Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amanda, Sofia, Aurora, Minea, Aada, Ellen... joka toisella samat nimet!

Vierailija
13.02.2017 |

Eikö jo kyllästytä, kun joka toisen vähintäänkin toinen nimi on Sofia tai Amanda?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotias tyttöni haluaisi olla nimeltään Sirkka. En tiedä mistä on saanut päähänsä tuollaisen.

Vierailija
22/57 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla on 3 poikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun nimeä on annettu Suomessa alle 7000, eli ei ole mikään ihan kovin yleinen kuitenkaan. Siitä huolimatta olen ollut kahdella luokalla niin, että sieltä on löytynyt nimikaima! Että ei sitä koskaan tiedä sattuuko samalle luokalle samannimisiä vai ei. :D

Vierailija
24/57 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria johtaa aina ylivoimaisesti nimitilastoja. Tunnen tasan yhden Marian, muutaman Marian tiedän. Tunnen ja tiedän kuitenkin paljon enemmän muun nimisiä kuin Marioita, en myöskään tunne tai tiedä yhtäkään Maria- vauvaa.

Ehkäpä johtuu siitä, että kyseinen nimi kiertää niin paljon suvuissa ja on monilla toinen tai kolmas etunimi. Kutsumanimenä ei taatusti ole edes top50 ihan oikeasti. Hämääviä nuo tilastot, siellä on myös Johanna, Annikki ja Hannele kärkikastissa enkä juurikaan tuon nimisiä tiedä.

Vierailija
25/57 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö jo kyllästytä, kun joka toisen vähintäänkin toinen nimi on Sofia tai Amanda?

Mun toiset nimet ovat Sofia ja Amanda...

Siksi vähä naurattaa 😂

En tiiä ne ovat suosittuja nimejä huomattu kyllä!

Vierailija
26/57 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aada Sofia , Minea Amanda Olivia, Lilian Aurora, Ellen Amanda, Edith Sofia Aurora

Huoh, eikä nuo edes ole kovin suomalaisia nimiä

Vierailija
27/57 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni tylsät perusnimetkin ovat paljon paremmat, kuin nimihirviöt  joita vanhemmat antavat erikoisuuden tavoittelu-vimmassaan! nyt on oikein trendi, että mitä oudompi nimi sen parempi.

itse  uskon, että lapsi on mielummin se luokan neljäs  Ada Maria  Virtanen kuin  joku hiivatin Keiju-melodia  Chayanne Möttönen ..

Vierailija
28/57 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En malta odottaa että Amandat ja Aurorat täyttävät 16 niin heitä pääsee jyystämään. Kauniita nimiä.

-setämies

Mua voit tulla jyystämään heti. Olen Aurora 46-v.

-tätinainen

Vierailija
29/57 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nimi on Amanda

Vierailija
30/57 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun etunimi on Amanda?!

Vierailija
31/57 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen koulussa varmaan joka neljäs tyttö on nimeltään Fatima.

Vierailija
32/57 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin olla pikkutyttönä Ruusu.

Vierailija
33/57 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuan Minea Blomqvist on saattanut vaikuttaa nimen suosioon ainakin miesten keskuudessa..

Vierailija
34/57 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimet kiertää kehää ja on muodissa noin 100v välein. Olen 86 vuonna syntynyt Elias ja todella harvassa oli nimikaimat lapsuudessa. Äidilleni jopa oli kauhisteltu kuinka antoi lapselle vanhan miehen nimen.

Vierailija
35/57 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kun itse kävin ala-astetta 80-luvulla, meitä Juhia oli monta, samoin Paseja, Mikkoja, jopa Jyrkejä oli jokunen. Niin ja varsinkin Jareja.

Vierailija
36/57 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se aina nimien kanssa menee. Kai se on jotain parviälyä sitten, vaikka jokainen vanhempi luulee lapselle nimeä antaessaan antavansa jotenkin omanlaisen ja persoonallisen nimen.

Nyt tuolla yhdessä ketjussa joku kyselee Elliä, Helmiä, Elmaa tai Helliä nimeksi. Helliä kyllä nyt innolla alapeukutetaan, mutta annas olla kun ap menee ja antaa sen lapselleen, niin jo on päiväkoti täynnä Hellejä. Elli ja Helmihän jo on yleisiä.

Jep. Omalla luokalla oli aikoinaan 4 Petriä, 2 Mikaa ja 3 Jaria. terkkuja 70-luvulta. 

Vierailija
37/57 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on tulossa muotiin Sari, Päivi, Mika, Jari?

Vierailija
38/57 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko on tulossa muotiin Sari, Päivi, Mika, Jari?

Tulevat takaisin muotiin vasta sitten, kun tuon nimiset ovat vanhainkodissa. Eli aikaisintaan joskus 30 vuoden päästä.

Vierailija
39/57 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kivoja nimiähän noi. Meillä on suvussa paljon Sofia nimeä isotädeillä, isomummuilla, isoisomummuilla. Itse meinasin saada sen toiseksi nimeksi 80-luvulla, mutta äidin ja mummun mielestä se oli liian vanhanaikainen :) Näin ne menee.

Itse olen näitä nimiä nähnyt tällä hetkellä paljon: Emma, Sofia, Ella, Isla, Nea, Lukas, Leevi, Nooa, Elias, Onni, Eino.

Noista Eino, Onni ja Leevi olivat pari vuosikymmentä sitten vanhojen ukkojen nimiä. Isla taas oli ihan tuntematon nimi, joten ikävä yllätys heille ketkä ajattelivat antavansa lapselle tosi harvinaisen nimen.

Itse ilahdun, kun näen sellaisia nykyään harvinaisia, mutta tosi tavallisia nimiä: Anna, Hanna, Maria, Laura, Kaisa, Suvi, Eeva, Mikko, Mika, Tomi, Toni, Ville, Matti, Jussi, Ilkka... 

Vierailija
40/57 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ikäluokassani Heidejä ja Jennejä oli tosi paljon. Kaveripiirissäkin oli 4 Heidiä. Vähän nuoremman siskoni kavereissa oli tosi monta Niinaa. Ainahan joka vuosikymmenellä on omat hittinimensä. Odotan kyllä innolla, että tuleeko ne 70-luvun suosikkinimet muotiin omille lapsenlapsille :D Olisi kiva olla Sepon ja Tarjan mummo :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan