HUHTIKUISET viikonloppuun!
Kuorsaatteko vielä kaikki vai oletteko lähteneet jo synnärille??? =D
Täällä voidaan taas vaihteeksi hyvin ja olo on taas mukava! Eiliset kummat tuntemukset/kivut/supistukset masussa ovat historiaa, onneksi. Ärsyttävää olla yksi päivä täysin kyvytön tekemään mitään!
Sen verran tuo kuitenkin herätti, että nyt pitää viimeistään pistää kaikki kuntoon.
Masussa on muutenkin ollut kovat kemut päällä. Hurmuri potkii ja myllertää oikein olan takaa. Eilen varsinkin piti semmoista jytkettä että mietin, että taisi olla toisellakin tosi epämukavat oltavat masussa.
Minulla on kamala shoppailuhimo, tekisi mieli ostella vaikka mitä, vaikka en periaatteessa tarvitse enää muuta vauvalle kun ammeen ja sitä en ole jaksanut lähteä raahaamaan kaupasta kotiin. Ajattelin, että ensi viikolla kun muksut menee hoitoon, niin voisi miekkosen kanssa käydä sen autolla hakemassa. Muutenkin olisi hyvä, jos voitaisiin viettää kahdestaan yksi päivä ilman lapsia. Lapset on nimittäin osa-aikahoidossa vain 2 x viikossa.
Mutta nyt lähden siivoamaan tätä kotia kun sen on kuin hävityksen jäljiltä. Mies oli koko eilisen päivän töissä (yrittäjä) ja minä taas makasin kipujen takia, joten jälki on sen näköistä!
T: Siriin ja hurmuri rv 37+2
Kommentit (39)
Olin siis perjantaina ultrassa (kasvukontrolli,synnytystapa-arviointi). Lääkäri totesi,että lapsivettä on niukanlaisesti,mutta kuitenkin normaalin rajoissa. Sain uuden ultran viikon päähän ja jos lapsivesi on vähentynyt alle normaalin rajan,pitää miettiä synnytyksen käynnistämistä!! ONko muilla kokemusta synnytyksen käynnistämisestä lapsiveden vähyyden takia? Ja mistä lapsiveden väheneminen johtuu? Olin niin ajatellut,että onhan tässä vielä 3 viikkoa aikaa laskettuun aikaan...mutta meillä voi olla jo viikon päästä oma pieni tuhiseva nyytti! Saisi vauva kyllä vielä kasvaa mahassa,kun on niin pieni 2260g. Niin ja proteiinia löytyi ekaa kertaa virtsasta..ounou..huomenna pitää viedä uusi näyte. Verenpaineet on hyvät,eikä muitakaan raskausmyrkytyksen oireita ole havaittavissa. Mutta jos raskausmyrkytystä epäillään,niin eikös sekin ole jo syy käynnistykseen? Kunpa tämä meidän vauva vielä voisi olla pari viikkoa masun turvassa kasvamassa ja vahvistumassa, vaikka aivan ihanaa olisi jo saada vauveli syliin! Mutta kun meillä kun on vielä parin viikon päästä muuttokin edessä!!! varsinainen hulabaloo....
paikatkin oli jo kypsyneet ja pehmenneet,kohdunsuu raollaan ja kohdunkaulaa jäljellä 2 cm. Tositoimet siis lähestyy...
Eilen kärsin pakkausurakan,siivouksen ja pyykkäämisen jälkeen kauheista selkäkivuista. Nyt tuli kiire pakata ja tehdä loput vauvahankinnat,jos meillä on enää viikko aikaa vauvan syntymään! Eilen pakkasin sairaalakassiakin jo valmiiksi... vielä pitää pestä vauvan vaatteet.
Että tämmöstä kuuluu tännepäin...jännittää!!!
simsku rv 37+2
hmonella ja merkkejä että kohta pääsee tositoimiin. mulla ei mitään!! ei kyllä viikkojakaan kun 34+1, selkä on kyllä jumissa..ja nukuin taas niin huonosti, koko ajan heräilin ja mies oli viihteellä niin sitä kai alitajuisesti odottelin kotiin..viiden aikaan se sieltä kömpikin sitten =/.
masussa on hiljentynyt meno, möyrintää edelleen mutta ei potkuja..taitaa olla jo ahdasta.alan olemaan jo aika kypsä suoraan sanottuna..malttamaton saamaan nyytin kainaloon. synnytys pyörii mielessä joka päivä. ja unissa myös.
peetu 34+1
Lumiselta näyttääTampereellakin.. On se niin väärin ku mein porukat vaan köllöttelee Lanzaroten auringossa ja me saadaan vaan lisää lunta..Sais kyllä jo sulaa pois, jos vähän piristäis oloa semmoset ihanat kevätilmat.
