Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaikki kaverini on miehiä, ja se onkin nyt ongelma uudessa parisuhteessa.

Vierailija
16.02.2017 |

Olen 33-vuotias nainen, ja seurustellut uuden miehen kanssa puolisen vuotta. Suhde on hyvä ja tykkään tosi paljon tästä miehestä. Ongelmaksi on kuitenkin noussut ystäväpiirini. Kaikki kaverini ovat nimittäin miespuoleisia. En oikein tiedä miksi niin on, olen miesvaltaisella alalla ja opiskellessa ym vaan ympärillä oli lähinnä miehiä joihin ystävystyä ja muutenkin olen itse aika tekninen tyyppi niin keskustelunaiheita miesten kanssa riittää. Mutta jo lapsena tykkäsin enemmän leikkiä poikien kanssa kuin nukkeleikkejä.. Mutta se ei ole nyt se pointti vaan se, että tämä uusi mies ei oikein osaa suhtautua asiaan. Hän ei siis yritä kieltää minua tapaamasta ystäviä eikä ainakaan sano olevansa mustasukkainen, mutta selvästi asia jotenkin vaivaa häntä. Olen yrittänyt tutustuttaa häntä kavereihini, mutta ei se auta kuin vähän. Tavallaan ymmärrän miestä siinä että voi olla epämukava olo asiasta, ja vähemmän läheisiin kavereihini olen vähentänyt yhteydenpitoa ja mies saa nähdä kaikki viestit mitä laitan jne ihan avoimuuden vuoksi ettei se vaan keksisi että salaan muka jotain. Mutta en voi luopua kaikista ystävistäni, se ei olisi oikein. Mutta mitähän tässä nyt pitäisi tehdä..

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

++++ kirjoitti:

Onko sinulla YHTÄÄN ainutta naispuolista kaveria?  Oletko sinä harrastanut seksiä näiden ystävämiesten kanssa?   Mietipä, jos tilanne olisi toisinpäin, poikaystävälläsi ei ole yhtään miespuolista ystävää, KAIKKI ovat naisia, enemmän tai vähemmän läheisiä...

Jotain outoa on naisessa, joka ei yhtään ainutta naista siedä lähipiirissään. Oletko sellainen hyväjätkä-nainen...

En todellakaan ole harrastanut seksiä näiden miespuoleisten ystävieni kanssa. He ovat ystäviä, vain ja ainoastaan, ei mitään ex-panoja. Ihme kysymyskin, mistä tuo sinulle tuli edes mieleen. Harrastatko sinä ystäviesi kanssa seksiä? Kyllä minä siedän naisia lähipiirissäni, monen miespuoleisen ystäväni vaimo on minulle läheinen ja pidän heistä paljon, noin esimerkiksi, mutta en vietä aikaa kahdestaan näiden vaimojen kanssa. Voisin hyvin viettääkin, mutta niin ei vain jostain syystä ole tapahtunut, ei siihen mitään erityistä syytä ole muuta kuin ihmisten kiireet työelämässä ja lasten kanssa ym. En tiedä millainen on hyväjätkä-nainen. Kerro niin sitten tiedän ja voin vastata olenko sellainen.

Vierailija
22/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vaihtoon, niitä tulee aina uusia, ystävät on pysyvämpi ratkaisu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ja nainen ei voi olla platoonisessa suhteessa ikuisesti, jossain vaiheesaa jommalle kummalle tulee tunteet mukaan kuvioihin. Joku voi rakastua, ja joku voi tuntea vetoa tai himoa toiseen tai jotain tältä väliltä. Kaikki ei reagoi näihin ajatuksiin, pelätään et kaverisuhde kariutuu ja ei ole riskin arvoinen.

Voin lyödä vetoa siitä että jokaikinen sun miespuolisista kavereista on ainakin joskus ajatellut sua kun on runkannut tai miettinyt millaista olis harrastaa seksiä sun kanssa. Koska hormoonit ja biologia.

Jos sä et ole kokenut tuollaisia kaverisuhteita, niin älä puhu läpiä päähäsi ja kuvittele tietäväsi asiasta mitään. VOI olla, että ap:n kavereista joku on fantasioinut ap:sta, mutta ei todellakaan välttämättä. On paljonkin platonisia kaverisuhteita, joissa ei ole koskaan ollutkaan mitään seksuaalista. Kaveri tuntuu sukupuolettomalta, sisarelta/veljeltä. 

