Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilillä on 4 euroa ja viikko työttömyyskorvauksen tuloon!

Vierailija
15.02.2017 |

Eikä minua huoleta yhtään. Pankki oli tosin nostanut 2,32 € palvelumaksun tililtäni kysymättä, kuten pankin tapa taitaa olla. Ei siltikään valittamista, jotenkin näin sen pitikin mennä.
3,25 eurolla saan kolme litraa maitoa ja paketin kananmunia, pakkasessa on jauhelihapihvejä, broilerin fileitä ja ties mitä. Kaurahiutaleita on kaksi pakettia, avattu ja avaamaton, samoin ruishiutaleita. Perunoita on jääkaapissa noin 800 grammaa, ja pakkasessa tikkuperunoita. Riisi-kauraa ja riisi ohraa on myöskin pari pakettia. Kaksi Reissumies pussia pakkasessa kestää kyllä, jollen sitten syö niitä seuraavan seitsemän päivän aikana.
Hätäkös tässä, kun oppii ennakoimaan.
T: Köyhäilyn opiskelija

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Ei ole osasi helppo. Diakoniatoimistossa voi aina käydä, vaikka ei kuuluisi kirkkoon.

Vierailija
22/31 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tilillä 0€. Mutta huomenna menen levittämään lihavia reisiäni eräälle vanhalle ukolle, joka maksaa ilosta muutaman satasen. Helppoa rahaa, 2 minuuttia 500€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän sä ole oppinut. Jos oisit niin tililläsi olis 1000  tai enemmän.

Aivan. kahdeksan kuukautta olen opetellut, ja vasta nyt tulee onnistumisia. Tammikuun loppuun keskittyi vaan useammatkin laskut.

Ja hei siksi nimimerkillä

Vierailija
24/31 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos tulee työhönosoitus ja haastattelu huomiseksi 80 kilsan päähän "asiantuntijalta" TE-toimistosta niin kusessa oot.

Vierailija
25/31 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 0e ja viikon päästä tulee rahaa. Kuivakaapissa on jonkun verran ruokaa, pakastinta ei ole. Perjantaina ja ensi viikolla pitää mennä ruokajonoon.

Vierailija
26/31 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suosittelen hätävaraksi sellaista 10kg riisisäkkiä. Ja kunnollista basmatia, ei mitään ankeutusriisiä. Tuota tuli syötyä joskus köyhänä opiskelijana kun ei muuta ollut. Pääruuaksi riisiä voin kanssa ja jälkiruuaksi hilloin kanssa. (Jännä juttu, että minulla kuitenkin oli mansikkahilloa, en tainnutkaan olla niin köyhä.) 

Toinen vinkkini on kaurapuuron terästäminen kananmunalla. Isäni harrasti tätä kun olin pieni ja se oli ihan hyvää. Niksi muistui mielen nälkäisenä ja rahattomana opiskelijana. Ja toden totta, hyvää oli ja täyttävää! Tuohon kun laittaa vielä voita sekaan, niin kyllä nälkä lähtee pois eikä ihan heti tule takaisin. Kananmuna vatkataan valmiin kaurapuuron sekaan suoraan kattilaan, hyytyy siinä nopeasti.

Vierailija
27/31 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jos tulee työhönosoitus ja haastattelu huomiseksi 80 kilsan päähän "asiantuntijalta" TE-toimistosta niin kusessa oot.

Jos tämälainen ihme sattuisi, niin neljännes tankkia oli vielä jäljellä. Ajattelin ensin valehdella, että puolitankillista on jäljellä, mutta hain autolla ne kananmunat ja kolme litraa maitoa. Maito olikin kallistunut joten kortilla maksaen 3,34 €.

Trolli en ole. 13 vuoden työuran jälkeen olen, omistanut asunnosta vähintään makuuhuoneen ja ehkä eteisen - pankki omisti lopun, opiskellut, tehnyt pätkätöitä, ollut työelämään tutustumassa sairaalassa, hakenut ko. sairaalaan töihin kaksi kertaa - kolmen parhaan joukossa kaksi kertaa.

Mutta joo, asunnon myynnin ansiosta säästöjä oli joten melkein kuusitoista vuotta rahan puute ei ollut ongelma, joten mielestäni vaatimaton elämäntyyli paljastui viime kesänä tuhlailevaksi. Siksipä nimimerkki.

Vierailija
28/31 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu tänne naimaan, niin teen sulle kaalilaatikkoa.

Vierailija
29/31 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole rikas, mutta olen jeesannut vuosia erästä köyhää kaveria. Ei olla mitään erityisen hyviä ystäviä, mutta heitän hälle joskus 20 euroa tai 30 Euroa, kun on ihan p.a. ja tukien tuloon muutama päivä. Hänellä on kuitenkin lapset ja elää ihan minimillä. En odota saavani rahoja takaisin tai ollaan nauraen sovittu, että jos tulee päivä, että hänellä on ja minulla ei, niin sitten jeesailee mua. En koe olevani hyväksikäytetty, minulle 20 Euroa on kuitenkin pikkuraha, saatan käyttää mokoman summan ihan tuosta vaan ajattelematta. En myöskään odota mitään palvomista tai erityistä kiitollisuutta. Hän on tavallaan oma sosiaalinen projektini ja pieni semmoinen. Mielummin hänelle se raha kuin vaikka kuukausilahjoittajana johonkin moolokin kitaan.

Vierailija
30/31 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuu tänne naimaan, niin teen sulle kaalilaatikkoa.

Miksi tulisin, eihän minulla nälkä ehdi tulla. Eikä tuntemattoman kutsu kiehdo itsessäänkään.

Vierailija
31/31 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeellä on hyvä asenne!