Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eron vaikutukset kaveripiiriin

Vierailija
14.02.2017 |

Kusyn mielipidettä ja onko teillä vastaavia kokemuksia. Mitä tekisitte tilanteessani?

Olemme siis kaikki lähes 40- vuotiaita, ei enää lapsia. Minulla oli nuoruuden ajan kaveripiiri, jonka kanssa vietin aikaa 20 vuotta. Tapasin ex- mieheni oikeastaan nuoruuden kaverini Tiinan (nimi keksitty) kautta. Olimme ex- mieheni ja minun kaverini (Tiina mukaan lukien) yhtä kaveripiiriä. No, väärinkäsityksien ja muiden seurauksena välini etääntyivät Tiinaan. ja avioliitto ex- miehen kanssa päätyi exän useisiin pettämisiin. Ex- mies petti minua entisen tuttunsa Pirjon kanssa. Tiina ei ottanut mitään yhteyttä erotessamme ja yritin itse selvittää mikä välejämme hiertää Tiinan kanssa. Välejä selvitellessämme hän näki vikaa vaan minussa, eikä omassa toiminnassaan lainkaan. Nyt ex- mies, Pirjo ja Tiina & Tiinan mies ovat yhtä iloista porukkaa ja varmaan minusta on tehty syyllinen kaikkeen ja puhutaan porukalla pahaa. Ex- miehen touhut ymmärrän, hän oli pettäjä ja valehtelija. mutta miten Tiina on voinut toimia noin? Että jonkun kanssa 20 vuoden kaveruus tai vähintään tuttavuus takana, ja se on noin vain pyyhkäisty pois?

Mitä tekisitte tilanteessani?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/29 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisitteko minua ihmiset? Minua ahdistaa. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos noista syistä johtuen kaverisi käyttäytyy sinua kohtaan noin, hän ei ole arvoisesi. Mietit ja hoet itsellesi seuraavat kuukaudet, että olet arvokkaampi etkä tarvitse noin epäreilua kaveria itsellesi. Maailmassa on parempiakin ihmisiä. Anna niiden puhua.  Jos ihmisillä on tarve puhua pahaa jostakin toisen selän takana, yleinen tosiasia on, että heillä itsellään on jostakin syystä silloin paha olla. Psyykkinen pahaolo pitää purkaa johonkin ja toisia ihmisiä haukkumalla saa huonoa omanarvontuntoa nostettua, muttei poistettua psyykkistä "mätäpaisetta" tunne-elämästään. Jos ihminen on sinut itsensä kanssa, hänellä ei ole tarvetta haukkua muita ihmisiä, ei varsinkaan ystäviä.

Tsemppiä! Mene elämässä eteenpäin ja nauti niistä positiivisista asioista, joita sinulla on!!

Vierailija
4/29 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää nyt vaan päästä tuosta yli ja etsiä elämääsi uusia ihmisiä. 

Vierailija
5/29 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No väärinkäsityksiä siinä oli taustalla ja minä olen tehnyt väärin ja Tiina on tehnyt väärin. Mutta en kyllä ota kaikkea vikaa omille hartioilleni. Mutta Tiina näkee, että hän ei ole tehnyt mitään väärää, vain minä.

Mutta en olisi ikinä uskonut löytäväni tällaisesta tilanteesta. Tiina oli minun kaaso ja minä olin hänen kaaso. Ap

Vierailija
6/29 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Tilanteessasi koittaisin vain unohtaa mokomat, sekä exän, Pirjon ja myös Tiinan. Oikeasti et tarvitse tuollaisia "Tiinoja" elämääsi, suuntaa eteenpäin ja ympäröi itsesi ihmisillä, joiden olemassaolo ei aiheuta sinulla pahaa mieltä. Totta kai tiettyyn pisteeseen saakka ystävien välillä voi tulla konflikteja ja erimielisyyksiä sekä vaikeita aikoja, en tarkoita siis että koko ajan on oltava ihq daata. Mutta jos Tiina ei ole reagoinut kyselyihsi niin oikeasti anna olla. Ei minulla ole vastaavasta kokemusta mutta siitä kyllä, että hyviin ystäviin on mennyt välit en ole itsekään ollut täysin syytön näihin varmasti mutta joidenkin kohdalla on asiat selvitetty ja jatkettu ystävyyttä. Joidenkin kohdalla taas syystä tai toisesta ei, jossain vaiheessa olen todennut ettei se ole sen arvoista.

Eli neuvoisin tosiaan että anna olla, voit vielä tämän illan pohtia jos siltä tuntuu mutta huomisesta alkaen jätä nuo taaksesi. Ei se varmasti onnistu kerralla mutta jos tietoisesti pyrit siihen ja tosiaan hankit muuta ajateltavaa/tekemistä ja keskityt olemassaoleviin hyviin ihmissuhteisiin niin sinulle tulee ennen pitkää parempi olo.

Vierailija
7/29 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että kun Tiina oli minun kaasokin, niin hän ei alkaisi kaveerata Pirjon kanssa. Pirjon vuoksi avioliitto tuli tiensä päähän. Ap

Vierailija
8/29 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä sun pitää antaa olla. Et tarvi tuollaista ystävää. Hän on puolensa valinnut.

