Ihan kohta aukee taas jenkkipörssit, nyt salkku jo 1000 EUR miinuksella Eurooppan osalta
Hiukan jo meinaa ruveta jännittämään. Pitäkää peukkuja, ystävänpäivä kuitenkin :o)
Kommentit (224)
Vierailija kirjoitti:
taala vahvuu eli vain 968e miinuksella ATH:sta. toki salkku voitolla on, aika paljonkin
päivitys -759eur... kohta aukee nasse ja nysse, hiukan jännittää. harmi huomata kun ei kukaan jaksa tsempata. on tässä yritetty
Vierailija kirjoitti:
Usa on kiinni tänään, sori
totta, ihmettelinkin kun ei isompaa liikettä avauksen jälkeen. my bad
Perussuomalaiset ehdottavat osinkoveron nostoa, koska "veronkorotusten pitää osua hyvätuloisiin". Ai niin, vaalit...
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset ehdottavat osinkoveron nostoa, koska "veronkorotusten pitää osua hyvätuloisiin". Ai niin, vaalit...
Antaa tulla vaan, vaihdan sijoitukset Nordnetin Superrahastoihin ja muihin kasvuosuus rahastoihin, osingot verottomana. Aina on vaihtoehtoja.
Minkälainen suhde palstalla on EUR vs USD sijoituksissa? Taala on taas hiukan vahvistunut. Omassa salkussa noin vajaa puolet kumpaakin, hiukan SEK ja NOK.
Eilinen päättyi uuteen ATH:hon, 781009 EUR. Nyt heti avauksen jälkeen jo pari tonnia korkeemmalla.
Helppoa, mutta ei riskiöntä. /AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apuva kirjoitti:
Minä hajautin säästöni pariin öljyfirmaan muutama vuosi sitten, ja nyt taulussa -90%. Osingot on jäissä, tulokset tappiolla ja velkaa miljardeja. Jopa konkurssin mahdollisuudesta puhuvat. Nytkö tässä pitäisi ostaa lisää "kun halvalla saa", sillä se mikä menee alas, nousee myös ylös, niinhän? Pörssissä kun ei voi hävitä.
Pitäisiköhän nyt kun on aloittelijoitakin lukemassa tätä ketjua mainita, että hajauttaminen kahteen öljyfirmaan ei ole hajautusta riskinpienennysmielessä. Pitäisi hajauttaa eri toimialoille, esim, palveluihin, tekniikkaan, terveydenhoitoon, kiinteistöihin jne. Tietysti jos sijoittaa vain pienen summan, niin ei sillä hajautuksella ole niin suurta merkitystä.
Mulla on varmaan kymmenkuntaa osaketta, ja vain yksi niistä on noin huonoon jamaan mennyt ja lopulta nousi sieltäkin. Toki pari vuotta sitten lähes kaikki olivat miinukselta, mutta vain tuo yksi tällä hetkellä punottaa, ja parhaiten pärjänneistä olen osan myynytkin, kun niillä alkoi olla liikaa painoa salkussa juuri hajautuksen vinoutumisen takia.
Kannattaako voittavaa hevosta myydä? Kannattaisiko ostaa huonoja hevosia lisää? Nämä on kyllä hankalia kysymyksiä silloin kun yksittäinen osake on lähtenyt laukalle.
Oman kokemuksen mukaan on kannattanut ostaa lisää nousseita osakkeita ja myydä huonot, ei nousseet, pois. Silloin jää voittavat osakkeet salkkuun.
Kyllä tietysti tuokin on ihan hyvä strategia, itse olen varovainen, enkä usko että välttämättä se nousu jatkuu ikuisesti, eli teen kompromissin, kotoutan rahoja ja jätän jatkuvan nousun varalta myös jäljelle jonkun verran. Esim. Nokiaa, jota olin ostanut vähitellen vuosia ja sain keskihinnaksi alle 4 euroa, möin viime talvena, kun alkoi jotain pahoja merkkejä olla ilmassa 7 euron pintaan. Voitolla ovat ne jäljelle jääneetkin hiukan, mutta ei kaduta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apuva kirjoitti:
Minä hajautin säästöni pariin öljyfirmaan muutama vuosi sitten, ja nyt taulussa -90%. Osingot on jäissä, tulokset tappiolla ja velkaa miljardeja. Jopa konkurssin mahdollisuudesta puhuvat. Nytkö tässä pitäisi ostaa lisää "kun halvalla saa", sillä se mikä menee alas, nousee myös ylös, niinhän? Pörssissä kun ei voi hävitä.
