Tilillä on 4 euroa ja viikko työttömyyskorvauksen tuloon!
Eikä minua huoleta yhtään. Pankki oli tosin nostanut 2,32 € palvelumaksun tililtäni kysymättä, kuten pankin tapa taitaa olla. Ei siltikään valittamista, jotenkin näin sen pitikin mennä.
3,25 eurolla saan kolme litraa maitoa ja paketin kananmunia, pakkasessa on jauhelihapihvejä, broilerin fileitä ja ties mitä. Kaurahiutaleita on kaksi pakettia, avattu ja avaamaton, samoin ruishiutaleita. Perunoita on jääkaapissa noin 800 grammaa, ja pakkasessa tikkuperunoita. Riisi-kauraa ja riisi ohraa on myöskin pari pakettia. Kaksi Reissumies pussia pakkasessa kestää kyllä, jollen sitten syö niitä seuraavan seitsemän päivän aikana.
Hätäkös tässä, kun oppii ennakoimaan.
T: Köyhäilyn opiskelija
Kommentit (31)
Onko tää nyt jonkun vihervassarin vastatrolli niille "tienaan 4ke kuussa toimeentulotuella" -kehuskeluille?
No, jos on totta niin senttibudjetilla elävälle sopiva tulonhankkimisvinkki: kerää pulloja.
Saat ilmaista rahaa ja kehtaatkin vielä valittaa kun rahaa ei ole tarpeeksi!
Jos maistuu lisätienestit, niin 9 eur / päivä työkokeilua risusavotassa voisi sopia sinulle. Olet pahasti syrjäytymässä, joten suosittelen vahvasti työkokeilua. Saat myös arvokasta kokemusta risusavotasta ansioluetteloosi. Minulla on DI:n paperit, mutta risusavotan kautta sain lopulta oman alan hommia. Sain juuri sen tärkeän edun muihin hakijoihin nähden tuolla risujen keräämisellä.
Vierailija kirjoitti:
Onko tää nyt jonkun vihervassarin vastatrolli niille "tienaan 4ke kuussa toimeentulotuella" -kehuskeluille?
No, jos on totta niin senttibudjetilla elävälle sopiva tulonhankkimisvinkki: kerää pulloja.
Aika vähissä taitaa pullot olla tänä päivänä.
En ole nähnyt, kun viisi tölkkiä kolmen vuoden aikana.
Mullakin rahat loppu. Lauantaina sain kaksi pakettia nuudeleita. Tämmöistä on elämä joskus.
Ethän sä ole oppinut. Jos oisit niin tililläsi olis 1000 tai enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Saat ilmaista rahaa ja kehtaatkin vielä valittaa kun rahaa ei ole tarpeeksi!
Missäköhän kohtaa valitin?
Vierailija kirjoitti:
Käy kävelyllä ja kerää pulloja tai löydä kolikoita
Olen havainnut seteleiden löytämisen kannattavammaksi toiminnaksi
"Pankki oli tosin nostanut 2,32 € palvelumaksun tililtäni kysymättä, kuten pankin tapa taitaa olla."
Kannattaisiko lukea ne paperit ennenkuin allekirjoittaa. Tuostakin on 100% varmasti mainittu papereissa. Mutta helppoahan se on syyttää muita.
Mulla 1€ mutta samoin kaapissa on sen verran ruokaa, että riittää ja olen menossa viikonlopuksi herkuttelemaan pikkusiskon synttäreille.
Meillä päin on ollut tarjouksessa pussillinen perunoita eurolla. Ja niitä pottuja on 5 kg, joten nyt niitä kannattaa ostaa. On paljon ruokaisempaa syötävää kuin samalla rahalla ostetut halvat appelsiinit, vaikka niitäkin saisi melkein 2 kg.
Köyhän kaapissa ei ole vanukasta vaan maitoa, josta valmistaa itse vanukkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivittäinhän noita näkee, toki riippuu alueesta. Mä poimin maasta eilen ja tänään 3 kpl normi 15 sentin panttitölkkiä ja yhden puolen litran ison tölkin ihan tavallisen kävelymatkan sivutuotteena. Viikonloput ja juhlapyhät on sitten vielä erikseen. Niille kannattaa jo erikseen lähteä keräämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on, mutta kannattaa vilkaista mm. huoltoasemien roskiksiin. Iso pullo on yllättävän arvokas tyhjänäkin.
Vierailija kirjoitti:
"Pankki oli tosin nostanut 2,32 € palvelumaksun tililtäni kysymättä, kuten pankin tapa taitaa olla."
Kannattaisiko lukea ne paperit ennenkuin allekirjoittaa. Tuostakin on 100% varmasti mainittu papereissa. Mutta helppoahan se on syyttää muita.
Jep, tosin trollihan tämä on. Jos ei ole, niin maksa seuraavasta korvauksestasi S-osuusmaksu ellet ole jo jäsen ja vaihda ilmaiseen pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt, kun viisi tölkkiä kolmen vuoden aikana.Niin on, mutta kannattaa vilkaista mm. huoltoasemien roskiksiin. Iso pullo on yllättävän arvokas tyhjänäkin.
Roskiksia kaivellessa kannattaa sitten muistaa, että niissä saattaa olla esim. neuloja.
Vierailija kirjoitti:
Ethän sä ole oppinut. Jos oisit niin tililläsi olis 1000 tai enemmän.
Ei minulla ole koskaan yli kolmea päivää yli tonnia tilillä. Miksi niitä toimettomana siellä makuuttaa? Nytkin taitaa 100 olla ja palkka tulee kuun viimeinen päivä. Jääkaappi ja pakastin täynnä ruokaa ja luottokortilla luottoa enemmän kuin tarpeeksi jos yllättävää tulee. Tarvittaessa 3 päivää ennen luottokortin laskun eräpäivää voi sijoituksista jotain kotiuttaa.
Kiva juttu.