Ja sanon tämän heterona miehenä, jolla on ollut aina paljon naispuolisia ystäviä.

Vierailija
24/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos olette siinä pisteessä että koet, että sinun pitää näyttää miehellesi kaikki viestit että saat olla ystäviesi kanssa, ymmärräthän että tuo ei ole normaali terve parisuhde. Hän rajoittaa ja kontrolloi sinua, ja se ajan myötä pahenee. Olen pahoillani, mutta ei ole hyvä mies, ja lähde tuollaisesta suhteesta. Normaalejakin miehiä on olemassa. Jos olet hänen kanssa vain siksi että saisit vielä lapsia, otathan huomioon että kontrolloiva mies voi viedä ne sinulta. Sitä kohtaloa en soisi kenellekään äidille.

Kirjoitin varmaan epäselvästi, en minä oikeasti ihan kaikkia viestejä näytä miesystävälleni, vaan niin että jos hän sattuu olemaan vieressä niin pidän kännykkää niin että hän voi viestit nähdä jos haluaa eli en salaa mitään. Enkä koe että minun pitäisi näyttää, hän ei myöskään ole kertaakaan pyytänyt saada nähdä. En koe että hän kontrolloisi minua. Olen vain oma-aloitteisesti pyrkinyt olemaan mahdollisimman avoin. 

Vierailija
25/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ja nainen ei voi olla platoonisessa suhteessa ikuisesti, jossain vaiheesaa jommalle kummalle tulee tunteet mukaan kuvioihin. Joku voi rakastua, ja joku voi tuntea vetoa tai himoa toiseen tai jotain tältä väliltä. Kaikki ei reagoi näihin ajatuksiin, pelätään et kaverisuhde kariutuu ja ei ole riskin arvoinen.

Voin lyödä vetoa siitä että jokaikinen sun miespuolisista kavereista on ainakin joskus ajatellut sua kun on runkannut tai miettinyt millaista olis harrastaa seksiä sun kanssa. Koska hormoonit ja biologia.

Eikö sinulla oikeasti ole yhtään toista sukupuolta edustavaa ihmistä ihan vain ja pelkästään ystävänä? 

Minä en todellakaan ole ajatellut ystävämiehistä mitään "sellaista" eivätkä he edusta mitään sellaista miestyyppiä, johon ihastuisin. En ole myöskään tullut ajatelleeksi että miettiikö he minua runkatessaan, en nimittäin mieti ystävieni runkkaamisia muutenkaan. 

Ap siis tämän kirjoitti.

Vierailija
26/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

++++ kirjoitti:

Onko sinulla YHTÄÄN ainutta naispuolista kaveria?  Oletko sinä harrastanut seksiä näiden ystävämiesten kanssa?   Mietipä, jos tilanne olisi toisinpäin, poikaystävälläsi ei ole yhtään miespuolista ystävää, KAIKKI ovat naisia, enemmän tai vähemmän läheisiä...

Jotain outoa on naisessa, joka ei yhtään ainutta naista siedä lähipiirissään. Oletko sellainen hyväjätkä-nainen...

Älä puhu paskaa.

Ap selitti, miksi hänellä on mieskavereita. Jos on vaikka raksa-alalla duunissa, niin opiskeluaikana ja töissä ei OLE välttämättä lainkaan naisia. Jos on muuttanut opiskelemaan ja töihin toiselle paikkakunnalle, niin vanhoihin koulukavereihin jostain kymmenen vuoden takaa ei välttämättä ymmärrettävistä syistä ole tullut pidettyä yhteyttä.

Sitä paitsi. TÄMÄN KETJUN AIHE EI OLE SE, MIKSI AP:LLA ON MIESPUOLISIA KAVEREITA.

Olet tyypillinen av-mammero sikäli kyllä, että sinun pitää keinolla millä hyvänsä luulotella ja päästä haukkumaan aloituksen tekijä...

Kiitos sinulle viestistäsi. En tiedä miksi keräsin näin paljon haukkumisia aloituksellani. Ilmeisesti aloitustekstissäni oli jotain aika ärsyttävää. En vain tiedä mitä.