Pitäisiköhän nyt kun on aloittelijoitakin lukemassa tätä ketjua mainita, että hajauttaminen kahteen öljyfirmaan ei ole hajautusta riskinpienennysmielessä. Pitäisi hajauttaa eri toimialoille, esim, palveluihin, tekniikkaan, terveydenhoitoon, kiinteistöihin jne. Tietysti jos sijoittaa vain pienen summan, niin ei sillä hajautuksella ole niin suurta merkitystä.
Mulla on varmaan kymmenkuntaa osaketta, ja vain yksi niistä on noin huonoon jamaan mennyt ja lopulta nousi sieltäkin. Toki pari vuotta sitten lähes kaikki olivat miinukselta, mutta vain tuo yksi tällä hetkellä punottaa, ja parhaiten pärjänneistä olen osan myynytkin, kun niillä alkoi olla liikaa painoa salkussa juuri hajautuksen vinoutumisen takia.
Kannattaako voittavaa hevosta myydä? Kannattaisiko ostaa huonoja hevosia lisää? Nämä on kyllä hankalia kysymyksiä silloin kun yksittäinen osake on lähtenyt laukalle.
Oman kokemuksen mukaan on kannattanut ostaa lisää nousseita osakkeita ja myydä huonot, ei nousseet, pois. Silloin jää voittavat osakkeet salkkuun.
Kyllä tietysti tuokin on ihan hyvä strategia, itse olen varovainen, enkä usko että välttämättä se nousu jatkuu ikuisesti, eli teen kompromissin, kotoutan rahoja ja jätän jatkuvan nousun varalta myös jäljelle jonkun verran. Esim. Nokiaa, jota olin ostanut vähitellen vuosia ja sain keskihinnaksi alle 4 euroa, möin viime talvena, kun alkoi jotain pahoja merkkejä olla ilmassa 7 euron pintaan. Voitolla ovat ne jäljelle jääneetkin hiukan, mutta ei kaduta.
yleensä kannattaa nauttia noususta niin kauan kun sita kestaa ja myyda pian sen jalkeen kun lasku on alkanut, esim -10% edellisestä huipusta. Jos on pitään malttanut pitää, tuo 10% lasku on pieni osa voitoista.
öhöm, tänään on aika kovaa laskua, 9413 EUR (1,26%) on salkun arvo laskenut tiistain huippuarvosta. Kaikki laitaan?
/AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on useampikin sijoittaja vaan ne eivät mesoa palstalla kuten sinä.
Mistä täällä sitten saa keskustella, jos sijoittamisesta keskustelu on muka mesoamista?
vihervasemmistoa vituttaa.
Hei kysymys. Olen saanut lahjaksi osakkeita joskus aikanaan ja juuri tarkistin kurssin, joka on reilusti miinuksella verrattuna lahjoituspäivään. Jos myyn nuo nyt, saanko vähentää tappiona, vaikka tavallaan kaikkihan tuossa on voittoa?
Houkuttelisi myydä ja sijoittaa johonkin, mihin uskon enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Hei kysymys. Olen saanut lahjaksi osakkeita joskus aikanaan ja juuri tarkistin kurssin, joka on reilusti miinuksella verrattuna lahjoituspäivään. Jos myyn nuo nyt, saanko vähentää tappiona, vaikka tavallaan kaikkihan tuossa on voittoa?
Tässä on sovellettava kohta vero.fi sivuilla:
http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Henkiloasiakkaan_tulover… tai lahjana saatu omaisuus_
/AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on sovellettava kohta vero.fi sivuilla:
http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Henkiloasiakkaan_tulover… tai lahjana saatu omaisuus_
/AP
Ei tuo pitkä linkki oikein toimi täällä ja taisi olla viime vuoden tietoakin eli tästä uusin ohje:
http://www.vero.fi/fi-FI/Syventavat_veroohjeet/Henkiloasiakkaan_tulover…
-> kohta 8
/AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apuva kirjoitti:
Tuo mainitsemasi taktiikka on kyllä ihan toimiva, mutta vain silloin, jos treidaa kohtuullisen pienellä osalla (alle 10%) salkkua ja noiden voittavien osakkeiden kanssa on taktiikkana lähinnä buy-and-hold. Pikkuhiljaa alkaa salkku hilautua kohti indeksisalkkua.
Näyttää siltä, että tästä tulee yksi kalleimmista päivistä omassa salkussani. Nyt 12798e miiinuksella verrattuna tiistaihin eikä ole vielä jenkkipörssit aukikaan. Meneekö 20 000e rikki, saapa nähdä.
Tänään vähän mollivoittoista :(
Hiukan korjaantunut, -11 401 e/ AP
Jee uusi pörssiviikko, toivoa täynnä.
taala vahvuu eli vain 968e miinuksella ATH:sta. toki salkku voitolla on, aika paljonkin