Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten/missä teidän menkat alkoivat ekan kerran?

Vierailija
13.02.2017 |

Kysyn siksi, etten ole vieläkään päässyt yli omasta traumastani :D
Olin 10 v ja siskollani viikon kyläreissulla. Ja sitten alkoivat menkat. Nolotti, äidilleni toi aihe oli jotenkin tosi vaikea ja oli puhunut siitä aina silleen hyssytellen. En sitten kehdannut kysyä siskoltani siteitä, yritin hädissäni löytää niitä vessan kaapista. Mutta eihän siellä ollut yhtäkään, koska siskoni imetti eikä menkkoja tullut. Tämä selvisi siinä vaiheessa, kun olin sohlannut vessapaperimyttyjen kanssa kolme päivää ja tiputellut sitä verta vähän joka tuolille...

Lopulta itku kurkussa soitin äidille, että haluan heti kotiin. Siitä tuli kauhea soppa, kun äiti soitti siskolleni ja yhdessä ihmettelivät mikä mua vaivasi. Lopulta tyyliin kuiskimalla pihisin, että kun nää menkat... ja siskoni kaivoi mulle jostain ylähyllyjen kätköistä sidepaketin.

Ai kauhea, hävettää vieläkin! Ei ne menkat, vaan se etten heti vaan tajunnut lähteä kauppaan ostamaan siteitä. Olishan mulla ollut rahaa. En vaan paniikissa tajunnut :)

Mites muilla, menikö heti alkuun ihan putkeen?

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin koko teini-ikäni syömishäiriöinen, joten menkat olivat ensimmäisen kerran 18-vuotiaana,  kun olin omasta mielestäni hirveä tankki. Olin kotona. Otin kaapista koulusta vuosia aiemmin saadun näytepaketin siteitä. 

En tykännyt yhtään kuukautisten alkamisesta, joten vähensin syömistä ja lisäsin juoksemista. Seuraavan kerran olivat, kun äiti oli saanut tietää että minulla ei ollut kuukautisia ja pakotti gynekologille, joka määräsi lääkkeen että ne alkaisi. Söin yhden kuukauden ja sitten lopetin. Ällötti. Seuraavan kerran sitten alkoivat säännöllisinä 23-vuotiaana, kun en ollut enää syömishäiriöinen enkä enää vihannut sitä että olin syntynyt väärän sukupuolen vartaloon. 

Luulin että en saisi koskaan lapsia, koska koulussa oli opetettu että kuukautisten pitää alkaa viimeistään 16-vuotiaana tai tulee ongelmia. Yllättäen olen saanut kaksi. Ja olen ok vartaloni kanssa nykyään.

Vierailija
62/62 |
13.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin isän kanssa mökillä saaressa, olin 13-vuotias. Huomasin vessassa käydessä kuukautisten alkaneen ja löysin siteitä vessan kaapista. Kerroin sitten isälle että saatan tarvita lisää siteitä koska kuukautiset alkoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla