Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkäisystä, mitä vaihtoehtoja?

Vierailija
15.02.2017 |

Olen pitkästä aikaa vakavassa suhteessa ja mies haluaisi eroon kumeista. En ole vuosiin käyttänyt pillereitä ja kynnys niiden aloittamiseen on iso, sillä reagoin herkästi hormonivalmisteiden sivuvaikutuksille. Mitä vaihtoehtoisia ehkäisykeinoja voisi kokeilla?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsia suunnitteilla?

Vierailija
2/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumi. Etsikää aikuisten lelukaupasta ohuita tai nystyllisiä. Ohuet ei haittaa tuntumaa, nystylliset taas lisää stimulaatiota, usein molemmilla. Kaupan myyjät osaa neuvoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko lapsia suunnitteilla?

On suunnitelmissa kyllä, mutta ei vielä varmaan pariin vuoteen.

Ap

Vierailija
4/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka. Oletko kokeillut minipillereitä eli keltarauhashormonia eli eri kuin e-pillereissä se voi sopia jos e-pillerit ei.

Vierailija
5/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selibaatti.

Vierailija
6/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukkaa voisi kokeilla, tai ehkäisyrengas (jossa hormoni menee paikallisesti).

Vierailija
7/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseseksi.

Vierailija
8/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuparikierukkaa voisi kokeilla, tai ehkäisyrengas (jossa hormoni menee paikallisesti).

Tuota rengasta kannatan. Hormonia tarvitaan vähemmän, siitä ei tarvitse huolehtia päivittäin kuten pillereistä ja käytön lopettaminenkin on helppoa, kun se aika koittaa.

Vierailija
9/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota rengasta kannatan. Hormonia tarvitaan vähemmän, siitä ei tarvitse huolehtia päivittäin kuten pillereistä ja käytön lopettaminenkin on helppoa, kun se aika koittaa.

Tähän on kommentoitava, että minulla rengas on ollut huono. Suorastaan lamauttava! Olen kaksi kertaa eri parisuhteissa ottanut e-renkaan käyttöön ja se vaikuttaa minuun todella vahvasti ja halut häviävät. Alkuun yritin miettiä, että ensimmäinen parisuhde vain vaikutti minuun niin että halut hävisi, itkeskelen ja olen saamaton. Nyt kun tämä kävi toisen kerran tajusin mistä on kohdallani kyse ja vaihdoin pillereihin. Elämä ja seksi maistuu taas! :) tietenkään ei voi omaa kokemusta yleistää, se joka toimii yhdellä ei välttämättä toimi kaikilla.

Vierailija
10/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pitkästä aikaa vakavassa suhteessa ja mies haluaisi eroon kumeista. En ole vuosiin käyttänyt pillereitä ja kynnys niiden aloittamiseen on iso, sillä reagoin herkästi hormonivalmisteiden sivuvaikutuksille. Mitä vaihtoehtoisia ehkäisykeinoja voisi kokeilla?

Jätät kuitenkin ehkäisyn pois jonkun ajan päästä ja mitäs turhaan vaivautua kertomaan miehelle.

Vierailija
11/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen rengasta. Pillereillä olin ihan sekasin, itkin ja raivosin koko ajan ja renkaan avulla normalisoidum. Helppo muistaa eikä tunnu käytössä. Onhan se vähän kalliimpi kuin pillerit.

Vierailija
12/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Lady comp-ehkäisytietokone! Lämpö mitataan joka aamu herätessä ja kun laite oppii tuntemaan sinut, niin vihreillä päivillä mies saa tulla sisään. Ehkäisyvarmuus sama kuin pillereissä mutta hinta 500e. 😦

Vierailija
13/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka. 👍

Vierailija
14/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyvaahto. En ollut itse tällaisesta edes kuullut, vuosi sitten tuli eteen kun etsin hormonitonta ehkäisyvaihtoehtoa.

Vierailija
15/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-rengas, mutta silläkin tosiaan on sivuvaikutuksensa ja se maksaa aika paljon, muistakaa maksaa se miehen kanssa PUOLIKSI tietenkin!

Itselläni on kuparikierukka flexi-t ja olen tykännyt todella paljon. Hormonivapaata elämää. Maksaa vähän yli 100e viideltä vuodelta ja kun sekin vielä jaettiin miehen kanssa puokkiin niin vähän päälle 50e :'D

Vierailija
16/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka.

Miksei mies suostu käyttämään kumeja?

Vierailija
17/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyvaahto EI yksistään riitä ellei sitten ole ohittanut hedelmällisemmät vuotensa

Vierailija
18/18 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuparikierukka.

Miksei mies suostu käyttämään kumeja?

Kiitos vastauksista! Mies suostuu kyllä käyttämään kumia, kun muuta ei ole, mutta vie häneltä nautintoa ja lyhentää seisoikin kestoa.

Pitänee jutella e-neuvolassa vielä vaihtoehdoista.

Ap