Vierailija
9/29 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli hänen puoli on naisen, jonka vuoksi avioliittoni päättyi? Ap

Vierailija
10/29 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*

Vierailija
11/29 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiina ja Tiinan mies haluaa olla kavereita entisen miehesi ja tämän uuden naisystävän kanssa. Sinä et siihen kuvioon mahdu koska et ole enää ex-miehesi naisystävä. Muutenkin "viidentenä" olisit ylimääräinen. Jostain kumman syystä olet myös uhka parisuhdesovulle paitsi ex-miehesi kohdalla (mikä luonnollista) niin myös Tiinan parisuhteelle olet uhka näin 'vapaana naisena'.

Eiks je? Hyvää ystävänpäivää!

Vierailija
12/29 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiina ja Tiinan mies haluaa olla kavereita entisen miehesi ja tämän uuden naisystävän kanssa. Sinä et siihen kuvioon mahdu koska et ole enää ex-miehesi naisystävä. Muutenkin "viidentenä" olisit ylimääräinen. Jostain kumman syystä olet myös uhka parisuhdesovulle paitsi ex-miehesi kohdalla (mikä luonnollista) niin myös Tiinan parisuhteelle olet uhka näin 'vapaana naisena'.

Unohdin kertoa, että Tiinan mies ja minun ex-mies ovat kavereita. Vietimme tiiviisti aikaa ennen yhdessä, lomamatkoja, saunailtoja jne. Nyt Pirjo, ex- mies, Tiina ja Tiinan mies ilmeisesti tekevät sitä. Minä vain jäin pois kuvioista. Jos olisin kuollut, niin näin kuvio olisi silloinkin mennyt?

Vierailija
13/29 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

_

Vierailija
14/29 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/29 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Unohdin kertoa, että Tiinan mies ja minun ex-mies ovat kavereita. Vietimme tiiviisti aikaa ennen yhdessä, lomamatkoja, saunailtoja jne. Nyt Pirjo, ex- mies, Tiina ja Tiinan mies ilmeisesti tekevät sitä. Minä vain jäin pois kuvioista. Jos olisin kuollut, niin näin kuvio olisi silloinkin mennyt?

Kurja juttu sinun kannalta mutta tuollaisia osa miehistä on eli nainen on vaihdettavissa. Ja sitten vietetään toisen pariskunnan kanssa aikaa. Minutkin vaihdettiin toiseen naiseen. Ex yritti saada lapsetkin tähän kuvioon mukaan mutta ei onnistunut. Äiti on aina äiti eikä vaihdettavissa. Ja nyt sitten ex on katkera koska olen niin vaikea kun minulta ei helposti voinutkaan ottaa kotia, lapsia ja aviomiestä ja omaisuutta vaan aloin puolustaa oikeuksiani.

Vierailija
16/29 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

#

Vierailija
17/29 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin itsekin kaveripiirin eron seurauksena, kun pitkäaikaiset ystäväni asettuivat erossa eksäni puolelle, jos näin voi sanoa. Kun jouduin käsittelemään samalla eroa ja selkäänpuukottavien ystävieni käytöstä, tunsin niin mustia tunteita että ajattelin kantavani katkeruutta lopun ikääni. Onneksi niin ei tapahtunut. Jossain vaiheessa tein henkisen irtioton omassa päässäni, päätin etten laske näitä ihmisiä enää ystävikseni ja käytän tarmoni uusien etsimiseen. 

Uusien ystävien löytäminen ei ollut helppoa ja vaikeaa aikaa kesti yli vuoden. Lopulta löysin kuitenkin uusia ystäviä joihin voin luottaa, enkä kaipaa entisiä tippaakaan.

Vierailija
18/29 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta kai jäät kuvioista pois? Miehet on kavereita keskenään, ei kai he lakkaa näkemästä toisiaan eronne jälkeen? Ja loogista on myös, että miehet ottavat mukaan sen hetkiset puoliset, ei mitään exiä mukaan?

Get over it ja hanki uusia kavereita. Turhaan tuohon porukkaan haikailet. 

Vierailija
19/29 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetin itsekin kaveripiirin eron seurauksena, kun pitkäaikaiset ystäväni asettuivat erossa eksäni puolelle, jos näin voi sanoa. Kun jouduin käsittelemään samalla eroa ja selkäänpuukottavien ystävieni käytöstä, tunsin niin mustia tunteita että ajattelin kantavani katkeruutta lopun ikääni. Onneksi niin ei tapahtunut. Jossain vaiheessa tein henkisen irtioton omassa päässäni, päätin etten laske näitä ihmisiä enää ystävikseni ja käytän tarmoni uusien etsimiseen. 

Uusien ystävien löytäminen ei ollut helppoa ja vaikeaa aikaa kesti yli vuoden. Lopulta löysin kuitenkin uusia ystäviä joihin voin luottaa, enkä kaipaa entisiä tippaakaan.

Miten pääsit siitä yli, siis mikä sinua auttoi? Minäkin ymmärrän eron. mutta ihmisiä joiden piti olla minun ystäviä, heidän käytöstä en ymmärrä. Minua ahdistaa tämä asia lähes päivittäin. Toki minulla on muita ystäviä, mutta en olisi ikinä uskonut tällaista luulemiltani " ystäviltä" ap

Vierailija
20/29 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli välien selvittäminen Tiinan kanssa ei kiinnostanut vielä silloin, kun olit yhdessä miehen kanssa. Mutta sitten kun ero tuli, niin alkoi Tiinan seura kiinnostamaan.

Tiina ei taida ottaa kauhean vakavasti nyt sun haluja muodostaa kaverisuhdetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme