Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukraloosi Coca-Cola lightin makeutusaineena

18.03.2006 |

Onko kenelläkään tietoa onko tuon makeutusaineen käyttö sallittua raskausaikana ja kuinkakohan paljon esim. Coca-Cola lightia saa juoda päivässä?

Netistä en paljoa löytänyt:

Sukraloosi on kevytmakeuttajista uusin ja noin 600 kertaa sokeria makeampaa. Maultaan sukraloosi muistuttaa paljon sokeria.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran jo neurootikoksi syytetään, niin... Ihan oman mielipiteeni kerroin, ei siitä tarvitse noin hermostua. Ei kaikki syö lihaakaan, edes raskausaikana, muttei heitä neurootikoiksi syytetä, vaikka joiltain silloin voikin jäädä tärkeitä proteiineja saamatta. Minä en käytä light - tuotteita silloinkaan, kun en ole raskaana. Minulta ne ovat kiellettyjä, koska sairauksiini määrätyt lääkkeet rasittavat jo maksaa ennestää, ja keinotekoiset makeutusaineet rasittaisivat maksaa sitten jo liikaa. Mutta vaikka voisinkin niitä käyttää, en näe syytä miksi pitäisi. Paitsi siis siinä tapauksessa, että tavallinen sokeri aiheuttaisi hengenvaaran, joka on aika harvinaista. Ainakaan tietääkseni tavallinen sokeri ei ole enää nykyisin edes diabeetikoilta kiellettyä, vaan esimerkiksi rasvaa (wiinerit ym) pidetään pahempana. Korjatkaa jos olen väärässä, sillä juuri tätä tautia mulla ei ole..

Miksi minua syytetään neurootikoksi, jos kehtaan väittää, että jokin keinotekoinen aine ei olisi terveellistä? Miksi siitä pitää nousta takajaloilleen? En ymmärrä. Ja minulle on aivan oikeasti esimerkiksi neuvolassa kerrottu, ettei niitä saisi raskauden aikana käyttää, ja makeutusaineita ei yleisesti suositella lapsille. Miksi se on joillekin nyt niin punainen vaate? Kai sitä ilman keinotekoisia makeutusaineita selviää 9kk?

Vierailija
22/24 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssasi samaa mieltä !!!

En näe myöskään mitään syytä käyttää noita light-tuotteita sillä ainakaan mulle ei tuota ongelmaa olla ilman niitä!!! Jos olisin niihin jotenkin " koukussa" niin saattaisin niitä käyttääkin....

Ja tuo on totta, että diabeetikoilta ei ole sokeri 100% kiellettyä ja rasvaa pidetään jopa pahempana tätä tautia sairastavilla!

Jokainen saa toki sanoa mielipiteensä, niin teen minäkin, mutta mielestäni tuo tarinasi ei todellakaan tee susta " neuroottista" tämän asian suhteen.

KAIKKIEN pitäisi tietää, että missään nimessä nuo makeutusaineilla makeutetut(eli keinotekoisesti makeutetut) eivät voi millään muotoa olla ainakaan terveydelle hyväksi eivätkä myöskään lisäaineet, säilöntäaineet...jne..jne...Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Jokainen tykönään tekee päätöksen siitä mitä " suttua" suustaan alas laittelee, KUKAAN meistä ei ole täydellinen vai väittääkö joku olevansa, minä en ainakaan :)

Ei millään pahalla ketään kohtaan:

Je_Ni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että kyllä- sokeria saa nykyään syödä, rasvaa tulee välttää- MUTTA se ei tarkoita että ota tavallinen cokis..kyllä muuten lasket sokereita vielä ensi viikolla jos niin teet. Ja ne korkeat on todennäköisesti sille sikiölle pahempia kuin makeutusaineet..

Kyllä varmaan pärjää 9kk ilman, mutta esitit tuon niinkuin kyseessä olisi jokin riippuvuutta aiheuttava aine. Miksi se pitäisi karsia pois, jos sitä kohtuudella käyttää?? Sitä en ymmärrä.

Ja ehkä jos olisi asian heti esittänyt eri lailla, ei kukaan olisi neuroottisuudesta alkanut puhua. Jokaisella jolla on perussairaus, tietää miten se tulee hoitaa. Ja silloin ei voi vain olla ehtoton ei--ja sanoa että se on vaarallista. Sinulle ehkä- mutta ei kaikille. En toki suosittele käyttämään vain makeutusaineita, jos siihen ei juuri mitään syytä. Itse niitä käytän silti. Ja syön tuorejuustojakin.

Itse koen että minun olisi tosiaan vaarallisempi käyttää tavallisia sokerillisia tuotteita, makeutusaineilla makeutettujen tilalla.

Tutkittua tietoa kuitenkin tässä kai haettiin, ja makeutusaineista näillä A:lla alkavien ei ole todettu siis aiheuttavan mitään lapselle, saati äidille. Ei kyllä ole myöskään s:llä alkavien, mutta niitä ei suositella. Tuskin niitä kukaan nyt suoraan on kieltänyt.

Vierailija
24/24 |
18.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Je_Ni:

Olen kanssasi samaa mieltä !!!

En näe myöskään mitään syytä käyttää noita light-tuotteita sillä ainakaan mulle ei tuota ongelmaa olla ilman niitä!!! Jos olisin niihin jotenkin " koukussa" niin saattaisin niitä käyttääkin....

Ja tuo on totta, että diabeetikoilta ei ole sokeri 100% kiellettyä ja rasvaa pidetään jopa pahempana tätä tautia sairastavilla!

Kokussa?????siis kyllä. Nyt oli aika hyvä veto. Ei niihin jää koukkuun. Ne eivät ole huumausaineita, eikä niitä pidä tälläkään palstalla niihin sekoittaa. Herran jestas!! Meni vähän yli ehkä?

Saahan sitä välttää kaikkea jos haluaa, mutta miksi tehdä elämästä niin pirun vaikeaa? Kaikkea jos kohtuudella niin elämästä tulee rennompaa. Ja ei täältä kukaan ole hengissä lähtenyt. Niin ja vaarini joka täyttää vuoden päästä 90-v on käyttänyt makeutusaineita jne. jo yli 20 vuotta ja hyvinhän tuo henki näyttää kulkevan ;) Diabeetikko hänkin.