Omaan napaan ei kuulu mitään uutta, aamupäivän jumppatuokio taitaa olla meneillään, sen verran toi maha tuntuu pyörivän..ja aina välillä hikkaillaan..
Kyllä oli mukava nähdä taas vanhoja kavereita pitkästä aikaa, käytiin kaupungillakin kävelemässä ja vähän kiertelemässä kaupoissa.. Onneks enää ei pitäis kovin kauaa mennä, et pääsee ostamaan uusia kivoja kesävaatteita, pääsee just sopivasti eroon tästä masusta. Kesälläki saa sitte oikeesti viettää kesälomaa, ku pari viime kesää on ollu vaan kolme viikkoa koulusta lomaa ja neki menny sitten töiden parissa..
Nyt on sitte meilläki toi 36+0 täynnä,mut vielä muutama viikko taitaa mennä.. ens viikolla mein pitäis saada vielä vuokraisännän koira hoitoon ni kuluu aika rattosammin ja tulee sitte pakostaki ulkoiltua enemmän, onneks toi liikkuminen on ollu vielä suht ongelmatonta..
Hipsu 36+0
Kylläpä touhiksella on ollut ilta... Rauhallisesti vain eteenpäin.
Samoissa tunnelmissa olen peetun kanssa, kovasti halajaisin nyyttiä jo kainaloon.... Kyllähän vauvan pitää antaa vielä kasvaa masussa pari viikkoa mutta joskus stressaa ettei liikkeet vain lopu yhtäkkiä. Tämä ajatus on kalvannut hiukan mieltä... Olisi kamalaa menettää vauva tässä vaiheessa.
Olen kuullut että ensisynnyttäjillä menisi pikemminkin hiukan yli la kuin aikasemmin syntyisi, mutta varmaan yksilöllistä tuokin. Eilen sitten kassia laittelin valmiiksi:) Hypistelen vauvan vaatteita uudestaan ja uudestaan:) Uutta itkuhälytintäkin kokeiltiin, mahtava vekotin!
Synnytystä en osaa oikein pelätä vielä, odottavalla mielellä! Niin kova hinku on vain saada vaavi syliin. Kai sitä vauva-arjen rankkuutta sitten päivittelee ja kun olisi nauttinut odotusaikana... :) Niinpä niin...
Etelä-Suomessa saatiin juuri kauhea raekuuro niskaan, missähän se kevät on? Nyt sataa lunta...
Huhti toukkineen 34+3
Kumma juttu toi keli, ei osaa päättää kumpaa olis.
Siinä se yö sit meni, taas vessareissuja ja supisteluja. Pääkipu on nyt kolmatta päivää, täytyy anopilla käydä paineet tsekkaamassa tänään. Vähän huonoakin on tehnyt koko aamun. Oon kyllä siivonnut kuin puolijauhonen, ajoin miehen lapsien kera ulos ja pistin villakoirille kyytiä.
Nyt on hyvä mieli, ja tosi kiva ottaa vaikka pikku päikkärit. Ja eiku syömään...
Palaillaan. Lumo 37+6
Minä olin jo ihan varma, että Annulla on jo nyytti sylissä, kun ei eilen iltapäivään mennessä ollut ilmoittautunut... Kävimme illalla kylästelemässä, joten en iltakuulumisia lukenutkaan ennen kuin nyt. No, odotellaan innolla vauva-uutisia sieltä suunnalta, eiköhän niitä pian saada! :)
Tilpehöörille kiitokset amme-vinkistä, en ollut tosiaan muistanut Euromarketin valikoimia tarkastaakaan. Tosin eilen kävimme ensin Kodin Ykkösessä, jossa ammetta myöskin löytyi. Ostin sitten ammeen sieltä uskaltamatta enää yhtään viivytellä. Nyt on siis ammekin valmiina, vauva vain puuttuu...
Kävin aamulla vähän kävelyllä, näytti niin mukavalta ikkunasta auringonpaiste. Karmea totuus paljastui kyllä oven avattuani, pikkupakkanen tuntui hyytävältä, sillä kamalan kylmä tuuli tuiversi ympäriinsä. Jäi sitten pitkät lenkit haaveeksi, vaikken kyllä muutenkaan ole jaksanut pitkiä lenkkejä edes ajatella.
Minulla tuntuu mahanahka ratkeavan liitoksistaan koko ajan, nipistelee ja kipristelee. Taitaa raskausarvet vain pahentua huolimatta rasvaamisesta. Ikävä tunne joka tapauksessa.
Vauvalle ei tunnu kuuluvan uudempia, muljuu ja hikkailee säännöllisesti. Laskeutumisesta ei mitään havaintoa, eikä kivuttomia harjoitussupistuksia hurjempia ole ollut havaittavissa. Olo muuten vain on äidillä vähän tukala. Mies jo sanoo minua ryhävalaaksi, kun niin hankalan näköistä on liikkuminen...
Sunnuntaipäivän jatkoa!
Kissankello 37+3
Kiitos vielä kaikille onnitteluista!:)
Tiiviisti seurataan pikkutytsyn kanssa josko muutkin huhtikuiset pääsisivät tositoimiin.
Meillä kiltti vauva..syö ja nukkuu..ei osaa edes itkeä!:)
Perjantaina oli terveydenhoitajan kotikäynti..neidillä kun paino laski vähän liikaa..alimillaan sairaalassa oli 2650..eli 300g laski! Nyt sitten onneksi oli nousussa, mutta silti niin vähän (2700g) että tiistaina uusi punnitus!!! Vähän jännittää... nyt kuitenkin jo jaksaa syödä enemmän ja ´tosiaan joudun herättelemään syömään!!!
Mutta vauvantuoksuista arkea täällä vietetään..isoveli (1v7kk) vaatii tietenkin oman huomion..aina kun piika on tissillä niin silloin pitäisi päästä syliin!!!:)
Eipä tässä ihmeempiä..itse olen palautunut todella hyvin..omat farkutkin mahtuivat jo sairaalasta lähtiessä jalkaan!!!:) 10kg ehti tulla painoa..3kg vielä jäljellä!!!:) Kaikinpuolin parempi olo kuin esikoisen syntymän jälkeen...(en mitenkään halua pelotella ensisynnyttäjiä, mutta...) Alapääkin on ihan kunnossa...muutama tikkihän minulle laitettiin pintarepeämien vuoksi, mutta pystyin heti istumaan normaalisti!!!:)
Supisteluja kaikille joilla viikot sen sallivat!!!***************
On tämä huikeaa taas tämä mahattomana olo!!!:) Niinku ois eri ihminen!!!
-Elli ja neiti 10vrk-
Täällä etelärannikolla tulee lunta ihan kunnolla. No, eikös se sananlasku mene jotenkin että uusi lumi vanhan surma, toivotaan että sulattaisi nyt sitten vanhan pois.
Touhiksellahan on ollut rankat olot! Mahatauti on muutenkin minusta yksi kammottavimmista olotiloista, siihen supistukset yhdistettynä oli varmasti hirveä kokemus! Toivottavasti voit jo paremmin!
Mitenköhän mymlan jakselee siellä tropiikissa, hänestähän ei ole kuulunut vähään aikaan mitään, vai onko? Muutama pino on jäänyt lukematta vaikka muuten yritän täällä päivittäin roikkua. Miestä jaksaa huvittaa tämä riippuvuuteni;)
Omaan napaan ei edelleen uutta. Pikkuinen muljuu ja hikkailee, mutta maha ei ole minusta laskeutunut mihinkään eikä harjoitussuppareita kummempaa kuulu. No, niinkuin joku sanoi, syntyy kun on valmis, tosin äiti alkaisi kohta olla valmis luopumaan tästä mahasta.
Kiva Elli kun jaksat seurailla meidän muiden loppumetrejä, ja ihanaa että vauva on rauhallinen!
Nyt täytyy kyllä lähteä tekemään jotain tälle närästykselle, kamala polttelu!
