Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VELI ei ole veli"puoli"! Velipuoli=step brother on kasvattiveli, mutta veli eri äidistä on VELI!

Vierailija
15.02.2017 |

Kimin veli on murhattu. IL kirjoittaa että kimin VELIPUOLI olisi surmattu, hän oli eri äidistä, mutta samasta isästä. Tämähän nyt on täysin VÄÄRINkirjoitettu ja ymmärretty koko sanan merkitys. Hän oli VELI, eikä mikään velipuoli. Velipuoli tarkoittaa kasvattiveljeä tai siskoa jotka eivät ole mitään sukua , mutta ovat samasa kasvattiperheessä kasvaneita.
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201702142200070594_ul.shtml?_ga=1.1153…

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on yksikin sama vanhempi, on VELI!, eikä mikään PUOLI...! Aivan naurettavaa saivartelua tuollainen , eikai kukaan käytännön elämässä kutsu siskoaan siskopuoleksi, tai laita kännykkään hänen nimensä kohdale "siskopuoli" soittaa! EI; vaan häntä kutsutaan SISKOKSI!

-HEI SISKOPUOLI, TUUTKO TÄNNE?

ei, vaan te kutsutte sikosa siskoksi.

Se on yksi lysti miten itse puhuttelee mutta virallisesti hän on aina siskopuoli.

Vierailija
22/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on tätä vanhan kansan juttua. Äitini joskus väitti, että miehelläni ei suinkaan oli siskopuolta vaan täyssisko. Syystä että heillä on sama äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on yksikin sama vanhempi, on VELI!, eikä mikään PUOLI...! Aivan naurettavaa saivartelua tuollainen , eikai kukaan käytännön elämässä kutsu siskoaan siskopuoleksi, tai laita kännykkään hänen nimensä kohdale "siskopuoli" soittaa! EI; vaan häntä kutsutaan SISKOKSI!

-HEI SISKOPUOLI, TUUTKO TÄNNE?

ei, vaan te kutsutte sikosa siskoksi.

Hävettääkö sua jotenkin että teillä ei ole ydinperhe? Miksi valehtelisit esim. uusille tuttaville että siskosi on sisko vaikka hän on oikeasti siskopuoli?

Vierailija
24/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä edelleen olen äitipuoli, vaikka lapsi ei enää kotona asu. ei meidän suhde ole muuttunut. Eihän äitiyskään lopu, kun lapsi muuttaa pois kotoa.. Ihan lämmöllä :-)

Vierailija
25/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on tätä vanhan kansan juttua. Äitini joskus väitti, että miehelläni ei suinkaan oli siskopuolta vaan täyssisko. Syystä että heillä on sama äiti.

Oisko jonkun murrealueen juttu tuo? Kyllä jo 1800-luvun olpulla syntynyt isoisänikin ymmärsi nuo puolikkaat juuri niin kuin ne virallisestikin menee.

Vierailija
26/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä edelleen olen äitipuoli, vaikka lapsi ei enää kotona asu. ei meidän suhde ole muuttunut. Eihän äitiyskään lopu, kun lapsi muuttaa pois kotoa.. Ihan lämmöllä :-)

Liittyy asiaan miten?

Vierailija
27/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli vaan mieleen että mitä adoptiolapset on keskenään?

Tavallisia veljiä ja siskoja koska heillä on samat vanhemmat.

Ja kun jotkut haluaa saivarrella, niin tarkoitan tietysti juridisesti, biologinen sisaruus on eri asia.

Vierailija
28/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

> valehtelisit esim. uusille tuttaville

Lapsuudessa leikin erään perheen lasten kanssa, joita oli yhteensä kolme. Isosisko, isoveli ja heidän pikkusiskonsa. Vasta aikuisena olen saanut tietää, että pikkusisko olikin sijoituslapsi (en tiedä tiesivätkö vanhempani tuolloin, että nuorin ei ollut biolapsi). Ihan hän kuitenkin käytännössä oli sisko ja perheen lapsi siinä kuin muutkin.

Aikuisena perheen biolapset ovat pärjäänneet elämässään 'normaalisti'.  Sijoituslapsi on elänyt rankkaa elämää erilaisine ongelmineen. Mietin, missä määrin se, että hän on ollut sijoituslapsi (ja mahdolliset rankat kokemukset aivan varhaislapsuudessa ennen sijoitusta) on syystä tai toisesta vaikuttanut hänen myöhempään elämäänsä.

Vierailija
29/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo Jumala sanoo näin, niin kuin ap sanoo! Jumala sanoo Raamatussa että : älä yhdy isäsi tyttäreen, sillä hän ON SISKOSI!

jos puolikso sisko ei olisi täysi sisko, niin seksi ja lisääntyminen olisi sallittu heidän kanssaan Raamatussa! Mutta näinhän ei ole, se on kuolemansynti, ja heidät tulee tappaa, ja heille ei saa jäädä jälkeläisiä raamatun mukaan. Jo Jumala tiesi että heidän lapsensa tulisi vammaisia, ja koko kansa olisi pian kehitysvammaisia, sokeita ja kuuroja, koska ihmiskunta oli massiivisesssa lisääntymisvaiheessa silloin, ei ollut ehkäisyjä, ja lapsenteko aloitetiin jo 14 vuotaana, ja nainen sai usein 30 lasta. Jos siis yksikin tällainen insestinen lapsi pääsisi kansaan, koko kansa olisi vaarassa.

ap pn oikeassa, Jumala tietää asian oikean laidan.

