Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan kohta aukee taas jenkkipörssit, nyt salkku jo 1000 EUR miinuksella Eurooppan osalta

Vierailija
14.02.2017 |

Hiukan jo meinaa ruveta jännittämään. Pitäkää peukkuja, ystävänpäivä kuitenkin :o)

Kommentit (224)

Vierailija
181/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

apuva kirjoitti:

Minä hajautin säästöni pariin öljyfirmaan muutama vuosi sitten, ja nyt taulussa -90%. Osingot on jäissä, tulokset tappiolla ja velkaa miljardeja. Jopa konkurssin mahdollisuudesta puhuvat. Nytkö tässä pitäisi ostaa lisää "kun halvalla saa", sillä se mikä menee alas, nousee myös ylös, niinhän? Pörssissä kun ei voi hävitä.

Pitäisiköhän nyt kun on aloittelijoitakin lukemassa tätä ketjua mainita, että hajauttaminen kahteen öljyfirmaan ei ole hajautusta riskinpienennysmielessä. Pitäisi hajauttaa eri toimialoille, esim, palveluihin, tekniikkaan, terveydenhoitoon, kiinteistöihin jne.  Tietysti jos sijoittaa vain pienen summan, niin ei sillä hajautuksella ole niin suurta merkitystä.

Mulla on varmaan kymmenkuntaa osaketta, ja vain yksi niistä on noin huonoon jamaan mennyt ja lopulta nousi sieltäkin. Toki pari vuotta sitten lähes kaikki olivat miinukselta, mutta vain tuo yksi tällä hetkellä punottaa, ja parhaiten pärjänneistä olen osan myynytkin, kun niillä alkoi olla liikaa painoa salkussa juuri hajautuksen vinoutumisen takia.

Kyllä, ja lisäksi kannattaa sijoittaa vain aloille/yhtiöihin joiden toiminnasta on oikeasti perillä.

Vierailija
182/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

+ 1721EUR / 0,23%, n 10minuuttia jäljellä, taitaa plussalle mennä tämäkin päivä

Hyvältä vaikuttaa, jee 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

close  tänään

+1360 EUR / 0,18%

3kk +85056 EUR

12kk +195279 EUR

Vierailija
184/224 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

apuva kirjoitti:

Minä hajautin säästöni pariin öljyfirmaan muutama vuosi sitten, ja nyt taulussa -90%. Osingot on jäissä, tulokset tappiolla ja velkaa miljardeja. Jopa konkurssin mahdollisuudesta puhuvat. Nytkö tässä pitäisi ostaa lisää "kun halvalla saa", sillä se mikä menee alas, nousee myös ylös, niinhän? Pörssissä kun ei voi hävitä.

Pitäisiköhän nyt kun on aloittelijoitakin lukemassa tätä ketjua mainita, että hajauttaminen kahteen öljyfirmaan ei ole hajautusta riskinpienennysmielessä. Pitäisi hajauttaa eri toimialoille, esim, palveluihin, tekniikkaan, terveydenhoitoon, kiinteistöihin jne.  Tietysti jos sijoittaa vain pienen summan, niin ei sillä hajautuksella ole niin suurta merkitystä.

Mulla on varmaan kymmenkuntaa osaketta, ja vain yksi niistä on noin huonoon jamaan mennyt ja lopulta nousi sieltäkin. Toki pari vuotta sitten lähes kaikki olivat miinukselta, mutta vain tuo yksi tällä hetkellä punottaa, ja parhaiten pärjänneistä olen osan myynytkin, kun niillä alkoi olla liikaa painoa salkussa juuri hajautuksen vinoutumisen takia.

Kannattaako voittavaa hevosta myydä? Kannattaisiko ostaa huonoja hevosia lisää? Nämä on kyllä hankalia kysymyksiä silloin kun yksittäinen osake on lähtenyt laukalle.

Oman kokemuksen mukaan on kannattanut ostaa lisää nousseita osakkeita ja myydä huonot, ei nousseet, pois. Silloin jää voittavat osakkeet salkkuun.

Vierailija
185/224 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
186/224 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitihullu vaihtunu indeksihulluun?

ei nuo ole indeksipistelukuja, vaan euroja (EUR)

Vierailija
187/224 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiukan jo meinaa ruveta jännittämään. Pitäkää peukkuja, ystävänpäivä kuitenkin :o)

Hauska trolli =) Oikeasti he jotka pörssi hommia tosissaan harrastavat eivät ole netissä kehuskelemassa kuvitteellisilla tekemisllään.

Paljonko sinun mielestäsi pitää tienata, että "tosissaan harrastaa pörssi hommia"? Mitä tuo edes tarkoittaa?

AP tässä, 776568 EUR on osakkeissa kiinni juuri nyt. Osa on vipua. Jotain hommia tässä on koitettu kuitenkin...

Kuinka paljon olet sijoittanut ja mikä on tuottoprosentti? Mistä olet alkupääomasi saanut?

Oma sijoitettu pääoma n 470000e palkkatuloista. AP

Tätä on korjattava sen verran, ettei kaikki ole palkkatuloista. n 55000 EUR on vuosien aikana kertyneitä osinkotuloja. AP

Vierailija
188/224 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs nyt? 1700 EUR / 0,23% miinuksella.  Eiliset tuotot jo haihtuneet.

Vierailija
189/224 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

apuva kirjoitti:

Kyllä, ja lisäksi kannattaa sijoittaa vain aloille/yhtiöihin joiden toiminnasta on oikeasti perillä.

Harva on oikeasti todella syvällisemmin perillä, eli tuo "kannattaminen" on enemmän ns. kliseetä!

Vierailija
190/224 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa perkele? Ootko just aloitellu hommaa ja luulet olevas jotain hienoa? Mikset keskustele kauppalehden palstalla.

Pst. Mulla on sinne nimimerkki ja jo 250 viestiä. Iso osa DAX-treidausketjussa. Oohh...

Taidankin alkaa postailemaan tänne AV:lle ruumiinlämpöäni pyllystä mitattuna 5 min välein.

Vierailija
191/224 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä kiinnostaa perkele? Ootko just aloitellu hommaa ja luulet olevas jotain hienoa? Mikset keskustele kauppalehden palstalla.

Pst. Mulla on sinne nimimerkki ja jo 250 viestiä. Iso osa DAX-treidausketjussa. Oohh...

Taidankin alkaa postailemaan tänne AV:lle ruumiinlämpöäni pyllystä mitattuna 5 min välein.

Kiitos mielenkiintoisesta näkemyksestäsi.  Kyllä täällä sijoittajia on. Ajattelin samalla, että josko saisin jonkun AV palstalaisen uuden harrastuksen pariin.

Luin mielenkiinnolla postauksesi joulukuun puolivälistä ja en ihan saannut kiinni miten tuo X15 treidisi loppuen lopuksi meni, mutta  kun oli ollut 60% jo tappiollakin, niin päättelin että aika kovalla riskillä pelaat. Onnea sijoituksiin!

Vierailija
192/224 |
16.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin kuitenkin, tasapuolisuuden nimissä, raportoida että tänään salkku 4610 EUR / 0,62% miinuksella verrattuna eiliseen päätökseen. Taala on vahvistunut ja osakkeetkin laskussa. ap

Vierailija
193/224 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sijoittajien perjantai? Itse avasin palstan innoittamana eilen Nordnettiin tilin ja sijoitin kokonaista 100e jokaiseen superrahastoon. Juuri äsken olivat ilmestyneet salkkuun. Tästä se aukeaa, tie rikastumiseen..

No oikeasti osakkeissa on kiinni lähemmäs 100 000. Ajattelin nyt kokeilla tätäkin.

Vierailija
194/224 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisella. Odottelen osinkojen jälkeistä aikaa, saa taasen halvemmalla shoppailla.

Vierailija
195/224 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatteko uudelleensijoittaa tulevat osingot?

Vierailija
196/224 |
17.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaan. Muutama mielenkiintoinen kohde jo katsottuna. Toivottavasti dippaavat kunnolla kun osinko on irronnut.

Vierailija
197/224 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sijoittajien perjantai? Itse avasin palstan innoittamana eilen Nordnettiin tilin ja sijoitin kokonaista 100e jokaiseen superrahastoon. Juuri äsken olivat ilmestyneet salkkuun. Tästä se aukeaa, tie rikastumiseen..

No oikeasti osakkeissa on kiinni lähemmäs 100 000. Ajattelin nyt kokeilla tätäkin.

Hienoa, superrahastojen voi odottaa pääsevän samaan tuottoon kuin ko maan tuottoindeksi ja sen ne myös tekevät. Tavallaan siinä mielessä varma tuote. /AP

Vierailija
198/224 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollain aikavälillä varmasti, mutta välityspalkkiorakenteen vuoksi (0,08% ja minimi 5EUR), ei yksittäisen yhtiön kerralla maksamia osinkoja ole kulumielessä välttämättä yksinään uudelleensijoittaa.

Palkkiorakenteen, (0,08% ja minimi 5EUR),  takia on mielekäs ostaa vähintään n 6000 EUR:n eriä.

Vierailija
199/224 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai meni siinä mielessä sijoituksien osalta hyvin, ettei salkku ole enään kuin pari tonnia (=-0,26%) miinuksella verrattuna keskiviikon all time huippuarvoon.  Eilen näkyi tilillä myös Applen maksamat osingot.

Vierailija
200/224 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme