaja ei saa matkustaa Ukrainaan, voi hän satelliitin kautta esiintyä jos Venäjä haluaa. Ei pitäisi olla politikointia euroviisuissa.
Tämän vuoden euroviisut taitaa olla täysin politiikkaa.
Ruotsin suosiota käsitä en en!!! Niin ylimielinen töppönen "laulamassa" että tunkee ruudun läpi, yäk. Suomen esityksessä vaivaa sen naisen naaman vääntely kun laulaa. On vienyt pisteitä ennenkin kun ihmiset tollottaa että millon se taas vääntää (Carola v2006).
Suosikkejani on tällä hetkellä Unkari, Ranska, Italia ja Valko-Venäjä. Jos Ruotsin Nano oli päässyt niin se olis ollut numero uno!
Minä taas en tajua sitä Italian suosiota.
Nyt on arvottu 1. semin esiintymisjärjestys. Sehän jo tiedettiin, että Suomi esiintyy paikalla 1-9., mutta Suomen paikaksi tuli siis 7. Oon iloinen siitä, ettei joutunut ihan alkupäähän ja hyvä sekin, että esiintyy Montenegron jälkeen.
Tuossa semifinaalissa on kyllä paljon sellaisia, joiden odotetaan pääsevän jatkoon, Ruotsi, Portugali ja Australia ainakin. Saapa nähdä miten Suomen käy! Harmi, että kerrankin kun meillä on oikeasti hyvä biisi niin tulee tällainen balladivuosi.
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en tajua sitä Italian suosiota.
En minäkään, mutta hc-fanit tykkää voimaballadeista ja usein myös Italiasta.
Ekasta semistä mun suosikkeja on Ruotsi, Azerbaijan ja Moldova (:D). Tokaa en ole vielä käynyt läpi. BIG5 on vähän njäääääh...
Olisi mielenkiintoista, jos joskus kokeltaisiin sellaisia Euroviisuja, että jätettäisiin paljastamatta mistä maasta edustajat ovat. Semifinaali- ja finaalilähetyksissä ei olisi näkyvillä lippuja eikä maan nimeä, vain artistin nimi. Silloin ratkaisisi pelkästään musiikki ja lavashow, ei maa. Ei olisi politiikkaa ja naapurimaiden suosimisia. Tosin en tiedä miten se käytännössä olisi mahdollista toteuttaa, kun niin monet viisufanit seuraa eri maiden karsintoja, eletään some-maailmassa, jne.
Mä inhosin aluksi Italian Occidentali's Karmaa, mutta koska taso on tänä vuonna niin heikko, se biisi onkin alkanut iskeä. Jotenkin piristävä, monipuolinen ja (ärsyttävän) tarttuva. Yleensä Italian viisuehdokkaat on ollut musta ihan kamalia, etenkin se parin vuoden takainen Il Volo (*oksu*). Vähän samasta syystä nytkin ällöttää Ruotsin edustaja. Liian sliipattua poikabändikamaa. Ruotsilla olisi ollut niin paljon parempiakin ehdokkaita (joilla syvällisempi sanoma ja musiikillisesti kauniimpaa), siksi harmittaa tällainen turhanpäisen massarenkutuksen valinta.
Portugalin edustaja sekä biisi aivan huikeita! Mikä ääni! <3
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiintoista, jos joskus kokeltaisiin sellaisia Euroviisuja, että jätettäisiin paljastamatta mistä maasta edustajat ovat. Semifinaali- ja finaalilähetyksissä ei olisi näkyvillä lippuja eikä maan nimeä, vain artistin nimi. Silloin ratkaisisi pelkästään musiikki ja lavashow, ei maa. Ei olisi politiikkaa ja naapurimaiden suosimisia. Tosin en tiedä miten se käytännössä olisi mahdollista toteuttaa, kun niin monet viisufanit seuraa eri maiden karsintoja, eletään some-maailmassa, jne.
Niin olis, mutta miten tää toteutettaisiin? Miten ne kappaleet valittais? Kyllähän ne laulut netissä leviäis ennakkoon ja jengi vois sieltä lukee mikä maa on kyseessä. Nehän pitäs joka maan salassa sitte valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin olis, mutta miten tää toteutettaisiin? Miten ne kappaleet valittais? Kyllähän ne laulut netissä leviäis ennakkoon ja jengi vois sieltä lukee mikä maa on kyseessä. Nehän pitäs joka maan salassa sitte valita.
Mietin eilen ihan samaa! Jos kappaleet julkistettaisiinkin ensimmäistä kertaa vasta semifinaaleissa, eikä maita paljastettaisi. Toisaalta mä ainakin tietäisin jo ennakkoon esim. Robin Bengtssonin olevan ruotsalainen, Anja Nissenin nimestä voisi päätellä tanskalaisuuden, Valentina Monetta on edustanut San Marinoa miljoonasti, Ranskan ja Italian viisut arvaisi kielestä jne jne. Ajatuksena kuitenkin mahtava.