Opiskelin tosiaan miesvaltaista alaa, ja vuosikurssilla sattui olemaan lähinnä miehiä. Näin on myös työpaikassani. En tiedä missä tutustuisin näin aikuisena naisiin. Olen lapseton, joten ei ole edes mitään perhekerhojuttua mihin mennä saamaan uusia naiskavereita. Harrastan yksilölajeja kuten pyöräilyä ym niin ei siinäkään nyt keneenkään niin helppo ole tutustua. 

Vierailija
27/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sinulla oikeasti ole yhtään toista sukupuolta edustavaa ihmistä ihan vain ja pelkästään ystävänä? 

Minä en todellakaan ole ajatellut ystävämiehistä mitään "sellaista" eivätkä he edusta mitään sellaista miestyyppiä, johon ihastuisin. En ole myöskään tullut ajatelleeksi että miettiikö he minua runkatessaan, en nimittäin mieti ystävieni runkkaamisia muutenkaan. 

Ap siis tämän kirjoitti.

Vika lause jäi kirjoittamatta, eli siis miehesi tietää tämän, ja se voi aiheuttaa epävarmuutta

On mulla naispuolisia kavereita, suurin osa niistä olen tuntenut 10+ vuotta ja olen joskus katsellut niitä sillä silmällä. 

Vierailija
28/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap siis tämän kirjoitti.

Vika lause jäi kirjoittamatta, eli siis miehesi tietää tämän, ja se voi aiheuttaa epävarmuutta

On mulla naispuolisia kavereita, suurin osa niistä olen tuntenut 10+ vuotta ja olen joskus katsellut niitä sillä silmällä. 

Eli mieheni "tietää" että miespuoleiset kaverini saattaa ajatella minua "silleen"? Ja on siksi epävarma. Ok. Mutta mitä väliä sillä on mitä jotkut kaverit ajattelevat? Eikö tärkeintä ole että minä en himoitse muita kuin omaa miesystävää, ja olen luotettava ja uskollinen hänelle, en koskaan tekisi mitään näiden kavereiden kanssa. Saattaahan joku ohikulkija kadullakin katsella minua sillä silmällä, eikä sen pitäisi ketään haitata.

Vierailija
29/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan venäjä taas. Yli 50 vuoden kokemuksella, johon on kuulunut pitkiä kaverisuhteita miehiin, uskallan sanoa että tasan tarkkaan mies ja nainen voivat olla kavereita vaikka ikuisesti.

Jos joku miespuolinen kaverini jostain käsittämättömästä syystä on ajatellut runkatessaan juuri minua, niin se olkoon hänen oikeutensa. Meillä päin ei ole tapana jakaa kavereiden kesken sellaista tietoa. Jos miesystäväni ei hyväksyisi miespuolisia kavereitani sen takia, että nämä saattavat runkatessaan miettiä minua, niin kehottaisin hakemaan ammattiapua. Voisi tehdä hyvää sinullekin.

Vierailija
30/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap siis tämän kirjoitti.

Eli mieheni "tietää" että miespuoleiset kaverini saattaa ajatella minua "silleen"? Ja on siksi epävarma. Ok. Mutta mitä väliä sillä on mitä jotkut kaverit ajattelevat? Eikö tärkeintä ole että minä en himoitse muita kuin omaa miesystävää, ja olen luotettava ja uskollinen hänelle, en koskaan tekisi mitään näiden kavereiden kanssa. Saattaahan joku ohikulkija kadullakin katsella minua sillä silmällä, eikä sen pitäisi ketään haitata.

Ei sillä olekaan väliä, mutta suhde on vasta kestänyt 6kk. Ei kukaan luota 100% toiseen 6kk jälkeen, ja jos miehesi on vielä vähän epävarma niin...

Vierailija
31/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko miehesi hyväksyy kaverisi tai sitten sinä luovut kavereistasi...

Tai sitten on tietysti se uuden miehen etsiminen...

Vierailija
32/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En minäkään olisi tykännyt jos mieheni kaikki kaverit olisivat olleet naisia.  Vaikka kuinka olisin yrittänyt, en olisi kuitenkaan oikeasti pystynyt luottamaan, etteikö suhteissa ole muutakin. Onneksi sillä oli ihan perinteisesti miespuolisia kavereita.

Vierailija
33/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät ajattele aina seksiä,

Toistan: miehet eivät aina ajattele pelkästään seksiä.

En ajattele siskoanikaan, kun runkkaan. En äitiäni, en serkkujani. En hyviä naispuolisia kavereitani. Jos jotakuta fantasioin seksuaalisesti, en solmi hänen kanssaan ainakaan pitkäikäistä ystävyyssuhdetta, koska luonteva yhdessäolo ilman mitään vipinää olisi vaikeaa.

Eli on erikseen naisia ja "naisia", jälkimmäisillä tarkoitan ystäviä, joita ei varsinaisesti ajattele edes naisina, vaan ihmisinä ja kavereina.

Sääli, jos joku ei tätä ymmärrä. AP:lle sanoisin, että anna ajan kulua, miesytäväsi todennäköisesti tottuu asiaan. Jos ei totu, sitä ei auta se, jos alat karsia kavereita. Duunikavereissa sinulla on jatkossakin miehiä, joten miesystäväsi alkaisi vaan olla mustis heistä, jos miespuolisia kavereita ei enää ole.

Mustasukkaisuudelle ei kannata antaa pikkusormeakaan.

M34

Vierailija
34/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sä olet noin jätkä niin luovu noista ämmämäisistä " huomaa että jokin vaivaa" ?

Mä olen kyllä ihan rehellisesti nainen enkä äijä, mutta mullakin on lähinnä vain miespuoleisia ystäviä. Näin on ollut ihan pienestä lapsesta asti... Ensin mä asuin naapurustossa, jossa oli vain poikia ja olin perheeni ainoa tyttö. Perhepäivähoidossa oli mun lisäksi vain yksi tyttö ja sekin vain repi mua hiuksista. Koulussa yritin kaveerata myös tyttöjen kanssa, mutta olin aika paita ja peppu mun parhaan kaverin kanssa, jonka kanssa olemme tunteneet vauvoista asti, niin ei kukaan halunnu pyöriä mun kanssa, koska yööööök mä levitän poikapöpöjä. Pyörittiin sitten vain poikien kanssa. Poikia ei haitannut hengata tytön seurassa.

Olen saanut elämäni aikana muodostettua lähinnä pintapuoleisia suhteita muihin naisiin. Kyllä se vaivaa mua itseänikin... mutta minkäs teet! Joku mussa itsessäni on niin ärsyttävää, ettei naiset halua olla mun ystäviä. Mulla ei ole lapsenakaan ollut niitä tyttökavereita, niin mä en kai sitten oikein osaa toimia naisten kanssa oikein. Ongelmansa jokaisella.

Ap:lle sanoisin, että kyllä se mies tottuu siihen, että ystäväsi ovat miehiä. Ja jos ei totu, niin mitäpä sillä miehellä tekisit?

Vierailija
35/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä et ole kokenut tuollaisia kaverisuhteita, niin älä puhu läpiä päähäsi ja kuvittele tietäväsi asiasta mitään. VOI olla, että ap:n kavereista joku on fantasioinut ap:sta, mutta ei todellakaan välttämättä. On paljonkin platonisia kaverisuhteita, joissa ei ole koskaan ollutkaan mitään seksuaalista. Kaveri tuntuu sukupuolettomalta, sisarelta/veljeltä. 

Ja sanon tämän heterona miehenä, jolla on ollut aina paljon naispuolisia ystäviä.

Jooooh, okei :D

Vierailija
36/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap siis tämän kirjoitti.

Ei sillä olekaan väliä, mutta suhde on vasta kestänyt 6kk. Ei kukaan luota 100% toiseen 6kk jälkeen, ja jos miehesi on vielä vähän epävarma niin...

Ne vähänkin epävarmat kannattaa heivata samantien, kyllä sieltä vielä kävelee vastaan se jolle kavereiden sukupuolella ei ole väliä.

Itsellä oli alunperin yhdenyönjuttu jonka kanssa olin ystävystynyt lujasti jo vuosia ennen kuin tapasin mieheni. Me tosin panimme fuck buddy -suhteessa silloin kun kumpikaan ei seurustellut, mitä nyt en tietenkään hieronut miesystäväehdokkaan naamaan vaikka varmasti sen rivien välistä luki. Mutta tosiaan, tapasin 17 vuotta sitten miehen jota ei tällainen ystävyys haittaa pätkääkään, päin vastoin toivottaa hauskaa iltaa kun edelleen silloin tällöin lähden kaverin kanssa oluelle.

Avoimuutta ja yhteinen sopimus siitä miten läheinen kosketus on sallittua.

Ansaitset parempaa, joten JSS.

Vierailija
37/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro aloittaja, mikä sinun ongelmasi oikeastaan on. Ymmärtääkseni miesystäväsi ei ole kieltänyt sinua tapaamasta ystäviäsi, ei ole halunnut lukea viestejäsi, ei ole käskenyt vähentää yhteydenpitoa... mitä tarkalleen ottaen hän on tehnyt tai sanonut? Vai haluatkohan vain itse tehdä numeron miespuolisista kavereistasi ihan ilman syytä? ;-)

Vierailija
38/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, jos olette siinä pisteessä että koet, että sinun pitää näyttää miehellesi kaikki viestit että saat olla ystäviesi kanssa, ymmärräthän että tuo ei ole normaali terve parisuhde. Hän rajoittaa ja kontrolloi sinua, ja se ajan myötä pahenee. Olen pahoillani, mutta ei ole hyvä mies, ja lähde tuollaisesta suhteesta. Normaalejakin miehiä on olemassa. Jos olet hänen kanssa vain siksi että saisit vielä lapsia, otathan huomioon että kontrolloiva mies voi viedä ne sinulta. Sitä kohtaloa en soisi kenellekään äidille.

Kirjoitin varmaan epäselvästi, en minä oikeasti ihan kaikkia viestejä näytä miesystävälleni, vaan niin että jos hän sattuu olemaan vieressä niin pidän kännykkää niin että hän voi viestit nähdä jos haluaa eli en salaa mitään. Enkä koe että minun pitäisi näyttää, hän ei myöskään ole kertaakaan pyytänyt saada nähdä. En koe että hän kontrolloisi minua. Olen vain oma-aloitteisesti pyrkinyt olemaan mahdollisimman avoin. 

Ap et ymmärtänyt. Manipulointi on sitä, että saa sinut haluamaan näyttää viestejä, "että hän näkee että et salaa mitään". Miksi hänen pitäisi edes ajatellakaan että salaat jotain sopimatonta? Ja miksi sinulla ei aikuisena ihmisenä olisi oikeus yksityisyyteen myös parisuhteen sisällä? Kontrolloivat ihmiset hienovaraisesti osoittavat mieltään eri tavoin, ja näin ohjailevat muut toimimaan oma-aloitteisesti haluamallaan tavalla. Et varmaan ennen ole edes ajatellut, että tekisit kenellekään tiliä ihan normaaleista keskusteluistasi jonkun toisen ihmisen kanssa. Parisuhde ei ole omistussuhde. Olet kaltevalla tiellä.

Vierailija
39/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve suhde ei oikein voi perustua muulle kun keskinäiselle luottamukselle. 6kk on parisuhteen kuherruskuukautta, pari vuottakin vielä. Jos jo siinä on perustavanlaatuisia ongelmia, ne vain pahenevat ajan kanssa.

Vierailija
40/63 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro aloittaja, mikä sinun ongelmasi oikeastaan on. Ymmärtääkseni miesystäväsi ei ole kieltänyt sinua tapaamasta ystäviäsi, ei ole halunnut lukea viestejäsi, ei ole käskenyt vähentää yhteydenpitoa... mitä tarkalleen ottaen hän on tehnyt tai sanonut? Vai haluatkohan vain itse tehdä numeron miespuolisista kavereistasi ihan ilman syytä? ;-)

Ongelma on se, että näen että tilanne vaivaa miesystävääni jotenkin. Hän menee aina aika hiljaiseksi jos menen tapaamaan kaveriani kaksisteen kahville tms. Ei sano kuitenkaan koskaan asiasta mitään. En oikeastaan osaa sanoa tarkkaan miksi asia on minulle ongelma, varmaan siksi, että jos minua vaivaisi jokin miesystävän tekemisissä, niin ei se kivalta tuntuisi ja en halua että hänellä on jotenkin epävarma olo. Siis jos on.