Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pysty iloitsemaan uskostani

Vierailija
15.02.2017 |

Uskon Raamatun sanaan, Jumalaan ja Jeesukseen sekä paratiisiin ja kadotukseen. En kuitenkaan tunne onnea tai rauhaa, koska en pysty hyväksymään ikuisen helvetin olemassaoloa. Se on täysin omaa moraaliani vastaan :( En voi iloita Jumalasta, joka sallii ihmisten joutumisen ikuiseen tulimereen...En vaan pysty siihen, vaikka kuinka yritän! Mietin vaan, että Jumala on epäreilu ja en ymmärrä, miksi kenenkään pitäisi kitua ikuisesti? Miten te muut kristityt pystytte olemaan sinut sen ajatuksen kanssa, että suurin osa maapallon ihmisistä joutuu hirvittäviin kärsimyksiin lopussa? Miten pystytte näkemään tällaisen Jumalan hyvänä? Itse haluaisin todella uskoa Jumalan olevan hyvä ja oikeudenmukainen, mutta en vaan pysty siihen...Pelkään joutuvani itse helvettiin tätä menoa kun en voi hyväksyä ajatusta ikuisesta tulesta kenenkään kohdalla :(

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en usko helvettiin ja taivaaseen. En usko myöskään että Jeesus oli Jumalan poika,sen enempää ainakaan kuin me kaikki olemme "Jumalan lapsia". Yritin uskoa monta vuotta, en pystynyt. Oli vain valaistunut ja viisas mies, mitä löytyy kyllä muistakin uskonnoista. Uskon silti vahvasti että Jumala, jokin suurempi voima on olemassa.

Käsityksesi uskosta olikin hyvin naiivi.

Etkö ymmärrä, että oikeanlaatuinen usko johtaa väistämättä valaistumiseen ja viisauteen?

Se, mitä kristilliset kirkkokunnat ym. uskonyhteisöt kauppaavat, on ihan eri asia. Pitäkööt (kelvottoman) tunkkinsa.

Raamattu on vain kokoelma historiankirjoja, jos Pyhä Henki ei avaa niiden todellista, hengellistä, ikuista sisältöä.

Tottakai Jumala on olemassa. Parempi sinunkin tutustua suoraan Häneen, ilman muita välikäsiä kuin Jeesus. Jeesuksen Pyhä Henki on opettajamme, ei kukaan muu.

Parempaa loppuelämää sinulle! :)

En tarvitse mitään "Jeesuksen pyhää henkeä" tai usko Jeesuksen jumaluuteen. "Pyhä Henki" on vain ihmisen oma ego joka puhuu ja usein myös merkki mt-ongelmista.

Vierailija
22/32 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin kristitty, mutta en usko kaikkeen mitä kristillinen kirkko opettaa. Uskon itse esim. sielunvaellukseen ja uudelleen syntymiseen. Käsittääkseni raamatussa on myös ollut viitteitä uudelleensyntymisopista, mutta ne on joskus pimeällä keskiajalla siitä poistettu. En usko, että jumala lähettää ketään helvettiin. Mutta, jos on elänyt ns. huonon elämän, voidaan sielu lähettää uudelleen syntymään maan päälle, ehkä kokemaan karumpi elämänkohtalo. Näin itse uskon. Sen sijaan, jos ihminen on elänyt hyvän elämän ja auttanut lähimmäisiään uskon sielun pääsevän suoraan taivaaseen ja vapautuvan uudelleen syntymisen ketjusta. Tämä on minun näkemykseni ja se myös selittäisi sen miksi maailmassa tapahtuu niin paljon selittämättömän pahoja asioita, osa siitä siis kumpuaa huonosti eletyistä edellisistä elämistä ja huonosta karmasta, mitä pahat teot lisäävät. Jos elät hyvän elämän, lisäät sillä hyvää karmaa ja hyvä saa palkkansa viimeistään taivaan porteilla.

Eli oot keksinyt itsellesi uuden uskonnon mihin olet ottanut ne kivat asiat kristinuskosta ja parhaat palat budhalaisuudesta ja loput omasta päästä? Ja nyt on mielenrauha ?

Kyllä, uskon, ettei ole olemassa uskontoa, joka olisi absoluuttisen oikeassa. Pysähdyppäs nyt vaikka itsekin miettimään asiaa. Mikä tekisi kristinuskonsta sen aidon ja oikean uskonnon ja kuinka todennäköistä se on, koska maailmassa on lukuisia eri uskontoja. Uskon, että totuus piilee jossain siinä välissä, kaikissa uskonnoissa on jotain oikein ja jotain väärin. Ei ole olemassa absoluuttisen oikeaa uskontoa. Se mihin perustan tämän uskomukseni pohjautuu lukemaani hengelliseen kirjallisuuteen, jossa mm. ihmiset, jotka ovat kokeneet rajatilakokemuksia kertovat tarinansa. Myöskään heidän mukaansa ei ole absoluuttisen oikeaan uskontoa, vaan eri uskonnot ovat "ovia" samaan huoneeseen, jotka katsovat asiaa eri näkökulmista. Minun oma näkemykseni on se, että kristinusko ja buddhalaisuus ovat lähimpänä totuutta. Myös islam on siinä oikeassa, että myös ihmiset hyvät teot ratkaisevat (islamissa uskotaan, että ihmisen pitää olla yli 50 %:sti hyvä, jotta pääsisi taivaaseen) ei pelkkä sokea usko jumalaan ja jeesukseen, kuten kristityt uskovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niin moni uskova ajattelee, että jumala on juuri heidän henkilökohtaisten toiveidensa mukainen, koska silleen on kiva? Eikös jumala ole jumala ja häntä palvottava, vaikka olisi kuinka sadisti?

Miksi koet tarvetta määrätä sitä,miten joku toinen uskoo? Kaikilla on yhtäläinen oikeus muodostaa maailmankuvansa ja elämänkatsomuksensa itse. Miellytti se sinua tai ei.

Vierailija
24/32 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen tutustumaan mormonien käsitykseen pelastuksesta ja siitä mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. Mieluiten ihan mormonilta itseltään tai heidän virallisesta aineistosta ( lds.org mormon.org ) koska netissä on myös paljon vääristeltyä tietoa.

Mormonien opin mukaan vain todella harva joutuu kadotukseen, ainoastaan pilkka pyhää henkeä vastaan on synti jota ei voi saada anteeksi. Murhamiehet yms pääsevät myös paikkaan joka on paljon tätä maata ihanampi, he vain eivät voi olla Jumalan luona.

Kaikki ihmiset ovat Jumalan lapsia ja Kristus on meidän kaikkien Vapahtaja. Mormonit myös uskovat Raamattuun. He eivät myöskään pyydä sinua uskomaan itseään vaan pyytävät sinua kysymään Jumalalta onko se mitä he uskovat, totta.

Vierailija
25/32 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen tutustumaan mormonien käsitykseen pelastuksesta ja siitä mitä tapahtuu kuoleman jälkeen. Mieluiten ihan mormonilta itseltään tai heidän virallisesta aineistosta ( lds.org mormon.org ) koska netissä on myös paljon vääristeltyä tietoa.

Mormonien opin mukaan vain todella harva joutuu kadotukseen, ainoastaan pilkka pyhää henkeä vastaan on synti jota ei voi saada anteeksi. Murhamiehet yms pääsevät myös paikkaan joka on paljon tätä maata ihanampi, he vain eivät voi olla Jumalan luona.

Kaikki ihmiset ovat Jumalan lapsia ja Kristus on meidän kaikkien Vapahtaja. Mormonit myös uskovat Raamattuun. He eivät myöskään pyydä sinua uskomaan itseään vaan pyytävät sinua kysymään Jumalalta onko se mitä he uskovat, totta.

Ei kiitos, ei mitään lahkoja.

Vierailija
26/32 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetintulioppi ei ole raamatullinen. Roomalaisille 6:23 sanoo, että "synnin palkka on kuolema", ei siis ikuinen kidutus. Jumala on rakkaus, hän ei kiduta ketään.

Vierailija
27/32 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin kristitty, mutta en usko kaikkeen mitä kristillinen kirkko opettaa. Uskon itse esim. sielunvaellukseen ja uudelleen syntymiseen. Käsittääkseni raamatussa on myös ollut viitteitä uudelleensyntymisopista, mutta ne on joskus pimeällä keskiajalla siitä poistettu. En usko, että jumala lähettää ketään helvettiin. Mutta, jos on elänyt ns. huonon elämän, voidaan sielu lähettää uudelleen syntymään maan päälle, ehkä kokemaan karumpi elämänkohtalo. Näin itse uskon. Sen sijaan, jos ihminen on elänyt hyvän elämän ja auttanut lähimmäisiään uskon sielun pääsevän suoraan taivaaseen ja vapautuvan uudelleen syntymisen ketjusta. Tämä on minun näkemykseni ja se myös selittäisi sen miksi maailmassa tapahtuu niin paljon selittämättömän pahoja asioita, osa siitä siis kumpuaa huonosti eletyistä edellisistä elämistä ja huonosta karmasta, mitä pahat teot lisäävät. Jos elät hyvän elämän, lisäät sillä hyvää karmaa ja hyvä saa palkkansa viimeistään taivaan porteilla.

Eli oot keksinyt itsellesi uuden uskonnon mihin olet ottanut ne kivat asiat kristinuskosta ja parhaat palat budhalaisuudesta ja loput omasta päästä? Ja nyt on mielenrauha ?

Kyllä, uskon, ettei ole olemassa uskontoa, joka olisi absoluuttisen oikeassa. Pysähdyppäs nyt vaikka itsekin miettimään asiaa. Mikä tekisi kristinuskonsta sen aidon ja oikean uskonnon ja kuinka todennäköistä se on, koska maailmassa on lukuisia eri uskontoja. Uskon, että totuus piilee jossain siinä välissä, kaikissa uskonnoissa on jotain oikein ja jotain väärin. Ei ole olemassa absoluuttisen oikeaa uskontoa. Se mihin perustan tämän uskomukseni pohjautuu lukemaani hengelliseen kirjallisuuteen, jossa mm. ihmiset, jotka ovat kokeneet rajatilakokemuksia kertovat tarinansa. Myöskään heidän mukaansa ei ole absoluuttisen oikeaan uskontoa, vaan eri uskonnot ovat "ovia" samaan huoneeseen, jotka katsovat asiaa eri näkökulmista. Minun oma näkemykseni on se, että kristinusko ja buddhalaisuus ovat lähimpänä totuutta. Myös islam on siinä oikeassa, että myös ihmiset hyvät teot ratkaisevat (islamissa uskotaan, että ihmisen pitää olla yli 50 %:sti hyvä, jotta pääsisi taivaaseen) ei pelkkä sokea usko jumalaan ja jeesukseen, kuten kristityt uskovat.

Mutta sanot että olet itsekin kristitty. Et ole kristitty jos olet keksinyt itsellesi oman uskon.

Maailmassa on toki muitakin uskontoja, mutta itse olen valinnut kristinuskon johon uskon. Raamatussa puhutaan myös muista jumalista, mutta Kristus on se johon oman uskoni laitan. Raamatun opetukset ovat minun mieleen ja oikeudentajuun hyvät ja minulla on hyvä olla kun elän niiden mukaan. Tunnen myös olevani yhteydessä Jumalaan joten minun on helppo olla uskossa ja tiedän mihin uskon.

Todelliset kristityt eivät usko niin että Jumala pelastaa kunhan vain uskoo, ja kaikki synnit saa anteeksi joten synnissä voi elää. Raamatussa sanotaan että usko ilman tekoja on kuollut, sekä kehotetaan kääntymään ja tekemään parannus. Kun elävään uskoon herää, pyhä henki ohjaa elämässä ja omatunto soimaa heti jos rikkoo Jumalaa vastaan.

On valtavan paljon niitä "kristittyjä" jotka ei ole tehnyt parannusta. He saattavat käydä kirkossakin mutta eivät ole löytäneet elävää Jumalaa. He eivät tule valitettavasti olemaan osallisina Jumalan valtskunnasta. He ovat juuri näitä jotka poimivat raamatusta vain ne mukavat kohdat ja keksivät itselleen uskonnon koska eivät halua tehdä parannusta.

Vierailija
28/32 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on valkeus ja rakkaus, sekä äärettömän pyhä, ilman syntiä. Taivaaseen ei päästetä pisaraakaan syntiä. Jokaiselle annetaan mahdollisuus pelastua. Kuitenkin he torjuvat tietoisesti Jeesuksen välittämän pelastuksen.

Luuletko todellakin että Jumala ei haluaisi pelastaa omaa luomustaan, ihmistä joka on luotu Jumalan kuvaksi ja jota Hän rakastaa? Mutta kaikki eivät tahdo pelastua.

Vierailija
29/32 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetintulioppi ei ole raamatullinen. Roomalaisille 6:23 sanoo, että "synnin palkka on kuolema", ei siis ikuinen kidutus. Jumala on rakkaus, hän ei kiduta ketään.

43. Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.

45. Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.

47. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,

48. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu. Mark. 9

Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin. -Ilm. 14:11

samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta. -Juud.1:7

Vierailija
30/32 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki uskonnot ja uskomukset ovat niin helvetin vanhanaikaisia ja lapsellisia että en ymmärrä miten jotkut voi vielä täyspäisinä aikuisinakin painia niiden kanssa, että ovatkohan totta vai ei.

Tosin ymmärrän tuon tuskan sillä minutkin yritettiin aivopestä, mutta onneksi järkeilin tieni ulos siitä kylvystä jo teini-ikäisenä.

Mutta kyllä se aivoloinen syvälle kuroutui, sillä vieläkin joskus pelottaa. :(

Huh ja hui saatana, tämän viestin numerokenttä oli 666

Vierailija
31/32 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä elät juuri nyt helvetissä ap.

Vierailija
32/32 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

43. Ja jos sinun kätesi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että käsipuolena menet elämään sisälle, kuin että, molemmat kädet tallella, joudut helvettiin, sammumattomaan tuleen.

45. Ja jos sinun jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki. Parempi on sinulle, että jalkapuolena menet elämään sisälle, kuin että sinut, molemmat jalat tallella, heitetään helvettiin.

47. Ja jos sinun silmäsi viettelee sinua, heitä se pois. Parempi on sinulle, että silmäpuolena menet sisälle Jumalan valtakuntaan, kuin että sinut, molemmat silmät tallella, heitetään helvettiin,

48. jossa heidän matonsa ei kuole eikä tuli sammu. Mark. 9

Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin. -Ilm. 14:11

samoin kuin Sodoma ja Gomorra ja niiden ympärillä olevat kaupungit, jotka samalla tavalla kuin nekin harjoittivat haureutta ja eksyivät luonnottomiin lihanhimoihin, ovat varoittavana esimerkkinä, kärsiessään iankaikkisen tulen rangaistusta. -Juud.1:7

Lyhyesti sanoen, kyse on käännösvirheestä, joka on johtanut ihmisiä harhaan vuosisatoja. Kuten aiemmin mainitussa raamatunkohdassa mainittiin, synnin palkka on kuolema. Room. 6:7 jatkaa: "Sillä se, joka on kuollut, on vapautunut synnistään". Miksi Jumala tämän lisäksi rankaisisi ihmisiä helvetillä, kun kerran kuolema "kuittaa" synnit.