Silti ideana ihan hauska, liikaa keskitytään maihin tässä. Vaikkapa Ruotsin viisu saa aina suurta huomiota ja kannatusta, oli sitten mikä tahansa - siksi, koska se on Ruotsin. Armenia, Venäjä ja Azerbaijankin herättävät aina suurta huomiota, koska ovat menestyneet niin hyvin viime vuosina.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsin suosiota käsitä en en!!! Niin ylimielinen töppönen "laulamassa" että tunkee ruudun läpi, yäk. Suomen esityksessä vaivaa sen naisen naaman vääntely kun laulaa. On vienyt pisteitä ennenkin kun ihmiset tollottaa että millon se taas vääntää (Carola v2006).
Suosikkejani on tällä hetkellä Unkari, Ranska, Italia ja Valko-Venäjä. Jos Ruotsin Nano oli päässyt niin se olis ollut numero uno!
Ruotsi on Ruotsi ja pärjää vaikka vaan pierisi lavalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tekisi mieli boikotoida tämän vuoden viisuja sen katukissojen ja -koirien myrkytysuutisen luettuani.
Niin harmi, koska tänä vuonna olin kerrankin tyytyväinen Suomen edustuskappaleen valintaan ja voisin hyvillä mielin kannustaa Suoisini
Toivon, että vetoomuksen allekirjoituksilla on vaikutusta, eikä puhdistusta tehdä.
Tekisi mieli boikotoida myös täysin poliittisen ja paskan voittokappaleen takia.
Mä oon täysin samaa mieltä siitä, että musta politiikan sotkeminen Euroviisuihin on typerää eikä Ukraina olisi saanut voittaa pelkillä sympatiaäänillä. Mutta kuulun näköjään siihen vähemmistöön, jonka mielestä biisi oli itsessään tosi kaunis.
Minä taas en ymmärrä, pitäisikö laulajan olla laulamatta itselleen tärkeistä asioista ihan vain siksi että niihin saattaa liittyä politiikkaa. Jamalahan lauloi omasta ja sukunsa historiasta, ei se ollut mikään Ukrainan valtion tilausbiisi. Ukrainassa oli avoin karsinta, puhelinäänestäjien äänillä Jamala pääsi edustamaan. Asiantuntijaraati olisi valinnut tämän https://youtu.be/-Lo1O80fLVI. Olisi kyllä minulle kelvannut sekin.
Tämän vuoden kaikki biisit löytää täältä https://www.youtube.com/playlist?list=PLmWYEDTNOGUL3Q6L4o5jwyPSjWHbRfrAq. Itse tykkään Armenian, Unkarin ja Valko-Venäjän biiseistä. Miksei Belgia tai Bulgaria kävisi myös. Suomella on ihan hyvä edustaja, ainakin tällä kertaa valittiin paras niistä mitä oli tarjolla. Ennakkosuosikki Italiaa en ymmärrä. Naapureista Viron tekele todella elähtänyt, Ruotsilla tyypillinen hyvin tehty mutta aika sisällyksetön poppis. Isäntä-Ukrainan rock keskinkertainen, tuskinpa tarvitsee isännöidä toista kertaa peräkkäin.
Venäjästä nyt ei tiedä esiintyykö vai ei, mutta tuollainen slaavi-iskelmä, ihan ok, arvostan sitä että Venäjällä pitkästä aikaa venäläisen säveltäjän kappale eikä joku Ruotsista tilattu. Toivon että pääsee esiintymään. Muutenkin viisuissa häiritsee se että niin moni maa ostaa biisinsä ulkomailta, haluan kuulla joka maan omaa musiikkia mieluummin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo, ne joita kiinnostaa voisivat tietysti tarkistaa netistä etukäteen mikä maa edustaa mitäkin biisiä. Eikös kuitenkin suurin osa katso Euroviisufinaalin ummikkona, eli ilman mitään aiempia esikatseluita ja -kuunteluita? On suuri joukko, joka ei katso edes semifinaaleja, ainoastaan finaalin. Eli valtavan suuri osa katsojista kuulee ne kappaleet vasta ensimmäisen kerran finaalissa. Viisufanit ovat sitten asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Mietin eilen ihan samaa! Jos kappaleet julkistettaisiinkin ensimmäistä kertaa vasta semifinaaleissa, eikä maita paljastettaisi. Toisaalta mä ainakin tietäisin jo ennakkoon esim. Robin Bengtssonin olevan ruotsalainen, Anja Nissenin nimestä voisi päätellä tanskalaisuuden, Valentina Monetta on edustanut San Marinoa miljoonasti, Ranskan ja Italian viisut arvaisi kielestä jne jne.
Viime vuonna Itävallan kappale oli ranskankielinen. Latvian kappale on kerran ollut italiaksi, ja Suomenkin karsinnassa taisi aikoinaan peräti toiseksi sijoittua italiankielinen kappale (onneksi ei voittanut).
Toisaalta mitä väliä, kun niin monella maalla kuitenkin on kappaleen säveltäjä jostakin muualta. Onneksi Suomen karsintaa ei koskaan ole voittanut ruotsalainen kappale. Ehdolla niitä kyllä on ollut, tänäkin vuonna oli ruotsalainen kappale ja sitten norjalainen kanssa.
Boikotoin sen takia, kun kuulemma katukoiria ja kissoja siellä tapettiin. Oksettavaa.
Murhattiinkohan kaikki keräjäisetkin Kiovan katukuvasta? Ja kaikki katulapset, mikäli sellaisia oli? Hyi hitto oikeasti :( varmaan moni boikotoi viisuja tänä vuonna.
How about a keksitty story?