Kauppatieteilijöiden maailmankuva II
Eilen: Kauppatieteilijöillä on kova itseluottamus, ja syystä. Olemme kalliisti pukeutuneita, onnellisia, sosiaalisesti taitavia, kauniita, verkostoituneita, kauniita, suosittuja, mukavia, vaatimattomia, ihailtuja, kauniita, menestyviä ja kauniita. Heikompi aines erotellaan pupusyksynä ja singotaan jätemurskaimeen. Ystävystyminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin, koska suhteilla saa töitä ja töistä saa rahaa.
Tänään: We are the world, we are the children. We are the ones who make a brighter day. So let's start giving. There's a choice we're making. We're saving our own lives. It's true we'll make a better day. Just you and me. Send them your heart so they'll know that someone cares and their lives will be stronger and free as God has shown us by turning stone to bread so we all must lend a helping hand.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kyllä tämä uusi kirjoitus, mutta luottamus ja maku kyllä meni. En kyllä uskaltaisi alkaa tuolle juttelemaan jos jossakin törmättäisiin.
Pärjännee ilmankin. Verkostot on jo muodostettu ja fb-kavereita keräilty ihan riittävästi. Olisit muutenkin varmaan liian ruma ja hiljainen.
Monikohan näistäkin puolustelevista kommenteista on kirjoittajan itsensä kirjoittamia? Jokuhan oli linkannut sen edellisen langan blogin kommentteihin. Veikkaanpa myöskin samaisen kirjoittajan ilmoitelleen edellisen langan asiattomaksi. Aika noloa. Myöntäisi edes rohkeasti virhearvion eikä yrittäisi peitellä sitä kuten Sipilä sisäpiiridiilejään.
Vierailija kirjoitti:
Myöntäisi edes rohkeasti virhearvion eikä yrittäisi peitellä sitä kuten Sipilä sisäpiiridiilejään.
Hitlerkortti tästä vielä puuttuikin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kyllä tämä uusi kirjoitus, mutta luottamus ja maku kyllä meni. En kyllä uskaltaisi alkaa tuolle juttelemaan jos jossakin törmättäisiin.
Pärjännee ilmankin. Verkostot on jo muodostettu ja fb-kavereita keräilty ihan riittävästi. Olisit muutenkin varmaan liian ruma ja hiljainen.
Totta. :(
Vierailija kirjoitti:
https://issuu.com/kyliste/docs/kyliste_4_16_nettiin/20
“Mitä meistä kyltereistä ajatellaan? Mukava, kunnianhimoinen, sosiaalinen, viisas, muodikas, rikas, ylimielinen ja Espoosta.”
“Kun kysyimme ihmisiltä heidän henkilökohtaisia mielipiteitään kauppatieteiden opiskelijoista, yleisimmin meidät koettiin mukaviksi, kunnianhimoisiksi, sosiaalisiksi ja viisaiksi. Toisaalta olimme monen mielestä myös fiinejä ja ylimielisiä.”
“Yhteiskuntatieteellisessä ihailtiin erityisesti kauppatieteilijöiden työmoraalia ja meitä tituleerattiin ahkeriksi ja tunollisiksi.”
“Yksi vastaajista kertoikin, että 'käydessä kauppiksella syömässä tuntuu kuin olisi bileissä, kun kaikki ovat niin hienosti laittautuneet'.”
Apua xD
Imago on näköjään kaikki kaikessa. Toisaalta...imago=luottamus
Vierailija kirjoitti:
Eilinen aivotuhnuuden multihuipentuma on tänään saanut kunnon jeesustelukuorrutuksen. Juuri kun näytti siltä, ettei alkuperäistä kirjoitusta voi enää saada vaikuttamaan huonommalta, tilanne paikattiin kyltersplainingilla. Menestyksen resepti on löytynyt 😁
Hyvin kirjoitettu 😀
Hah. Näin ekonomina kyllä kieltämättä vähän turhauttaa että edelleen ne muutamat äänekkäät "sosiaalisesti taitavat" voivat vaikuttaa näin paljon mielikuvaan koko porukasta. En ole Turun kauppakorkeasta vaan muualta valmistunut, mutta enpä ole koskaan itseäni tuosta stereotyyppisestä kuvasta tunnistanut. Enkä parhaita koulukavereitakaan. Minä itse olen superhiljainen ja pukeudun lähinnä mahdollisimman mukavasti - eli kai sitten rumasti ja halvasti. Töitä on riittänyt ihan omien kykyjen ansiosta, vaikken koskaan osannut verkostoitua ja olla sosiaalinen.
Siis herranjestas, kuinka tyhminä voi ihmisiä pitää? Teksti äkkiä poistoon, samoin kaikki sitä käsittelevät keskustelut ja sitten uutta, totaalista takinkääntöä heti kehiin. Kokoomusnuoret kutsuu..
TuKY:n facebookpostauksessa on nyt 330 tykkäystä ja sydäntä. Kuningatar on noussut takaisin valtaistuimelleen entistä rakastetumpana. Tarinan opetus on mutristaa suuta surullisesti kaikille niille onnettomille, jotka ovat tyhmiä, rumia ja epäsuosittuja. Näin me kauniit, viisaat, suositut, rikkaat, terveet ja Jumalan siunaamat voimme tuntea itsemme hyviksi ihmisiksi, kun ajattelimme yhden kauniin ajatuksen heikomman aineksen edestä. Nu ska vi baila!
Vierailija kirjoitti:
TuKY:n facebookpostauksessa on nyt 330 tykkäystä ja sydäntä. Kuningatar on noussut takaisin valtaistuimelleen entistä rakastetumpana. Tarinan opetus on mutristaa suuta surullisesti kaikille niille onnettomille, jotka ovat tyhmiä, rumia ja epäsuosittuja. Näin me kauniit, viisaat, suositut, rikkaat, terveet ja Jumalan siunaamat voimme tuntea itsemme hyviksi ihmisiksi, kun ajattelimme yhden kauniin ajatuksen heikomman aineksen edestä. Nu ska vi baila!
Ai kamala, nyt on pakko humanistinkin huutonauraa :DDD
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän anneta jo asian olla? Eilen oli jo aikamoista löylytystä, joten nyt vaan eteenpäin. Pienen kiusanhan sellaisen tekstin kirjoittaja toki ansaitsee, mutta turha sitä on montaa päivää putkeen ryöpyttää. Toivottavasti kirjoittaja nyt oppi, että ehkä suurin osa ei arvostakaan tekstin esille tuomaa arvomaailmaa.
Ensimmäinen teksti oli sentään rehellinen sekä kirjoittajan omien aivojen ja oman kynän tuotos. Mielestäni se olisi pitänyt pitää siellä ja kirjoittaja olisi kakkostekstissä voinut perustella, miksi ekstrovertit ovat parempia kuin introvertit, ja mikä rooli kauniilla ulkonäöllä on kauppatieteen opiskelussa. Sen olisin oikein mielelläni halunnut lukea, ennemin kuin kiillotellun jeesustelun, josta epäilen onkohan edes saman ihmisen kirjoittama vai Turun KY:n maineenhallintaa...
TuKY:n julkinen Facepostaus:
"Moikka, oon Ella.
Kirjoitin eilen blogin ystävyydestä, joka osoittautuikin ekstroverttiyden ylistykseksi. Alunperin halusin kirjoittaa yksinäisyydestä ja siitä, miten helposti itsestään meteliä pitämätön jää kauppakorkeakoulussa myyntihenkisten verkostoitumiskoneiden varjoon. Päädyin kirjoittamaan paljon huomiota herättäneen tekstin, joka sai minut näyttäytymään keskustelupalstoilla juuri stereotyyppiseltä itseään täynnä olevalta kylteriltä.
Tarkoitukseni tekstissä oli muistuttaa kauppislaisia siitä, miten kovaäänisessä ja pinnallisessa ympäristössä opiskelemme ja miten kaikilla ei ole sitä suurta kaveriporukkaa, josta kirjoitin. Oikeastaan – kaikilla ei ole kaveriporukkaa välttämättä ollenkaan. Halusin näin ystävänpäiväviikolla muistuttaa siitä, miten me kaikki voimme vaikuttaa ympärillämme olevien ihmisten elämään.
Kirjoitin blogitekstini uudelleen ja toivon, että se ymmärrettäisiin nyt niin kuin olin sen alun perin tarkoittanut.
Lopuksi haluaisin vilpittömästi pahoitella kanssakyltereilleni tapahtunutta. Tarkoitukseni ei ollut loukata ketään, mutta tiedostan että valitsin sanani väärin, ja aion oppia virheestäni. Olen pahoillani, etten osannut ilmaista ajatuksiani paremmin. Haluan muistuttaa kaikille, että elämän tärkein voimavara on ystävät, joita jokainen ihminen ympärillämme ansaitsee. Näiden sanojen myötä toivotan kaikille hyvää ystävänpäivää, muistetaan olla ystävällisiä toisillemme!"
Vierailija kirjoitti:
"Moikka, oon Ella.
Kirjoitin eilen blogin ystävyydestä, joka osoittautuikin ekstroverttiyden ylistykseksi. Alunperin halusin kirjoittaa yksinäisyydestä ja siitä, miten helposti itsestään meteliä pitämätön jää kauppakorkeakoulussa myyntihenkisten verkostoitumiskoneiden varjoon. Päädyin kirjoittamaan paljon huomiota herättäneen tekstin, joka sai minut näyttäytymään keskustelupalstoilla juuri stereotyyppiseltä itseään täynnä olevalta kylteriltä.
Tarkoitukseni tekstissä oli muistuttaa kauppislaisia siitä, miten kovaäänisessä ja pinnallisessa ympäristössä opiskelemme ja miten kaikilla ei ole sitä suurta kaveriporukkaa, josta kirjoitin. Oikeastaan – kaikilla ei ole kaveriporukkaa välttämättä ollenkaan. Halusin näin ystävänpäiväviikolla muistuttaa siitä, miten me kaikki voimme vaikuttaa ympärillämme olevien ihmisten elämään.
Kirjoitin blogitekstini uudelleen ja toivon, että se ymmärrettäisiin nyt niin kuin olin sen alun perin tarkoittanut.
Lopuksi haluaisin vilpittömästi pahoitella kanssakyltereilleni tapahtunutta. Tarkoitukseni ei ollut loukata ketään, mutta tiedostan että valitsin sanani väärin, ja aion oppia virheestäni. Olen pahoillani, etten osannut ilmaista ajatuksiani paremmin. Haluan muistuttaa kaikille, että elämän tärkein voimavara on ystävät, joita jokainen ihminen ympärillämme ansaitsee. Näiden sanojen myötä toivotan kaikille hyvää ystävänpäivää, muistetaan olla ystävällisiä toisillemme!"
Voe helevetti. Hän vain "näyttäytyi" itseään täynnä olevalta mutta nyt yön yli nukuttuaan hän näyttää oikean, hellän, välittävän, maailmaasyleilevän, inhimillisen todellisen itsensä.
Eihän tuollaista voi palkata firmaan, kun se kirjoittaa ikäviä totuuksia eikä firman propagandaa.
"Kannustan kaikkia olemaan tänään eilistä rohkeampia ja lähestyä toisia opiskelijoita ja luomaan ystävyyssuhteita, pääaineesta tai tiedekunnasta välittämättä."
Introvertit, muuttukaa ekstroverteiksi. Käyttäytykää, kuin sosiaalisuus olisi teille helppoa ja luonnollista.Mikä teitä vaivaa? Ottakaa itseänne niskasta kiinni. Etsikää itse seuraa ympäristöistä, joissa olette vieläkin ulkopuolisempia kuin omassa koulussanne. Muiden tiedekuntien tilaisuuksissa olette sosiaalisesti yhtä taitamattomia kuin ennenkin, mutta lisäksi kärsitte lisäksi materialistisen tyhjäpääkylterin leimasta. Kaunis mä ja mun kauniit kaverit tehdään kaikkemme, jotta se leima säilyisi.
alkuperäinen teksti
Vierailija kirjoitti:
"Moikka, oon Ella.
Ainoa ongelma on, että alkuperäisen tekstin sanoma on totaalisessa ristiriidassa tämän kasvojenpesun kanssa.