Lala 36+1
me lähdimme eilen käymään miehen kotona (yhteen suuntaan matkaa 160km). oli mukava reissu ja vasta illalla kotimatkalla alkoi istuminen sattua ja pyysin miestä pitämään röökitauon, että pääsin itse vähän jaloittelemaan. harvemmin tulee kyllä pyydettyä: ' että polta nyt yks tupakka!' :)
mulla on joku ihme pakkomielle, että 38 viikkoa pitäsi tulla täyteen ja sitten saa syntyä..eli olen laskenut, että huomisen sisätutkimuksen (mulla läääkäriaika) jälkeen alkaa suppaileen ja sitten harrastan kaikenlaista ' touhuamista' ja sitten tiistai-aamuna (rv 38) vaavi syntyy. siis, oikeasti tämä olo alkaa olemaan tosi kypsä ja sekopäinen. kehittelen tälläisiä ihme aikatauluja, vaikka hyvinkin tiedän ettei vauva niistä mitään välitä. ja sitten toisaalta muistuttelen, että yliaikaiseksi tämäkin menee niin kuin sisaruksensakkin. tulipa sekava teksti, sekavasta päästä.
mutta nyt pitää siirtyä koneelta. lapset meni päikkäreille ja nyt pitää itsekin kiirehtiä oikaisemaan sängylle, että ehtii ennen kuin heräävät.
sunnuntai-päivän jatkoja kaikille!
-lotta 37+5-
Täällä ollaan taas ihmeissään tämän loppuraskauden kanssa. Kyllä on kummaa.
Nyt tuntuu kuin olisi rautapallo tuolla jalkojen välissä ja kun kävin vessassa tuntui kuin joku siellä painasi tosi paljon ja alkoi pelottamaan, että vauva pullahtaa ulos pönttöön! Nyt kammottaa mennä vessaan!
Tuskin noin nyt käy... heh...
Mietin tässä, että olisko nyt käynyt niin onnellisesti, että vauva olisi laskeutunut? Minulla ei ole kokemusta näistä laskeutumisista kun aikaisemmat eivät ole laskeutuneet vaan olen saanut ponnistaa heidät " lähtöasemiin" . Nyt olisi todella ihanaa jos vauva olisi laskeutunut, silloin synnytys olisi varmaan paljon helpompi kuin esim. viime kerran 2.5 tunnin ponnistusvaihe!
Onneksi huomenna on äitipolilla kokokontrolli, joten sitten saan vähän tietoa missä mennään! En jaksaisi odottaa huomiseen!
Masussa käy koko ajan kamala vilske. Kaikki muut kirjoittaa miten masukit hiljenee, tämä taas riehaantuu koko ajan enemmän ja enemmän!
Nyt lähden pukemaan noita lapsia, sillä ollaan menossa tuohon pihalle leikkimään kun eräs kaveri pyysi leikkiseuraa lapselleen! Onneksi hän lupasi tulla tuohon meidän pihaan, niin ei tarvitse lähteä raahautumaan minnekään kauemmaksi.
T: Siriin ja hurmuri rv 37+3
Täällä yksi äiti on ihan poikki! Kuopuksella (vajaa 3v) alkoi to kurkunpääntulehduksen vuoksi kuume ja kova yskä. Mies tietysti juuri matkoilla, olipas rattoisaa rahoitella vähän väliä lasta, viedä yskänkohtauksen aikana avoimen ikkunan ääreen kummallekin ensin lämpimät vaatteet pukien... Esikko muuten vaan kuumeessa... No pe käytiin lääkärissä kortisonipiikki ja adrenaliinia spiralla hengittäen. Mies kävi vielä illalla päivystyksessä hengityttämässä uuden annoksen. Valkosolut liian alhaalla ja ma kontrollikoe. Yö meni melko hyvin.
La vaikutti jo paremmalta, mutta la-su välinen yö...poika heräsi tunnin välein yskmään ja itkemään, henki vain pihisi. Taas kylmähoitoa ja tänään uudet adrenaliinihengittelyt. Nukkui vain 1/2 tunnin päikkärit. Illalla taas päivystykseen spiralle ja mietitään pitääkö jäädä osastolle...
Mulla on to se sektio. Miten voin jättää lapset isovanhempien hoivaan, jos tilanne tämä? Onneksi on vielä muutama päivä aikaa parantua. Väsyttää vain niin kovasti, itkettää, ristiselkää särkee ja välillä supistelee. Sehän tästä vielä puuttuisi, että synnytys käynnistyisi...
Meidän lapsiluku on kyllä tämän tulevan jälkeen täynnä. En jaksa enää uutta raskautta ja tätä huolten määrää. Oliko tässä raskausajassa jotain hyvää tai helppoa??
