Amanda, Sofia, Aurora, Minea, Aada, Ellen... joka toisella samat nimet!
Eikö jo kyllästytä, kun joka toisen vähintäänkin toinen nimi on Sofia tai Amanda?
Kommentit (57)
Minun nimeä on annettu Suomessa alle 7000, eli ei ole mikään ihan kovin yleinen kuitenkaan. Siitä huolimatta olen ollut kahdella luokalla niin, että sieltä on löytynyt nimikaima! Että ei sitä koskaan tiedä sattuuko samalle luokalle samannimisiä vai ei. :D
Maria johtaa aina ylivoimaisesti nimitilastoja. Tunnen tasan yhden Marian, muutaman Marian tiedän. Tunnen ja tiedän kuitenkin paljon enemmän muun nimisiä kuin Marioita, en myöskään tunne tai tiedä yhtäkään Maria- vauvaa.
Ehkäpä johtuu siitä, että kyseinen nimi kiertää niin paljon suvuissa ja on monilla toinen tai kolmas etunimi. Kutsumanimenä ei taatusti ole edes top50 ihan oikeasti. Hämääviä nuo tilastot, siellä on myös Johanna, Annikki ja Hannele kärkikastissa enkä juurikaan tuon nimisiä tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö jo kyllästytä, kun joka toisen vähintäänkin toinen nimi on Sofia tai Amanda?
Mun toiset nimet ovat Sofia ja Amanda...
Siksi vähä naurattaa 😂
En tiiä ne ovat suosittuja nimejä huomattu kyllä!
Aada Sofia , Minea Amanda Olivia, Lilian Aurora, Ellen Amanda, Edith Sofia Aurora
Huoh, eikä nuo edes ole kovin suomalaisia nimiä
mielestäni tylsät perusnimetkin ovat paljon paremmat, kuin nimihirviöt joita vanhemmat antavat erikoisuuden tavoittelu-vimmassaan! nyt on oikein trendi, että mitä oudompi nimi sen parempi.
itse uskon, että lapsi on mielummin se luokan neljäs Ada Maria Virtanen kuin joku hiivatin Keiju-melodia Chayanne Möttönen ..
Vierailija kirjoitti:
En malta odottaa että Amandat ja Aurorat täyttävät 16 niin heitä pääsee jyystämään. Kauniita nimiä.
-setämies
Mua voit tulla jyystämään heti. Olen Aurora 46-v.
-tätinainen
Meidän lapsen koulussa varmaan joka neljäs tyttö on nimeltään Fatima.
Muuan Minea Blomqvist on saattanut vaikuttaa nimen suosioon ainakin miesten keskuudessa..
Nimet kiertää kehää ja on muodissa noin 100v välein. Olen 86 vuonna syntynyt Elias ja todella harvassa oli nimikaimat lapsuudessa. Äidilleni jopa oli kauhisteltu kuinka antoi lapselle vanhan miehen nimen.
Heh, kun itse kävin ala-astetta 80-luvulla, meitä Juhia oli monta, samoin Paseja, Mikkoja, jopa Jyrkejä oli jokunen. Niin ja varsinkin Jareja.
Vierailija kirjoitti:
Noin se aina nimien kanssa menee. Kai se on jotain parviälyä sitten, vaikka jokainen vanhempi luulee lapselle nimeä antaessaan antavansa jotenkin omanlaisen ja persoonallisen nimen.
Nyt tuolla yhdessä ketjussa joku kyselee Elliä, Helmiä, Elmaa tai Helliä nimeksi. Helliä kyllä nyt innolla alapeukutetaan, mutta annas olla kun ap menee ja antaa sen lapselleen, niin jo on päiväkoti täynnä Hellejä. Elli ja Helmihän jo on yleisiä.
Jep. Omalla luokalla oli aikoinaan 4 Petriä, 2 Mikaa ja 3 Jaria. terkkuja 70-luvulta.
Joko on tulossa muotiin Sari, Päivi, Mika, Jari?
Vierailija kirjoitti:
Joko on tulossa muotiin Sari, Päivi, Mika, Jari?
Tulevat takaisin muotiin vasta sitten, kun tuon nimiset ovat vanhainkodissa. Eli aikaisintaan joskus 30 vuoden päästä.
No, kivoja nimiähän noi. Meillä on suvussa paljon Sofia nimeä isotädeillä, isomummuilla, isoisomummuilla. Itse meinasin saada sen toiseksi nimeksi 80-luvulla, mutta äidin ja mummun mielestä se oli liian vanhanaikainen :) Näin ne menee.
Itse olen näitä nimiä nähnyt tällä hetkellä paljon: Emma, Sofia, Ella, Isla, Nea, Lukas, Leevi, Nooa, Elias, Onni, Eino.
Noista Eino, Onni ja Leevi olivat pari vuosikymmentä sitten vanhojen ukkojen nimiä. Isla taas oli ihan tuntematon nimi, joten ikävä yllätys heille ketkä ajattelivat antavansa lapselle tosi harvinaisen nimen.
Itse ilahdun, kun näen sellaisia nykyään harvinaisia, mutta tosi tavallisia nimiä: Anna, Hanna, Maria, Laura, Kaisa, Suvi, Eeva, Mikko, Mika, Tomi, Toni, Ville, Matti, Jussi, Ilkka...
Minun ikäluokassani Heidejä ja Jennejä oli tosi paljon. Kaveripiirissäkin oli 4 Heidiä. Vähän nuoremman siskoni kavereissa oli tosi monta Niinaa. Ainahan joka vuosikymmenellä on omat hittinimensä. Odotan kyllä innolla, että tuleeko ne 70-luvun suosikkinimet muotiin omille lapsenlapsille :D Olisi kiva olla Sepon ja Tarjan mummo :D
10-vuotias tyttöni haluaisi olla nimeltään Sirkka. En tiedä mistä on saanut päähänsä tuollaisen.