Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan kohta aukee taas jenkkipörssit, nyt salkku jo 1000 EUR miinuksella Eurooppan osalta

Vierailija
14.02.2017 |

Hiukan jo meinaa ruveta jännittämään. Pitäkää peukkuja, ystävänpäivä kuitenkin :o)

Kommentit (224)

Vierailija
121/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordnetin Suomi Superrahastossa yli 50% käteistä, osaatteko sanoa tai arvata miksi? Mikä järki tuossa on? Eihän tuolta saa arvonnousua kun osinkotuottoa ei tule. Vai ymmärränkö ihan väörin...?

Validi kysymys. Se on virhellistä tietoa Morningstarilta. Selvitin Nordnetistä kun en itsekkään sitä ymmärtänyt.

Virheellistä tietoa? Eli rahastotiedoista ei näe mihin se sijoittaa, eikä varsinkaan sitä millä painotuksella? Minusta käteisosuus on näyttänyt tuolta jo ties kuinka kauan, miksi eivät korjaa sitä. Suomi-rahastollako ei ole niin väliä, vai amatööritkö siellä on puikoissa. 😡

Kyllä ne rahat hyvässä hoidossa tuolla on, mutta tilanne on nyt tuo. Olen samaa mieltä, että aiemminkin olen tuota joutunut ihmettelemään, mutta koska rahasto on ihan hyvin seurannut indeksiä, on se oikeastaan sama miten se sen tekee. Toki olen samaa mieltä siitä, että tiedon olisi syytä olla oikein, koska onhan siinä nyt ihan eri riskiprofiilikin 50% cash painotuksella kuin 3% cash.

Vierailija
122/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein tuijotatte kursseja ja millä fiiliksillä? Itse olen sijoittanut jo vuosia ja pari-kolme kertaa päivässä katselen kurssit ja mietin seuraavaa sijoituskohdetta. Joka kerta kun omat osakkeet ovat vihreällä, jaksan riemuita. Tästä on tullut tärkeä harrastus...

Omassa salkussa Aspoa, Capmania, Aktiaa, Siiliä, Nokiaa, Fortumia, UPM:ää, Nestettä, Rautea, Nordeaa, Sampoa, Konetta, Lassila&Tikanojaa, Sanomaa, Cityconia. Tällainen sillisalaatti. Muutamia uusiakin ostokiikarissa, jos halpenevat. Lisäksi rahastoja. Arvo osakkeilla noin 50t, rahastoissa noin 20t.

Aloitin vajaa tonnin sijoituksella, nykyään noin 5-6 krt vuodessa ostan muutamalla tonnilla.

Pakko myöntää että jatkuvasti. Tiedostan, kyllä että silloin on vaikea huomata metsää puilta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä. Sen verran päivitystä, että H&M noin tonnin miinuksella (Tammikuun myynti pettymys), mutta koko salkku kuitenkin parisen tonnia tältä päivältä plussalla. Saapa nähdä miten käy kun USA pörssit taas aukeaa.

Sinulla on kyllä positioissa kokoa kun pienetkin kurssimuutokset tarkoittavat tuhansien eurojen muutoksia. Mitä veikkaat, kauanko Jenkeissä vielä noustaan?

Vierailija
124/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordnetin Suomi Superrahastossa yli 50% käteistä, osaatteko sanoa tai arvata miksi? Mikä järki tuossa on? Eihän tuolta saa arvonnousua kun osinkotuottoa ei tule. Vai ymmärränkö ihan väörin...?

Validi kysymys. Se on virhellistä tietoa Morningstarilta. Selvitin Nordnetistä kun en itsekkään sitä ymmärtänyt.

Virheellistä tietoa? Eli rahastotiedoista ei näe mihin se sijoittaa, eikä varsinkaan sitä millä painotuksella? Minusta käteisosuus on näyttänyt tuolta jo ties kuinka kauan, miksi eivät korjaa sitä. Suomi-rahastollako ei ole niin väliä, vai amatööritkö siellä on puikoissa. 😡

Kyllä ne rahat hyvässä hoidossa tuolla on, mutta tilanne on nyt tuo. Olen samaa mieltä, että aiemminkin olen tuota joutunut ihmettelemään, mutta koska rahasto on ihan hyvin seurannut indeksiä, on se oikeastaan sama miten se sen tekee. Toki olen samaa mieltä siitä, että tiedon olisi syytä olla oikein, koska onhan siinä nyt ihan eri riskiprofiilikin 50% cash painotuksella kuin 3% cash.

On rahat varmaan hyvässä hoidossa, mutta periaatteen naisena minun on vaikea käsittää tuollaisia virheitä, varsinkin kun niitä ei edes korjata.

Vierailija
125/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On rahat varmaan hyvässä hoidossa, mutta periaatteen naisena minun on vaikea käsittää tuollaisia virheitä, varsinkin kun niitä ei edes korjata.

vähän kyllä sama, mutta Nordnettiin olen muutoin niin tyytyväinen, että annan anteeksi. 

Vierailija
126/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP tässä. Sen verran päivitystä, että H&M noin tonnin miinuksella (Tammikuun myynti pettymys), mutta koko salkku kuitenkin parisen tonnia tältä päivältä plussalla. Saapa nähdä miten käy kun USA pörssit taas aukeaa.

Sinulla on kyllä positioissa kokoa kun pienetkin kurssimuutokset tarkoittavat tuhansien eurojen muutoksia. Mitä veikkaat, kauanko Jenkeissä vielä noustaan?

