Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka viihdyt hyvin nykyisessä kotikaupungissasi tai -kunnassasi, missä asut?

Vierailija
13.02.2017 |

Täällä on aiemmin koottu listoja kamalimmista paikkakunnista, niin ajattelin, että tehdään positiivisempi keskustelu. Onhan tässä maassa oltava myös viihtyisiä paikkoja! Olisi kiva kuulla myös, mikä tekee paikkakunnasta viihtyisän mielestäsi?

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio, Vehmasmäki. Maalaisseudulla parinkymmenen minuutin ajomatkan päässä kaupungista.

Vierailija
42/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingissä ja viihdyn oikein hyvin. Paremmin kuin monella muulla paikkakunnalla missä olen myös asunut. Helsingissä on kaikki. Ei tarvitse lähteä mihinkään. Kulttuuri, kaupat, palvelut, huvitukset, luonto, jopa luonnon rauhaa ja hiljaisuutta löytyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuusula. Kaunista luontoa, tarpeeksi rauhallista ja Helsinkiin pääsee bussilla puolessa tunnissa.

Vierailija
44/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaa. Rauhallinen alue, kivat naapurit, palvelut lähellä, hyvä koulu ja päiväkoti, joukkoliikenne sujuu ( ainkin Helsinkiin), luontoa sienimetsineen lähellä.

Vierailija
45/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni Lahdelle. Olen syntynyt täällä ja viihdyn edelleen hyvin. Kaupunki on mulle rakas. Ja uskaltaa täälläkin yöllä yksin kävellä. Koskaan ei ole ollut mitään ongelmia.

Vierailija
46/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopio. Sopivan kokoinen, luonto lähellä ja palveluitakin riittävästi.

Vierailija
47/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella. Jo neljännessä polvessa :-) Maailman kaunein paikka.

Vierailija
48/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki Pasila, aivan ylivertaiset kulkuyhteydet, kaiki palvelut ja koko ajan rakentuu yhden suomalaisen pikkukaupungin kokoinen kauppakeskus/asuinalue viereen. Ja kaiken päälle rauhallista kuin mikä.

Täällä toinen Helsinki / Pasila :).

Ja mulla samat perustelut.

Vierailija
49/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöinen 440 000 asukkaan kaupunki 70 kilometriä Helsingistä. Oikein mukava paikka, miinusta on että monikulttuurinen rikkaus puuttuu.

En ole vuosiin nähnyt täällä tummia ihmisiä. Puoliso sanoi viime syksynä nähneensä yhden jossain pitsapaikassa töissä. Onneksi pitsaa sai muualtakin.

Vierailija
50/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raisio. Ihana rauha ja hiljaisuus, mutta vain 8 km Turun keskustaan ja Myllyn kauppakeskukseen vielä lyhyempi. Tämä on ideaalitilanne minulle, kun en jaksa asua suuren kaupungin hälyssä, mutta en halua asua myöskään syrjässä kaikesta.

Vierailija
51/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turus. Ihan sopivan piäni kaupunki, lyhkänen matka joka paikka. Jos halua ulkomail, voi lähte Tamperel.

Vierailija
52/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituinen asuinpaikkani on Monaco, jossa myös viihdyn silloin kun olen siellä.

Vierailija
53/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkää.

Täällä synnyin kyläpahaseen joka nyt on kasvanut kivaksi pikkukaupungiksi joka sijaitsee Helsingistä 60km joten päivittäin tunti yhteen suuntaan.

Meillä on luonto, hyvät lenkki maastot hiihdellä tai retkeillä, 2km -20km.

Kaupunkisillan maauimala, uikku. Sveitsistä löytyy niin laskettelurinne kuin uimalakin. Jäähalli ja lämmitetty jalkapallokenttä. Kinoma ja Hyvinkääsali sekä järkkä kulttuurin nälkäisille taidemuseota unohtamatta.

Meiltä tulee Peetu Piiroinen ja Diandra. Sekä XL5 sekä Raptori 😂

Ja Kone. Se hissitehdas.

Vierailija
54/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampurissa nyt. Mutta oli sitä Turussakin ihan kiva viihtyvyyden suhteen, työpaikkojen niukkuus vaan pisti muuttamaan.

Vierailija
55/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihtipudas.

Sopivan pieni paikka, ei liikaa ihmisiä. Kaikki tarvittava löytyy ja se, mitä ei löydy, niin sitä ei edes tarvita.

Vierailija
56/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nummelassa. Eli Vihdissä. Jotenkin olen ihan täysin ihastunut tähä paikkaan :) toissavuonna muutin tänne, asuttuani ensin koko lyhyen ikäni Espoossa muutamassa eri kaupunginosassa. 

Jotenkin niin täydellinen paikka mulle. Luonto aivan vieressä, mutta toisaalta asun mukavasti ihan alle kilometrin päässä keskusta-alueen kaupoista, bussipysäkista yms tarpeellisesta.

Myös matka kouluun ja töihin oikein siedettävä - toki Espoosta oli teknisesti lyhyempi matka, mutta ajallisesti matkan pituus ei noussut juuri lainkaan, kun pääsee menemään lujaa motaria pitkin, ilman ärsyttävää kaupungin läpi pienempien teitä kilometri tolkulla köröttelyä.

Iso plussa Espooseen verrattuna on myös nimenomaan selkeä keskusta, kaikki löytyy yhdestä paikkaa eli voi mennä vaikka kävellen kaikkialle minne tarvii. Espoossa taas joutui usein menemään kauppareissulla ympäri kaupunkia Sellon, Omenan ja Tapiolan väliä körötellen, kun kaikki tarvitsemani ei aina samassa paikkaa ollut.

ja sitten vielä tämä Nummelan rauhallisuus. Ihmiset tuntuvat kiireettömämmille ja ystävällisemmille. Kuitenkin olematta liian "lähelle" tunkevia eli saa elää rauhassa omaa elämäänsä ilman että muita kiinnostaa mitä teet - eli ei ole ns. liian pienikään paikkakunta.

Aijuu ja täällä kns lumet pysyy paremmin lumena maassa eikä heti ole loskaa vaikka menisi plussan puolelle asteen hieman. Eli saan nauttia lumikeleistä pitempään :)

Vierailija
57/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks. Vastaan ihan muta mitä kysyttiin...

Asun itse vantaalla. Ihan paska paikka. Koko ruuhkasuomi on yks peppureikä.

Haaveilen että voisin muuttaa täältä pois. Mutta se vaatii kyllä uuden ammatinopiskelun ja joku itä-suomen suunta minne haluaisin muuttaa.. eihän siellä mitään töitä ole. Eikä toisekseen mieskään sinne ihan varmasti suostu muuttamaan, vaikka saatas tän okt.n hinnalla mieletön okt järven rannalta ja parempaa elämänlaatua.. ehkä mä sitte kun eläkkeelle pääsen, niin muutan yksinäni johonkin mummonmökkiin järven rannalle ja erakoidun sinne. Hitto. Mä oon niin loppu tähän hemmetin oravanpyörään. En tiedä enää kauanko jaksan. En vain ole keksinyt sellaista ratkaisua joka sopii minulle ja meidän perheelle.

Vierailija
58/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyonissa. Tämä on siitä kiva kaupunki, että se ei sijaitse Suomessa.

Dijon!

Vierailija
59/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks. Vastaan ihan muta mitä kysyttiin...

Asun itse vantaalla. Ihan paska paikka. Koko ruuhkasuomi on yks peppureikä.

Haaveilen että voisin muuttaa täältä pois. Mutta se vaatii kyllä uuden ammatinopiskelun ja joku itä-suomen suunta minne haluaisin muuttaa.. eihän siellä mitään töitä ole. Eikä toisekseen mieskään sinne ihan varmasti suostu muuttamaan, vaikka saatas tän okt.n hinnalla mieletön okt järven rannalta ja parempaa elämänlaatua.. ehkä mä sitte kun eläkkeelle pääsen, niin muutan yksinäni johonkin mummonmökkiin järven rannalle ja erakoidun sinne. Hitto. Mä oon niin loppu tähän hemmetin oravanpyörään. En tiedä enää kauanko jaksan. En vain ole keksinyt sellaista ratkaisua joka sopii minulle ja meidän perheelle.

No oletsä edes tsekannut kunnolla onko niitä töitä? Jännä homma että minulla Oulussa asuessa oli aina töitä, ja nyt kolme vuotta Kuopiossa asuneena en ole ollut päivääkään työttömänä. Ja vakipaikka on.

Tietty jos olisit johonkin Itä-Suomen pikkukuntaan muuttamassa kauas lähimmästä kaupungista, niin omapa on ongelmasi.

Vierailija
60/66 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Naantalissa, enkä täältä enää muualle lähde. Täällä toimii kaikki; päivähoidosta terveyskeskukseen ja kymppiluokasta nuorten kesätöihin. Meren jäälle on tänä talvena aurattu retkiluisteluradat, ja ladut ja luistinradat ovat aina kunnossa heti kun sää sallii. Kaikki tämä yhdellä Suomen pienimmistä veroprosenteista. Muutaman vuoden päästä saadaan nelikaistainen tie Turkuun, eikä tarvitse enää jonottaa ruuhkissa. Olen niin ylpeä kotikaupungistani, Suomen paras paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän