Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luotatko kehenkään 100%?

Vierailija
15.02.2017 |

Minustä tuntuu kauhean yksinäiseltä, koska kehenkään ei voi luottaa, mutta olenko liian idealisti, vaadin liikaa? Mikä teille on kiinnekohta elämässä, kun se ei ole toinen ihminen?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En edes vanhempiini. He ovat kohdelleet minua kaltoin.

15v

Vierailija
2/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään, enkä edes haluaisi luottaa. Kaikki ihmiset tekevät virheitä ja pelaavat omaan pussiin, ja ovat jossain tilanteessa valmiita valehtelemaan tai kieroilemaan. Jokainen, myös minä. Ei ole olemassa ihmistä, joka olisi sataprosenttisen luotettava aina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota. En edes itseni, voin heikolla hetkellä muuttaa mieltäni. Lupauksista huolimatta dietti ei pidä (kiukuttelen itseni kanssa).

Vierailija
4/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota. En edes itseeni. Siksi en luota muihinkaan, että ajattelen että ihmisluonto on sellainen, joskus häilyvä ja epäluotettava. 

Onneksi en ole koskaan ollut sellainen että kaipaisin mitään "kiinnekohtia". Minä elän hetki kerrallaan ja teen mitä huvittaa. 

Vierailija
5/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selviätte parisuhteissa siitä ajatuksesta, että toinen voi koska tahansa lähteä? Tietty elämässä ei koskaan tiedä milloin kuoleekaan, mutta luottamuksen pettäminen tuntuu pahemmalta kuin jos toinen kuolisi.

Vierailija
7/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Niin paljon on mua elämässäni kusetettu etten enää koskaan luota keneenkään. 

Vierailija
8/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sataprosenttisesti, musta on vähän naiivia jos väittää johonkin luottavansa niin täysin koska kuka tahansa voi pettää joskus luottamuksen vaikka mitä olisi ajatellut. Kyllä mä esim. mun mieheen luotan tosi paljon ja olen suhteellisen varma ettei se koskaan tahallisesti mua satuttaisi mutta tiedostan kuitenkin että niinkin saattaa käydä ja siksi se luotto ei voi täysin sataprosenttista olla.

Vierailija
9/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan 0% kehenkään.

Vierailija
10/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehenkään ei voi luottaa kaikissa asioissa 100%, mutta joihinkin voi luottaa joissakin asioissa. Kysymyksessä on silloinkin luottamus, joka ei ole takuu mistään vaan puhtaasti oma päätös.

Vierailija
11/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustä tuntuu kauhean yksinäiseltä, koska kehenkään ei voi luottaa, mutta olenko liian idealisti, vaadin liikaa? Mikä teille on kiinnekohta elämässä, kun se ei ole toinen ihminen?

Kyllä,parhaaseen ystävääni.Olen tuntenut hänet puolet elämästäni ja uskon,että hän auttaisi minua vaikka piilottamaan ruumiin,jos pyytäisin.

Vierailija
12/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että puolisooni luotan 99%, hän kyllä ilmoittaa ajoissa jos suunnittelee lähtevänsä lätkimään. Mutta hän on se läheisin, mitta voi tulla tiiviissä suhteessa täyteen ja pienet asiat alkaa ärsyttää.

Sitten on mun bestis. Häneen luotan täysin, toisaalta tunnen hänet niin hyvin, että osaan sanoa minkälaisen vastauksen saan mihinkin ideaan. Eli on asioita joissa hän ei ehkä toimi kuten minä haluaisin, mutta voin olla varma että hän tekee juuri niin kuin sanookin tekevänsä. Tästä suhteesta puuttuu se jokapäiväisen kanssakäymisen rasite, niiden lupausten  kanssa elää, mutta ne ei hyppää silmille jatkuvasti.

Vierailija
13/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selviätte parisuhteissa siitä ajatuksesta, että toinen voi koska tahansa lähteä? Tietty elämässä ei koskaan tiedä milloin kuoleekaan, mutta luottamuksen pettäminen tuntuu pahemmalta kuin jos toinen kuolisi.

Osaan hyväksyä asiat, joille en voi mitään. Voin ainoastaan elää niin, että olen hyvä kumppani ja paras vaimo miehelleni, ja jos se ei riitä, hän saa aivan vapaasti lähteä. En pysty enkä halua häntä pidätellä vasten tahtoa.

Vierailija
14/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luota.

Vierailija
15/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi sanoa tätä, mutta sanonpa silti, että on asioita, joiden osalta luotan sinisilmäisesti 110% mutta sitten on asioita, joista en ole varma osaanko tai pystynkö luottamaan edes itseeni prsentin kymmenystä. Voinkin vain toivoa ja uskoa olevani oikeassa, tai ymmärtäneeni oikein ja että toinen on vataavasti luottamukseni arvoinen, eikä petä. J

Jatkuva epäilyä ja epäluuloisuudessa eläminen jokaisen asian kohdalta olisi kamalaa. Mutta en tiedä onko tämä pienessä tai ehkä toisinaan myös isommassa itsepetoksessa eläminenkään sitten unelma tilanne, vaan minkäs voit; elämä ja sen ilmiöt ovat ainakin liian monimukaisia, jotta osaisin ja kykenisin ratkasiemaan ne vain järjellä tai älyllä.

Ja ei varmaan tarvitse sanoa, ettei minulla ole edellisten lisäksi erityistä viisauttakaan johon saattaisn niiden asemasta, tai lisäksi turvauta. Moni asia näyttää ja vaikuttaa paperilla vähintään unelmalta ja miltei täydelliseltä, mutta jostain yystä ei sitten olekaan. - Voinkin vain toivoa, että toinen on, mitä antaa "ymmärtää" ja voin uskoutua hänelle.  

Vierailija
16/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan että puolisooni luotan 99%, hän kyllä ilmoittaa ajoissa jos suunnittelee lähtevänsä lätkimään. Mutta hän on se läheisin, mitta voi tulla tiiviissä suhteessa täyteen ja pienet asiat alkaa ärsyttää.

Samoilla linjoilla puolison suhteen. Voin sanoa 100%:sti luottavani häneen siinä mielessä, että ei järjestä mitään ikäviä yllätyksiä, hoitaa raha- ym. asiansa ja vanhemmuuteen liittyvät velvollisuutensa asiallisesti kaikissa tilanteissa ja on rehellinen minulle.

Siihen ei tietysti voi koskaan 100%:sti luottaa, etteikö toinen voisi jossain tilanteessa haluta lähteä liitostamme (sellaistakaan en osaa tällä hetkellä kuvitella, mutta näissä asioissa elämä voi yllättää), mutta uskon, että siinäkin tilanteessa hoitaisi homman asiallisesti (avoimesti, rehellisesti ja oikeudenmukaisesti) eli olisi luottamukseni arvoinen.

Vierailija
17/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samoilla linjoilla puolison suhteen. Voin sanoa 100%:sti luottavani häneen siinä mielessä, että ei järjestä mitään ikäviä yllätyksiä, hoitaa raha- ym. asiansa ja vanhemmuuteen liittyvät velvollisuutensa asiallisesti kaikissa tilanteissa ja on rehellinen minulle.

Siihen ei tietysti voi koskaan 100%:sti luottaa, etteikö toinen voisi jossain tilanteessa haluta lähteä liitostamme (sellaistakaan en osaa tällä hetkellä kuvitella, mutta näissä asioissa elämä voi yllättää), mutta uskon, että siinäkin tilanteessa hoitaisi homman asiallisesti (avoimesti, rehellisesti ja oikeudenmukaisesti) eli olisi luottamukseni arvoinen.

Tämä on kuin minun kirjoittamani, eli samat sanat.

Vierailija
18/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luotan vain aspergeriin.

Vierailija
19/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan, mutta onko muuta mahdollisuutta kuin yrittää luottaa? 

Vierailija
20/27 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sataprosenttisesti en luota kehenkään. En vanhempiini, en sisaruksiini, en parhaisiin ystäviini, en edes itseeni.

Typerin laulu minkä tiedän on Vysotskin Ystävän Laulu. Jos ystäviään testaa liikaa, niin kyllä ne jossain vaiheessa pettää.

Ihmiset ovat vain ihmisiä eikä kukaan ole täydellinen. Olen 52 ja katkerasti ja kantapään kautta on nuoruuden haihattelut ihmisten petollisuudesta opittu.

En kuitenkaan ole enää katkera vaan oppinut hyväksymään sen ettei mikään ole täydellistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kuusi