Vierailija
30/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Velipuoli = ei yhtään yhteistä vanhempaa. Puoliveli = toinen vanhemmista yhteinen.

tarjot siis uutta merkitystä sanalla ja tarjoat uutta sanaa suomen kieleen. Puoliverinen on vanha sana eri rotuihin kuuluvien vanhempien lapselle, mutta se ei ole enää poliittisesti korrekti.

Äitipuoli tai isäpuoli = aikuinen, joka asuu lapsen kanssa samassa taloudessa, mutta ei ole verisukua lapselle. Velipuoli = poika, joka asuu lapsen kanssa samassa taloudessa, mutta ei ole verisukua lapselle.

Äitipuoli ei ole aikuinen joka sattuu asumaan lapsen kanssa samassa taloudessa! Äitipuoli on nainen joka on naimisissa biologisen isän kanssa (asui hän sitten missä tahansa). Isäpuoli taas on mies joka on naimisissa biologisen äidin kanssa (asui hän sitten missä tahansa.

Veli- ja siskopuolet ovat joko biologisen isän tai äidin lapsia.

Vierailija
31/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen ja minun parikymppisiä lapsia sekä yksi kouluikäinen yhteinen lapsi. Kaikki lapset puhuvat yhteisestä lapsestamme veljenään. Miehen lapset ja omani puhuvat toisistaan veli- ja siskopuolina, kun joku kysyy. (Jos olisivat huonoissa väleissä, ehkä nimikkeet olisivat jotkut muut.)

T. Äitipuoli

Vierailija
32/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miehen ja minun parikymppisiä lapsia sekä yksi kouluikäinen yhteinen lapsi. Kaikki lapset puhuvat yhteisestä lapsestamme veljenään. Miehen lapset ja omani puhuvat toisistaan veli- ja siskopuolina, kun joku kysyy. (Jos olisivat huonoissa väleissä, ehkä nimikkeet olisivat jotkut muut.)

T. Äitipuoli

Puhua voi mitä vaan mutta juridisesti ja biologisesti se ankkurilapsi on lasten puolisisarus eikä asia siktä muuksi muutu. Keskenään isommat lapset eivät ole mitään sukua tai puolikkaita.

Vierailija
33/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äitipuoli

Puhua voi mitä vaan mutta juridisesti ja biologisesti se ankkurilapsi on lasten puolisisarus eikä asia siktä muuksi muutu. Keskenään isommat lapset eivät ole mitään sukua tai puolikkaita.

Nimenomaan, siitähän tässä on kyse, että me itse puhumme ja puhuttelemme juuri niillä sanoilla kuin meitä huvittaa ja miltä meistä tuntuu. Yritä vain sinäkin elää tämän asian kanssa... Biologia ja juridiikka on hallussa, iänikuinen Nykysuomen sanakirjakin löytyy.

Vierailija
34/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äitipuoli

Nimenomaan, siitähän tässä on kyse, että me itse puhumme ja puhuttelemme juuri niillä sanoilla kuin meitä huvittaa ja miltä meistä tuntuu. Yritä vain sinäkin elää tämän asian kanssa... Biologia ja juridiikka on hallussa, iänikuinen Nykysuomen sanakirjakin löytyy.

No kukapa sitä ankkurilapsesta haluaisi puhua, hävettäähän niitä lapsia asua tuollaisessa sekametelisopassa.

Vierailija
35/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äitipuoli

No kukapa sitä ankkurilapsesta haluaisi puhua, hävettäähän niitä lapsia asua tuollaisessa sekametelisopassa.

Niin no, meitä asuu täällä isä, äiti, poika ja koira. Onhan se kieltämättä välillä vähän sekavaa, koira on nuori vielä ja mellastaa joskus. Muut lapset ovat luonnollisesti muuttaneet aikuistuttuaan opiskelija-asuntoihinsa. Mikähän semmoinen ankkurilapsi mahtaa olla? Termin olen kuullut pakolaisten perheenyhdistämisasioissa, muuten on vieras.

Vierailija
36/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äitipuoli

Niin no, meitä asuu täällä isä, äiti, poika ja koira. Onhan se kieltämättä välillä vähän sekavaa, koira on nuori vielä ja mellastaa joskus. Muut lapset ovat luonnollisesti muuttaneet aikuistuttuaan opiskelija-asuntoihinsa. Mikähän semmoinen ankkurilapsi mahtaa olla? Termin olen kuullut pakolaisten perheenyhdistämisasioissa, muuten on vieras.

Elä kuplassasi vaan, kaikki kyllä puhuu teistä ihan eri termeillä mitä itse kuvittelet 😂

Vierailija
37/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli sanaa voidaan käyttää myös miespuolisesta henkilöstä, jolla on toinen yhteinen vanhempi.

Vierailija
38/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Äitipuoli

Elä kuplassasi vaan, kaikki kyllä puhuu teistä ihan eri termeillä mitä itse kuvittelet 😂

Mikä saa sinut olettamaan, että kukaan puhuisi meistä juurikaan mitään -tai varsinkaan, että meitä kiinnostaisi vaikka puhuisivatkin? Enpä usko, että kenelläkään meidät tuntevalla on suurempia intohimoja jutustella meistä, emme elä lööppielämää. Eksyt muuten suhteettoman kauas aiheesta. Voitko hyvin?

Vierailija
39/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, jos lapsella ei ole kummatkin vanhemmat samat, kyseessä on puolisisarus. Tämä opetetaan kyllä jo  peruskoulussa, missäs olit silloin kun olet noin sivistymätön?

Vierailija
40/51 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja ja "brotha from anotha motha" tarkoittaa käytännössä sitä, että ollaan kamun kanssa tosi läheisiä.  Jos nyt ajatusta Kimien tilanteeseen laajennetaan, niin näillä velipuolilla ei ollut tilanne ihan brothameininkiä.