Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälainen asuinalue: Nurmijärvi/Noppo, Herunen, Rajamäki (ev)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen asustellut Rajamäessä kohta kolme vuotta ja olemme viihtyneet todella hyvin. Perheeseeni kuuluu mieheni ja pian vuoden vanha tyttö. Itse olen kokenut alueen mukavan rauhalliseksi. Asumme rivitalossa. Täällä on mukavaa Rajamäkihenkeä ja parasta on hyvät harrastusmahdollisuudet, luonnon läheisyys (upeat hiihto/lenkkimaastot/marja/sienimetsät), hyvät peruspalvelut. Käymme mieheni kanssa kummatkin Helsingissä töissä ja yhteydet pelaavat kätevästi linja-autolla tai omalla autolla. Täältä löytyy kunnan ainoa uimahalli, jossa on juuri rempattu hyvä kuntosali ja jumppia. Käymme siellä vauvauinnissa. Alueella on juuri avattu avoin päiväkoti ja muutakin toimintaa kotona oleville vanhemmille ja lapsille. Ruokakauppoja on kolme, posti, kirjasto, terveyskeskus jne...

Suurin osa alueesta on omakotitaloja ja viihtyisää seutua, " keskustaa" lukuunottamatta. Kun haluamme käydä isommissa kaupoissa ajamme Hyvinkäälle tai Vantaalle Jumboon. Kirkonkylälläkin tulee asioitua. Muutimme tänne Helsingistä, joten siihen nähden on todella rauhallista :)

Vierailija
2/5 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla että viihdytte! Kiitos uimahalli-tiedoista, sillä on meidän perheelle käyttöä :) Mekin muutamme pääkaupunkiseudun hulina-lähiöstä joten luulen että koemme Rajamäen ja ympäristön erittäin rauhallisena ja rauhoittavana. Tuskin maltan odottaa muuttoa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu tosiaan Nurmijärveen, mutta ymmärtääkseni siitä ainakin osa lapsista käy Nopon kyläkoulua ja tulevaisuudesta on ainakin puhuttu, että yhteistyö Nurmijärvi-Hyvinkää välillä koulurajojen suhteen tässä kohtaa tulisi jatkumaan/laajenemaan. Herusista omana alueenaan ei kai ole paljoa tietoa netissä, mutta koska Rajamäki on lähellä niin jotain sen yhteyksissä saattais löytyä. Rajamäen uimahalli tosiaan on hyvä juttu, siellä vauvauintia, uimakouluja, Nurkun vesiralli ja kilparyhmät, kuntosali, solarium, kiipeilyä, kanoottijuttuja ja mitä kaikkea ja tosi kiva henkilökunta! Herusissa on myös järvi lähellä ja kivoja maastopolkuja. Pyörätie Rajamäkeen ja toiseen suuntaan Hyvinkäälle. Tervetuloa, toivottavasti viihdytte! (ps. rakennatteko vai ostitteko valmiin?)

Vierailija
4/5 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

viihdytään ainakin me, asuttu jo 16 vuotta. Palveluja ei tosin ole kuin kyläkoulu, joten autot pitää olla molemmilla. Se, että pitää on tosin vain mielipiteeni, sillä kyllähän tän kylän läpi bussi kulkee. Rauhallinen paikka, mutta ei liian kaukana kaikesta. Hyvinkäälle n.10km,Helsinkiin 45 km, moottoritietä pitkin kehäIII:lle n.20min. Kyläkoulu on kiva, lapset tuntevat toisensa ja kavereita riittää.Koulussa on nyt vähän alle 80 oppilasta, esikoulu aloitti viime syksynä. Koulu- ja kyläyhdistys puuhaa laajennusta koululle, että saataisiin sinne kunnon liikuntatilat, joita voisi muutkin kyläläiset käyttää, jos kiinnostaa, katso www.hyvinkaa.fi/peruskoulut/nopon koulu ...

Jos muuttaisin niin...en Rajamäkeen, se on liian levoton ja koulut pullollaan. Nurmijärven kirkonkylää voisin harkita.

Vierailija
5/5 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä!! Me muutamme siihen naapuriin, Heruseen. Kuuluuko Noppo Hyvinkääseen ja Herunen N:järveen?! Missä menee raja? Entä, saako Heruslaiset käydä Nopon kyläkoulua?! Kyläkoulu kuulostaa todellakin parhaalta vaihtoehdolta! Vaikka meillä on vielä aikaa kunnes koulua aletaan käymään.. Mistähän löytäisin enemmän tietoa Herusen kylästä.. netistä ei ole tullut paljoakaan vastaan.

Mukavaa keväänodotusta lumisateesta huolimatta :)

@nniina