Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen jos lääkäri määrää sairauslomalle?

Vierailija
14.02.2017 |

Menen tänään työterveyshuollon lääkärille, koska viime aikoina on ahdistanut aika pahasti. Sinänsä ongelma ei ole ihan uusi, mutta uudessa työssä se on korostunut ja pahentunut. Uniongelmat alkaa viikonloppuna, työ pyörii päässä ja yleensä ainakin puolet päivästä joka päivä ahdistuskohtauksia tulee aaltoillen. Oksettaa ja itkettää. Jotain apua tarvin tähän ja olen avoin lääkkeillekin, mutta mitä jos minulle laitetaan saikkua? Pelkään työni puolesta jo muutenkin, koeajan voi aina purkaa.
Toisaalta lyhyt tauko töistä ehkä auttaisi.
Jos lääkäri määrää saikkua vaikka viikoksi, mitä teen? Täytyykö esimies etsiä heti käsiin ja antaa todistus käteen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten jäät sairaslomalle ja töihin palattuasi toimitat sairaslomatodistuksen. Jos saikku on pidempi,voit postittaa todistuksen esimiehellesi töihin.

Vierailija
2/6 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatais varmaan irtisaoutua ja siirtyä takaisin sossupummiksi jos heti alkuun alkaa työt ahdistaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sääntö, että viikon kuluessa sairausloman alusta on lääkärintodistus toimitettava esimiehelle.

Mutta heti kun tietää että ei pääse töihin, on ilmoitettava puhelimitse. Eikä riitä txt, vaan soitettava.

Vierailija
4/6 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkäri voi pakottaa sinua sairaslomalle. Voit mennä lääkärille, keskustella hänen kanssaan ja tehdä sitten itse ratkaisusi. Vaikka saisit saikkua, ei sitä ole pakko käyttää, eikä lääkärikäynnistä ole mikään pakko töissä kertoa. Itse en ottaisi koeajalla hermolomaa. Esimiehen vinkkelistä siinä on aika huono ennuste. Ei viikon loma korjaa tuota tilannetta.

Vierailija
5/6 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeaika on juuri tuollaisia tilanteita varten. Jos työ ei kertakaikkiaan sovi, niin työsuhde kannattaa purkaa.

Vierailija
6/6 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat saikkua ja menet silti töihin niin työnantajan tapaturmavakuutus ei kata, jos sulle tapahtuu jotain=älä mene saikulla töihin. Siitä ei yksikään työnantaja tykkää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi