Helsingin prismassa ei saanut maksaa erotusta rahana kun ostos ylitti maksusitoomuksen summan
Fb:ssa tuli eilen vastaan kirjoitus, jossa kerrottiin pyörätuolissa istuneesta miehestä joka osti maksusitoomuksella talvikengät.
Maksusitoomus oli 70e ja kenkien hinta 74,90e. Kassalla oli sanottu että kenkien on maksettava max. 70e, erotusta ei voi maksaa rahalla.
Itse olen viimeksi joskus 10 vuotta sitten joutunut turvautumaan maksusitoumukseen ja kyllä silloin vielä onnistui että erotuksen maksoi rahalla.
Kommentit (49)
En ole koskaan tuollaista sitoumusta kokeillut mutta olen ymmärtänyt että jos ostat esim. silmälasit niin sossu maksaa enintään jonkun summan, sanotaan vaikka 100€ (en tiedä mikä on oikea summa) ja loput pitää maksaa itse. Miksi kengissä olisi erilainen tilanne. Kengät on muutenkin niin kalliita että ei 70€ saa välttämättä mitään jos ei ole tarjouksia.
Vierailija kirjoitti:
Osamaton kassa?
Muistaakseni tässä jutussa kerrottiin että kassa oli pyytänyt myös esimiehen paikalle ja myös hän oli väittänyt ettei erotusta voi maksaa.
MItä ihmeen järkeä tuossa on? Luulisi että sille Prismalle kelpaa enempikin raha ja että mielellään ottaisivat sekä sitoumuksen rahat että asiakkaan itse päälle maksamat...
Kassa pääsi käyttämään valtaansa.
Todellisuudessa ei varmaan tiennyt mitä pitäisi tehdä.
Helsingin?? Prisma? Pyörätuolilaiselle talvikengät keväällä? Aha.....
Toivottavasti asianosainen vie tuon jutun eteenpäin. Todella törkeästi ja väärin toimittu prisman osalta!
Vierailija kirjoitti:
Jos oikein muistan, niin malmin prisma oli kyseessä.
Jutussa kerrottiin myös että mies oli pidemmän aikaa joutunut odottamaan maksusitoomusta, siksi kenkäostoksilla vasta nyt.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin suomen helsingissä helmikuun alkupuoli on vielä talvea, joskus talvi jatkuu huhtikuulle asti. Pyörätuolissa tarvinnee lämpimät kengät kun jalat ei saa lämpene liikkuessa.
Itse olen pääkaupunkiseudulla Prismassa töissä, ollut melkein vuosikymmenen, ja meillä se on kyllä just näin. Maksusitoumuksen summan ylimenevää osaa ei voi maksaa toisella maksutavalla... En tiedä miksi, mutta näin se valitettavasti on. :/ Kassa ei siis ole tehnyt tuossa tilanteessa mitään virhettä, vaan toiminut ainoastaan hänelle annetun ohjeistuksen mukaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen pääkaupunkiseudulla Prismassa töissä, ollut melkein vuosikymmenen, ja meillä se on kyllä just näin. Maksusitoumuksen summan ylimenevää osaa ei voi maksaa toisella maksutavalla... En tiedä miksi, mutta näin se valitettavasti on. :/ Kassa ei siis ole tehnyt tuossa tilanteessa mitään virhettä, vaan toiminut ainoastaan hänelle annetun ohjeistuksen mukaisesti.
No miksei tuossa tapauksessa myydä kenkiä hintaan 70€ ja loput jollain yleismyyntikoodilla, niin kaikki olisivat tyytyväisiä?
Vierailija kirjoitti:
Todella typerä sääntö, enkä ole koskaan missään muualla törmännyt tuollaiseen. Prismahan tuossa menettää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä, onko sinulla vaikeuksia luetun ymmärtämisessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksei tuossa tapauksessa myydä kenkiä hintaan 70€ ja loput jollain yleismyyntikoodilla, niin kaikki olisivat tyytyväisiä?
Niin. Tai Prisman kassathan vois alkaa maksaa loput omistaan? Kaikki olisivat tyytyväisiä. Kun mä lähden ostaa kengät ja mulla siihen OMISTA rahoista laittaa 40e niin en ota hyllystä kenkiä jotka maksaa 49,90e!!!!
S-marketissa tuli sama juttu vastaan, kun sain sitoumuksen ruokakauppaan. Tästä kyllä sossu varoitti etukäteen, ja ruokaostoksistahan on helppo maksaa osa ihan erikseen, käteisellä.
Kelan sivullakin lukee että maksusitoomuksen lisäksi voi käyttää omaa rahaa, joten prisman ohjeistukset on päin persettä!
Jos tuo on Prisman säännöissä niin ei kai yksittäinen myyjä asialle mitään voi, turha häntä syyttää. Valitus sille joka noista asioista päättää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Tai Prisman kassathan vois alkaa maksaa loput omistaan? Kaikki olisivat tyytyväisiä. Kun mä lähden ostaa kengät ja mulla siihen OMISTA rahoista laittaa 40e niin en ota hyllystä kenkiä jotka maksaa 49,90e!!!!
Dorka.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä helmikuu on vielä sydäntalvea.
Tosi törkeä juttu, tuli vastaan itsellekkin.