Väsyneenä Pulsatilla 38+0
Touhikselle paljon tsemppiä, onneksi sait apua ja olo helpottui. Tuli itsellekin hirvee olo pelkästä ajatuksesta et oisit joutunu vielä siinä tilassa synnyttään. Take it easy baby! =)
Me käytiin kans viime yönä TAYS:issa. Kun mun terkka sano et seuraavista kipeistä suppareista on mentävä et vauva ei stressaannu ja ajattelin et se riittäs ku eilen alko 17.30 ja lähdettiin 02.00 mut v***t. SVO:lla kesti just sen verran verran pistää mut käyrille että sit näky vaan enää ihan pieniä suppareita ja kätilö ja lääkäri ei uskoneet et mua on supistanu tosi lujaa tai sitä et mulla tuli sillon torstaina suppareitten voimasta verta. Mulle sanottiin että voihan nämä ennakoivat supparit sit vähän nipsasta... HUOM! Mua sattu niin paljo suppareitten vuoksi et mulle oli melkein mahdotonta tehdä sisätutkimusta. MITKÄ ENNAKOIVAT SUPISTUKSET ON SEMMOSIA JOTKA AVAA PAIKKOJA JA POLTTAA SELKÄÄ MAHAA JOKA PAIKKAA JA SATTUU AIVAN SAIRAASTI ETTÄ EI AUTA KOTIKONSTEIN KUN YRITTÄÄ KÄRVISTELLÄ SUIHKUSSA JA HENGITTÄÄ SEN MINKÄ MUISTAA???
ja kun sanoin et suoli tyhjenee koko ajan kun mulla supistaa niin lujaa niin sitäkään ei oikeen noteerattu. Lopputulos: mulle jäi fiilis et ne ei uskonu et mua on edes supistanu koska käyrille ei saatu sitä. mä en edes ois lähteny sinne vielä vaikka kivut oli helvetilliset mutta koska mun terkka sano et sen verenvuodon takia mun pitää mennä sinne sit seuraavista kovista koska on hyvin mahdollista et vauva syntyy niistä ja että voivat TAYS:issa sit vauhdittaa asiaa mun verenpaineen takia.
Mitään edistystä ei niistä tapahtunu siis tähän tilanteeseen ja mä en käsitä että miten ne voi oikeesti olla niin töykeitä siellä. Tällä hetkellä mä tunnen itseni huijariksi joka yrittää valehdella niille et mua supistaa ja samalla huonoksi ihmiseksi ja huonoksi tulevaksi äidiksi ku en tajua näköjään mistään mitään. Sanoin siellä että tulen seuraavan kerran sitten ku pää näkyy! Verenpaineet on taas ihan älyttömät ja osastollehan ne ois mut ottanu mutta sanoin että lähde kotiin koska mulla on äitipoli tiistaina aiheesta. Ja sinne mua stressaa mennä jo nyt! Mä en jaksa enää kuulla kertaakaan kuinka paska ensisynnyttäjä mä olen. Mä olen taatusti TAYS:n kirjoissa hankala asiakas ja kohtelu muuttuu jatkuvasti vaan huonommaks. Mieskin kysyi yöllä kätilöltä että koska tänne sitten saa tulla kun ollaan toimittu just niinku ohjeissa sanotaan?? Mua masentaa aivan hirveesti ja mua pelottaa nyt koko synnytys ja se tuleva sairaalassa oloaika. Kysyin jo mieheltäkin että kai hän edes uskoo et mua supistaa oikeesti ja sanoi että tietysti näkeehän hän sen ja näki sen veren mitä tuli torstaina.
Semmosia, jatketaan taas.
Iloista sunnuntaita kaikille!
Annu 37+4
mulla oli kans edelliskerralla ihan pässi lääkäri polilla, joka epäili mun supisteluita keksityiksi (korvien välissä varmaan vikaa, kun papereissa oli merkintä jostakin unihäiriöstäkin). Oli ihan sika tapaus. Ja toiseksi ehdotti, että olen sekoittanut suolistovaivat supistuksiksi (oli siis ennen tätä mahatautia) ja siis toissynnyttäjänä voin sanoa, että en todellakaan sekoita. Ei ole kivaa, kun laitetaan synnyttäjän piikkiin, varsinkin kun edelliset 10 lääkäriä olivat laittaneet kuudeksi viikoksi lepoon ja elimistölle rankat estolääkkeet kaveriksi. Ei ollut kovin palkittu olo.
Sulla varmaan " ongelmana" on se, että olet ensisynnyttäjä, niin noi supparit, vaikka ovatkin kovat, eivät vain tehoa samalla tavalla. Toisesta tulee sitten herkemmin. Mulla on meinaan määräys lähteä heti tollasesta kovasta, kun eka tuli lopuksi rytinällä ja siksi mulla saattaa riittää tällä kertaa vain muutama kova, kuten ellinkin tarinasta luettiin. ELI älä vain tunne huonoa omatuntoa siitä, että olet sinne turhaan lähtenyt. Voi olla, että mäkin joudun lähtemään monta kertaa turhaan, tosin mä voin aina vedota siihen esikoisen syöksysynnytykseen.
Ja piutpaut kaikille tilastoille, jotka koskevat ensisynyttäjiä eli jos itse olisin jäänyt noista sun supistuksista ykkösen kanssa vielä kotiin kärvistelemään, niin olisi syntynyt kotiin. Meillä oli tuuria pelissä, kun olin valmiiksi käymässä sairaalassa, kun alkoi.
Siellä on vaan huono homma se, että kuten meillä (TYKS) joka kerta on eri tyyppi vastassa ja aina saa eri ohjeet ja pakkohan meidän on aina noudattaa niitä edellisiä. Siksi onkin törkeää, että laittavat potilaan piikkiin vaikka neuvot ovat kolleegalta. Onneksi vastaan sattuu mukaviakin. JOtkut vaan ovat luonteeltaan sellaisia " mitä hittoa tulet tänne meitä vaivaamaan" ja toiset taas " ehdottomasti kannattaa tulla" . Vaikuttaa varmaan paljon se, miten työntekijä suhtautuu muutenkin työhönsä...
Lippu korkealle vaan! Mäkin ajattelin taas pe sinne mennessäni, että runsaassa pinossani on leima " hankala tapaus" , mutta sattuikin mukavia kohdalle. Sekin vähän mietitytti, että voinko mennä sisään synnärille, vaikka synnytys ei olisikaan oikeesti käynnissä. No, olin niin pahassa kunnossa, että en olisi varmaan typeriä kommentteja kuullutkaan ja kun alapäässä oli jotain tapahtunut (typerää, että pitää olla tollanen todiste), niin eivät mutisseet senkään takia mitään. Vaikka siis sillä hetkellä nesteytys oli se hektisin juttu, eikä niinkään synnytyksen avustaminen. Onneksi.
Me ollaan kaikki myös niin erilaisia toiminnaltamme, että koskaan ei tiedä, mikä johtaa toisella mihinkin ja siksi on ammattilaiseltakin (jonka luulis tämän tietävän) epäammattimaista laittaa potilaan piikkiin.
Koitetaan mennä taas ens kerralla positiivisin asentein (minä paraskin puhuja). Onpahan kohta ohi...
Tsemppiä!
Annulle: Kyllä on sinun kohdallesi sattuneet töykeät lääkärit ja kätilöt aivan väärällä alalla.Kadunlakaisijan paikkoja on varmaankin pilvin pimein vapaana,joten heille suosittelisin ammatinvaihtoa pikapuolin.
Jouduin itsekkin ekoilla kerroilla kohtaaman tuollaista vähättelyä lähinnä lääkärin puolelta,mutta kerran sitten hänelle sanoin,että en todellakaan täällä ravaa huvin ja urheilun vuoksi,niin sen jälkeen hän on ollut todella asiallinen ja meidän polin kettumaisin kätilö on kerran minun eteni sattunut,mutta onneksi vain otti äitiyskortin,mutta silloinkin pyöritteli silmiään,kun kerroin miksi olen paikanpäälle tullut ja toisen kerran puhelimessa tiuski minulle,että pitää mennä neuvolaan eikä tulla sinne(Oli viikonloppu)
Minä olen ollut tänään niin ******* pahalla päällä,kun olo huononee sitä mukaa mitä päivät vähenee.
Tänään olen voinut todella pahoin.Syöminen auttaa hieman,mutta hetki siitä,niin sama etominen palaa takaisin.
Turvotusta on TODELLA paljon.Jalkaterät on sellaiset " söpöt" pyöreät,jalkapohjiin sattuu,kun kävelee,sormet ovat kaksinkertaiset ja naama on niin pöhöttynyt,että on jo muodostunut suht. kiva kaksoisleuka ja sitä minulla ei ole IKINÄ ollut.
Lääkäri käski polilla torstaina juomaan YLI 3 litraa vettä päivässä..Joo,taitaa jäädä juomatta,kun tuntuu,että tämä 2 litraakin jää kaikki elimistöön,koska vessassa ei tarvitse käydä juuri lainkaan.
Ainoa mikä toimii on vatsa ja sekin on sellaisessa " puluparvi" kunnossa,vaikka ei ole kellään mitään vatsatautia tms..
Kauheata valitusta,mutta minkäs teet,kun sapettaa niin vietävästi tämä oma paskamainen olo.=(
Nyt on pakko taas lähteä närvimään leivän palasta,jotta saa tämän oksu olon pois...Aamukammassa olisi enää 4 piikkiä plus perjantai(Jota en enää ota laskuihin mukaan,kun niin aamusta pääsen leikkuriin)!!!
Niksu 38+1
Univelka painaa päälle:) Levoton yö, valvoin yhdestä kuuteen.... Pää vähän sekaisin!
Minäkään en ole saanut vielä äippäpakkausta, sain sentään perjantaina päätöksen että tulossa on. Rahasta vain ei ole tietoakaan. Olisi nyt kiva saada se pakkaus, varmaan se 2005v. paketti tulee. Kohta puoliin kauppareissulle!
Oon jo muutamana päivänä yrittäny käydä kertomassa kuulumisia, mutta jostain syystä kone on kanittanu enkä oo onnistunu...
Ensteks valtavasti onnea odotusajan onnellisesti päättäneille, ainakin elli näkyi jo vauvansa saaneen, pitää kohta selailla listoja että onkos muilta samalaisisa uutisia...
Maanantaina oli se neuvola ja sielä todettiin vauvan jo laskeutuneen ja kiinnittyneen... uudelleensynnyttäneillä kuulemma epätavallista vielä tässä vaiheessa ja sainkin käskyn ottaa nyt pari viikkoa tosi rauhallisesti, että tulee rv36 täyteen, sit sais palailla normaaliin elämään. Neuvolatäti sanoi että jos 36viikolle päästään niin sitten menee varmaan täysajalle asti ja että nyt seuraava viikko on suurin riskiviikko ennenaikaiseen syntymään. Kieltämättä on rauhottanu nyt elämää tuo varoitus... Eipä silti meidän 1½-vuotias on vaihteeks kuumeessa joten ei muutenkaan oltais voitu paljo ulkoilla tms.
Joops mutta tällä kertaa ei oo aikaa tuon enempiä turinoida, vaatii tuo sairasteleva tyttö äidin huomiota (mies on töissä...)
trv. daisy82 rv 34+3
Rattoisaa lauantaita kaikille! :) Täällä alkoi äsken pyryttää ihan kunnolla. Saas nähdä tuleeko lähdettyä tänään ulkoilemaan. Toisaalta sisälläkään ei oikein ole mitään tekemistä...
Mä olen huomannut, että mun mielialat vaihtelee nykyään laidasta laitaan. Valmennuksessa psykologi juuri siitä puhuikin, että se on yksi merkki synnytyksen lähestymisestä. Tuntuu ettei edes alkuraskaudessa ollut näin outoja viboja. Eilenkin olin ihan oudoissa fiiliksissä, enkä oikein osannu tarttua mihinkään hommaan kunnolla. Sitten kun mies soitti töistä iltapäivällä, että mitä tuo kaupasta ja mitä syödään ym. niin aloin vaan itkemään, kun en tiennyt ja kun koko päivä oli omasta mielestä menny ihan turhaan haahuiluun! HALOOO! Vähänkö oli skitso olo! Mieskin vähän ihmetteli, mutta yllätti minut ja vaavit sitten illalla ihanalla kukkakimpulla ja oli ite päättänyt, että ruoaksi tehdään täytettyjä paprikoita ja illaksi jotain herkkua... ja kyllä olikin hyvää!!! :) Mukavastihan se ilta sitten loppujen lopuksi sujuikin.
Lumolle siitä Espritin hoitolaukusta: Kyllä vauvatar myy sitä mustaakin, mutta jostain syystä se ei käy ilmi noilta sivuilta. Jos haluut tilata sen sieltä, niin laita vaikka sähköpostia ja kysy sitä mustaa, niin eiköhän se järjesty. Muualla en ole noita Espritin hoitolaukkuja nähnyt, mutta varmasti niitä jossain muuallakin myydään...
Noh, nyt pitää kai alkaa tehdä jotain... menen kiusaamaan vaikka mies parkaa...
Viettäkää mukavan leppoisa lauantai....
hmar, rv 35+5
Taalla on viime paivat olleet taynna ohjelmaa ja huomaa, ettei sita nyt ' loppusuoralla' jaksakkaan ihan mita vain. Tanaan iski sitten tannekin siivousvimma ja kodin lisaksi tulikin pestya rintareppu, kantokassi, vaunujen huput yms, ajattelin, etta kun noita viikkoja jo on 35 tasan niin antaa menna. Pari viikkoa sitten laakari kehotti meinaan ottamaan rauhallisesti kun supisteluja tuli paivittain vahan liikaa.
Masussa pikkuneiti on kovasti innostunut vaihtaamaan kylkea, onneksi sentaan on pysynyt paa alaspain. Suosittu ' harjoitus' yolla on jonkinlainen ' kyykkyyn-ylos' -liikesarja, joka tuntuu tosi kipeesti ja herattaa varmasti.
Odottelen edelleen kovasti sita ensi torstaita, jotta saisi taas hiukan faktaa laakarilta. Syntymapainoarvio on parilla viimekerralla ollut sama n. 3000 gr ultran mukaan. Toivon kuulevani minakin, etta paikat olisi jo vahan pehmenneet ja valmistautuneet, silla vaikka olo on yleisesti ihan ok, alkaa jo mieli paasta tosi toimiin.
Te, jotka kaytte siella synnytysvalmennuksessa, harjoitteletteko hengitysta yms myos kotona ??? Mua " valmensi" viimeksi mieheni sisko, joka on katilo ja han muistutteli synnytyksen aikaan myos mika hengitys missakin vaiheessa oli oikea. Nyt kun olen itse taas vahan harjoitellut varsinkin sita " laahatysta" , huomasin et oikean rytmin pitaminen olikin vaikeampaa kuin muistin. Paras siis harjoitella hyvin, kun se on mulle ainoa tapa hillita kipua. Laakari ei suosittele mun selalle epiduuraalia enka itse halua toista laakevaihtoehtoa ja viimeksikin sujui onneksi luomuna tosi nopeasti.
Tammoisia mietteita taalla, hyvaa viikonloppua kaikille !
Saarad rv 35 tasan
Taas on yksi viikko hurahtanut ohi. Minne tämä aika oikein rientää?
Meillä on viikonloppu otettu rauhallisesti. Mies on saanut hoidella esikoisen kanssa kaikki normaali askareet ja minä yrittänyt keskittyä lepäämiseen. Ovat nuo paineet sen verran koholla, että alan jo itse olla huolissani. Esikoisella samoilla lukemilla käynnistettiin, mutta olikin jo silloin pari päivää yli la:n. Ens viikolla onneksi pääsen kontrolliin sairaalaan ja alkaa nämä viikot olemaan jo muutenkin täynnä. Lepoa, lepoa, lepoa vaan.... Onkin niin helppoa kun jaloissa pyörii vajaa 3-vuotias hakemassa huomiota... :)
Muuten ei kummempia. Suunnilleen kaikki alkaa olemaan valmiina ja jos jotain tulee, saa mies hommata ne sitten synnytyksen jälkeen. Hieman tuota taikauskoa minulla on, ja sen vuoksi olen hamstraamishalujani hillinnyt. Perustarpeet kun löytyy niin hyvä.
Tänne ei siis kummempaa. Ajatukset siirtyvät tulevaan synnytykseen päivittäin ja kyllä ainakin minä mietin minkä näköinen uusi perheenjäsen oikein onkaan. No, eipä tässä enää kauaa mene, ja sitten pääsee jo tekemään tuttavuutta ihan kasvokkain. Kyllä luonto on hoitanut tämän odotusajan niin hienosti, että viimeisillä viikoilla haluaa jo nähdä tuotoksen ja päästä vatsasta eroon. " Psyykkistä sodankäyntiä" ...
Mukavaa sunnuntainjatkoa kaikille!
S 38+1