Mitä ajattelet henkilöstä joka varaa täydessä bussissa kaksi paikkaa istumalla käytävän puolella?
Kommentit (32)
Mun tutulla on paniikkihäiriö. Siihen kuuluu, ettei voi istua "sumpussa". Ei luennollakaan voi ottaa kuin käytäväpaikan.
Mutta ei hän noin tee bussissa vaan seisoo, jos käytäväpaikkoja ei ole vapaana. Yleensähän niitä on, koska täytetään viimeiseksi.
Myönnettävä, että se ärsyttää. Usein on vielä kantamuksia siinä ikkunapaikalla. En syitä ihmeemmin mieti, mutta ilmeisesti suomalaisissa on sitten erittäin paljon ahtaanpaikankammoisia ja paniikkihäiriöisiä (luulisi, ettei kulje bussilla ollenkaan).
Epäsosiaalinen, itsekäs, ärsyttävä, kusipää
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ainakaan häiritse. Jos bussi on täyynä niin voin kysyä että anteeksi pääsiskös siihen istumaan. Pitää vaan oppia avaamaan suunsa niin maailma on paljon helpompi paikka elää...
Ei tarvitse pyydellä anteeksi ja pyydellä lupia että haluaa päästä istumaan paikalle mistä on maksanut.
Hänen joka on istumassa "tukkeena" pitää pyytää anteeksi ettei tajunnut tarjota vapaata paikkaa jonka käytön jotenkin estää.
Sillä istuu mielikuvituskaveri siinä ikkunapuolella. Tai sitten joku on kussu siihen, että ei viiti istua. Näitä ainakin ratikoissa välillä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä näkee Jyväskylässä usein aamun ja iltapäivän ruuhkabusseissa! Kyseessä on nainen, noin 55-70v joka siirtää ison käsilaukkunsa ikkunapaikalle ja jää itse käytävän puolelle istumaan. Kerran nousin itse täyteen iltapäiväbussiin ja kun muita vapaita paikkoja ei ollut (toivuin jalkaleikkauksesta ja en olisi saanut seisoskella pitkiä aikoja putkeen) ja kysyin kohteliaasti olisiko tässä vapaata, vastasi nainen kovaan ääneen EI!! Hämmennyin siitä miten törkeä voi ihminen olla kun toinen tulee keppien kanssa kysymään voisiko istua kun on kerran maksanut matkasta täyden aikuisen hinnan. Onneksi läheisen penkin teini antoi minulle tilaa, kiitos kaikille fiksuille nuorille joita turhaan parjataan moukiksi, kun ne todellisuudessa ovat niitä ikääntyneitä!
Itse pidän laukkua pysäkinvälien ajan käytävän puoleisella penkillä ja otan syliini, kun bussiin tulee uusi matkustaja.
Kuljetko säykistä, palokasta vai vaajakoskelta? kangaslampikin alkaa tässä ja tuossa, mutta muuten linkki on turha vehe Jyväskylässä.
Että se nousee varmaan kohta pois. Ainakin itse istun silloin käytävän puolelle jos matkustan vain pari pysäkin väliä tai olen oudolla reitillä ja yritän siitä katsoa koska mun pitää jäädä pois.
Se ei tarkoita etteikö ikkunapaikka olisi vapaa. Annan heti tilaa jos joku ilmaisee halunsa päästä sinne.
Työkaverini kohdalla ajattelen, että siksi, etten vahingossakaan istuisi hänen viereensä.
Jos bussissa on tyhjää istun käytävän puolella. Vihaan sitä kun joku istuu viereen ja lyttää minut ikkunaan kiinni ja istuu syliin. Ällöttävää. Seison usein ennemmin kuin menen tyhjään penkkiin jos tiedän että bussi tulee myöhemmin täyteen. Miksi on pakko istua ihan kiinni!?! Minä osaan ainakin istua väljemmin jos itse joskus istun jonkun viereen.
"Paskapää" ja pyydän väistymään, että pääsen istumaan ikkunapaikalle.
Mä en tajua sitä perustetta, että "jää kohta pois". Jos oon itse jäämässä pian pois ja istun käytäväpaikalla, saatan silloin sanoa käytäväpaikalle pyrkijälle että tuu sä tähän ikkunapaikalle kun oon juuri jäämässä pois. Ei todellakaan iso vaiva!
Ajattelen, että tuollainen henkilö varaa yhden paikan, sen jolla istuu. Ei kahta. Järjetön aloitus.
Itse istun ikkunapaikalla, jotta en joutuisi siirtymään kun joku haluaa viereeni. Kaikkia siirtyminen taas ei haittaa. Se heille suotakoon.