Jos ei vanhojen tansseihin löydy tytölle muuten paria, niin voi yrittää etsiä paria lukion ykkösistä tai ammattikoululaisista
Oletteko koskaan tällaista vaihtoehtoa ajatelleet? Jos ei poikia löydy kakkosista, niin voi yrittää ykkösiä tai sitten yrittää etsiä paria vaikka ammattikoulusta. Abit ei taida käydä, koska ehtivät penkkareineen jo lähteä lukiosta ennen vanhojen tansseja.
Minä muistan lukioajoilta, kun osa tytöistä tanssi joko ykköspoikien tai amispoikien kanssa.
Kommentit (29)
Omassa pikkukylässäni olin vielä lukioaikoinanikin niin epäsuosittu ja syrjitty, ettei kanssani halunnut tanssia kukaan vaikka tanssia olisin halunnut ja osannutkin. :(
Että kyllä voivat tuonikäiset olla vielä julmia.
Meillä sai ottaa pariksi kenet tahansa, joka pystyi osallistumaan harjoituksiin. Niille, jotka eivät saaneet paria itse tuli pari paikallisista varusmiehistä. Lukiossa oli keskimäärin 5 poikaa 30 tyttöä kohti, joten vain tyttöjä jäi pareitta.
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja... Meillä oli tyttöpareja. Simple as that! Onko aina pakko tehdä vaikeeta joka asiasta?
sama... ei ollut ongelma kenellekään.
Ihanko oikeasti joku EI ole miettinyt tuollaista vaihtoehtoa. Luulisi olevan täysin normaali ja todella yleinen käytäntö, että pari on joku muu kuin oman koulun oman ikäluokan poika. Monissa lukioissa poikia vain murto-osa tyttöjen määrään, joten kaikille ei millään riitä paria omasta ikäluokasta ja samasta koulusta.
Minä olen kans yksi niistä joka ei saanut paria. Olin/olen hieman kiusattukin, ja kyllähän se kirpaisi kun kaikki muut meni iloisesti harjoituksiin. Kysyin paria amiksen poikaakin, mutta ei tärpännyt.
Onneksi koulussamme on ihana matikan ope joka opetti minulle ylimääräisiä asioita aikoina kun Vanhojen harjoitusten takia kursseja peruttiin. Istuin sitten luokkahuoneessa monta tuntia kuuntelemassa opetusta vain minulle, tämä ihana opettaja pelasti päiväni useamman kerran.
Nyt abina voin ottaa huomisen penkkaripäivän vapaaksi vain itselleni, on tässäkin puolensa.
Itse olisin halunnut tanssia mutta poikaystäväni ei halunnut tanssia joten en päässyt tanssimaan.
Meillä tuli koulun puolesta 90-luvulla läheisestä varuskunnasta alokkaita tanssittamaan parittomia
Meillä yli kolmannes pareista oli tyttöpareja. Myös koulun ulkopuolelta sai tuoda parin.
Lapseni ystävistä moni tanssii poikaystävänsä kanssa, vaikka tämä ei ole lukiossa.