Olen koittanu rajottaa osakkeiden määrää ihan tietoisestikin. Vaikea sanoa - joku stop loss tarttee nyt viritellä vaikka tähän asti olenkin ollu B&H. Ei kai tässä, Trumputetaan ja annetaan voittojen juosta :o)

Vierailija
127/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Vierailija
128/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tulossa piakkoin 100 tonnia ylimääräistä. Mitähän sillä tekisi? Rahastoon?

Ihan ensin Bank NOrwegian tilille (1,75% korko). Sitten luot sijoitusssuunnitelman ja sijoitat sen sen mukaisesti ajallisesti hajauttaen ja nautit elämästä!

No eipä sadan tonnin tuotolla elä mitenkään - töissä pitää pakertaa - ja sijoitusten suunnittelu on ihan outoa mulle. Veikkaan, että pankissa (mulla Nordea) tarjoavat kaikenlaisia rahastoja mulle kun rahat tulee tilille. Oikeestaan ahdistaa.

Vierailija
129/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin luulin  että vanhempi rouva olisi jo eläkkeelläkin ja siten sijoitustuotot olisi lähinnä plussaa vaan. My bad jos niin ei ollutkaan. 

Vierailija
130/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukan jo meinaa ruveta jännittämään. Pitäkää peukkuja, ystävänpäivä kuitenkin :o)

Hauska trolli =) Oikeasti he jotka pörssi hommia tosissaan harrastavat eivät ole netissä kehuskelemassa kuvitteellisilla tekemisllään.

Vierailija
131/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin luulin  että vanhempi rouva olisi jo eläkkeelläkin ja siten sijoitustuotot olisi lähinnä plussaa vaan. My bad jos niin ei ollutkaan. 

OK, huomasin itsekin, että sotkin kommentoijat. 100ke ei vielä riitä elämiseen, se on totta. Toki se on hyvä alku sille, että joskus se riittää. Vuosia on vielä siis jäljellä joten, sinnikkäästi vaan ajallisesti hajauttaen, tuosta saa vielä elannonkin. Pahoitteluni vielä sekaannuksestani.

Vierailija
132/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en tod. Rahat on eläkepäiviä varten - jos saan olla töissä (tai elän) siihen saakka, ikää on nyt yli 50.

Vierailija
133/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauska trolli =) Oikeasti he jotka pörssi hommia tosissaan harrastavat eivät ole netissä kehuskelemassa kuvitteellisilla tekemisllään.

ok, voidaan me sopia niinkin.

Itse tosin mietin, että mitä muutakaan ne tekisi, kun ei töissä tartte olla ja sijoitukset tuottaa siinä ohessa kun nimenomaisesti pitää kädet perseen alla eika tee myyntejä.

Vierailija
134/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen koittanu rajottaa osakkeiden määrää ihan tietoisestikin. Vaikea sanoa - joku stop loss tarttee nyt viritellä vaikka tähän asti olenkin ollu B&H. Ei kai tässä, Trumputetaan ja annetaan voittojen juosta :o)

Mielenkiintoista nähdä päättyykö Trump-ralli tuleviin verolinjauksiin, mitä jos ne ovatkin jättimäinen pettymys. Paljonhan on luvattu mutta rahoituksesta ei ole puhuttu mitään.

Vierailija
135/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista nähdä päättyykö Trump-ralli tuleviin verolinjauksiin, mitä jos ne ovatkin jättimäinen pettymys. Paljonhan on luvattu mutta rahoituksesta ei ole puhuttu mitään.

Niimpä, mutta koskaan ei pidä aliarvioida rahan määrää maailmassa, tavalla tai toisella sitä riittää, jos ei muuten niin velaksi

Vierailija
136/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK, huomasin itsekin, että sotkin kommentoijat. 100ke ei vielä riitä elämiseen, se on totta. Toki se on hyvä alku sille, että joskus se riittää. Vuosia on vielä siis jäljellä joten, sinnikkäästi vaan ajallisesti hajauttaen, tuosta saa vielä elannonkin. Pahoitteluni vielä sekaannuksestani.

Sairasta.

Vierailija
137/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ok, voidaan me sopia niinkin.

Itse tosin mietin, että mitä muutakaan ne tekisi, kun ei töissä tartte olla ja sijoitukset tuottaa siinä ohessa kun nimenomaisesti pitää kädet perseen alla eika tee myyntejä.

Google sana ego ja miten siitä pääsee eroon.....

Vierailija
138/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole uskaltanut ikinä ostaa osakkeita, kun minulle tulee aina mieleen, että eikö se ole vähän sellaista teoreettista omaisuutta. Että eihän siinä nyt rikastunut vielä ole, jos omistamiensa osakkeiden arvo on noussut, kun eihän se ole varma, että saisin ne sitten siihen hyvään hintaan myytyä.

Vai olenko väärässä ja tyhmä?  Saako ne helposti myytyä?  Sijoitusrahasto-osuuksista tietysti pääsee heti eroon jos haluaa, mutta niissä on sitten niitä muita kuluja.

Vierailija
139/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinun mielestäsi pitää tienata, että "tosissaan harrastaa pörssi hommia"? Mitä tuo edes tarkoittaa?

Vierailija
140/224 |
15.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sinun mielestäsi pitää tienata, että "tosissaan harrastaa pörssi hommia"? Mitä tuo edes tarkoittaa?

AP tässä, 776568 EUR on osakkeissa kiinni juuri nyt. Osa on vipua. Jotain hommia tässä on koitettu kuitenkin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme