Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, joka et pidä siitä, että iloitsen elämän pienistä iloista

Vierailija
13.02.2017 |

Olen ihminen, joka puhuu elämän pienistä iloista: käsiä lämmittävästä teekupillisestä, ostamastani tarjousruusukimpusta ja aurinkoisesta päivästä, joka piristää mieltä. Arvostan valtavasti elämän pieniä iloja ja joillekin se tuntuu olevan ongelma (nämä ihmiset ovat sanoneet, etteivät itse osaa nähdä elämän pieniä iloja). Usein nämä pienille iloilleni nyrpistelijät ovat vakituisessa työssä olevia työkavereitani, pienten lasten äitejä, joilla odottaa työpäivän jälkeen kotona puoliso, lapset ja oma koti. Toivoisin, että et katsoisi nenänvarttasi pitkin tätä pienistä asioista iloitsemistani. Miksikö?

Iloitsen elämän pienistä asioista, koska minulla ei ole suuria asioita, joista iloita. Minulla ei ole perhettä, sillä aviomieheni lähti toisen naisen matkaan. Jäin yksin, ilman puolisoa eikä lapsiakaan ole. Ikääntyvät vanhemmat asuvat kaukana. Minulla ei ole vakituista työtä, vaan kitkuttelen määräaikaisissa pätkätöissä eikä varmuutta tulevaisuudesta ole. Työtilanteeni takia minulla ei ole mahdollisuutta omaan asuntoon, vaan asun vuokralla kerrostalossa. Jouduin muuttamaan pätkätöiden perässä kauas entisestä asuinpaikastani, asun vieraassa pikkukaupungissa ja olen saanut yhden ainoa kaverin. Jos minulla on jokin hätänä, esimerkiksi sairastun, kukaan ei huolehdi minusta, käy puolestani kaupassa tai apteekissa. Minulla ei siis ole puolisoa, lapsia, ei vakituista työtä, ei omaa kotia, ei laajaa ystäväpiiriä ja fyysinenkin terveys on välillä vaakalaudalla. Jotta en masentuisi, haluan keskittyä niihin elämän pieniin iloihin, joita minulla on.

Pyydänkin, älä pidä pienistä asioista iloitsevia ihmisiä tekopirteinä tai muuten ärsyttävinä. Ne pienet asiat voivat olla ne ainoat hyvät asiat ihmisen elämässä.

Ap

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämän pitäisi kiinnostaa?

Vierailija
42/53 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei saa olla onnellinen, niinku joku jo aiemmin sanoi. Kaikilla pitää olla kurjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan, että onnen avain on kiitollisuus. En ole siitä aivan varma, mutta siitä olen varma, että kiittämättömyys on onnellisuuden este.

Olet siis ainakin avoin onnellisuudelle iloitessasi pienistä asioista, ap. Kannattaa jatkaa sillä linjalla :)

Vierailija
44/53 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ruoka on ilon aihe. Eikä ole feikattua iloa.

Vierailija
45/53 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
46/53 |
19.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen marttyyrimeininki ap:llä. On minuakin huono tuuri potkinut elämässä mutta ei tarvitse alkaa sillä ratsastamaan, että voi voi kunpa vain tietäisitte miten minulla on ollut vaikeaa ja raskasta tai että nyyh, en saa jonkun mielestä iloita vaikka minulla ei ole muuta kuin tämä mistä iloita. Elämä on vain elämää, vittumaista se on usein myös niille joilla "menee hyvin" koska sellaisille pienet vastoinkäymiset ovat suuria. Lopeta tuo marttyyrimainen esittäminen ap. 

Vierailija
47/53 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerran kun uskon parempaan huomiseen joku lähipiiristä myrkyttää pienet onnen hetkeni :"Tuo on vain"- asenteella joka ilmenee vähättelynä ja välinpitämättömyytenä siihen mistä saan mielihyvää ihan kuin se kokemus ei saisi tuntua miltään. Tykkäät asiasta x niin hän sanoo sulle päin naamaa:pienet on sullakin ilot . Maanpäällisen elämän aistilliset hetkiset ovat minulle suorastaan pyhiä eikä mikään itseään täynnä oleva mäntti sitä tule särkemään, etsin juuri niitä meditatiivisia tajunnantilan vaihteluita ja transseja jotka nostavat psykedeelistä tajuntaa uusiin ulottuvuuksiin. Näe sinäkin elämä henkisen trippaajan silmin niin koet että kahvikuppi ei ole pelkkä kuppi tai silmälasit eivät ole pelkkä näköväline niissäkin on omat psykot  ulottuvuutensa. T: psykedeelisesti valaistunut hippi. 

Vierailija
48/53 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sinä niitä ilojasi hehkutat että ne pääsevät ärsyttämään ketään? Pidä ihan omana tietonasi, koska selvästi ilmaiset tunnetilasi jotenkin muita ärsyttävällä tavalla - ei muiden tunnetilat muutenkaan useimpia kiinnosta, ja ne kääntyvät ärsytykseksi jos liioittelet tai tuot niitä ilmi muiden "naamalle".

Ts tuskin ärsyttävää on se että joku on jostain iloinen, vaan se että liioittelet kovaäänisesti yms tavoilla olet rajaton muita kohtaan. 

Vierailija
49/53 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi kovinkaan moneen asiaan elämässä vaikuttaa, mutta omaan asenteeseen voit. Melkein säälittää ne hyväosaiset, jotka näkevät ihan kaikessa mieluummin ne negatiiviset kuin positiiviset asiat. Itsepähän luovat oman ankean todellisuutensa, joka voisi toisenlaisella asenteella olla ihan toinen.  

Ja kyllä, elämässä tapahtuu myös todella hirveitä asioita, joita naminamipositiivisuus ei korjaa eikä kurjiakaan tunteita kannata lakaista maton alle. On silti hämmästyttävää, mitä näkökulman muutos voi elämässä tehdä.

Vierailija
50/53 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on mitä muut ajattelevat. Sinä olet sinä ja elät oman näköistä elämääsi. Minulle ilon aihetta tuo jo se, että saan huushollin siivottua ja ostettua kukkakimpun piristämään vapaa päivää. Pienestä ilo irtoaa, kenellä mistäkin asiasta.

Vierailija
51/53 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi olla jakamatta myös niitä pieniä iloja, silloin ne jäävät sinulle, eikä kukaan lyttää niitä. Naama peruslukemille, ei mitään tilaisuutta tulkita mitään tunnetta, vastauksena vain olan kohautus. Älä päästä ketään saamaan onnestasi otetta.

Vierailija
52/53 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua nyppii tuollaiset "ah, ihanan kaunis päivä tänään" -tyypit. Oon paatunut pessimisti ja optimistiset ihmiset vain saavat mut ärsyyntymään. Jos itse olet tapellut aamun saadaksesi lapset ajoissa päiväkotiin ja kouluun, mies tiuskisi keittiössä ja koira pitäisi käyttää ulkona ennen lähtöä, tuskin olisit itsekään kovin iloisella tuulella.

Onnee miehelle ja lapsille? ...

Vierailija
53/53 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että ihminen jää ainakin etäiseksi, jos ainoat puheenaiheet ovat onpa kaunis sää, onpa mukava kupponen teetä.

Jatkuvaa negatiivisuuttakaan en jaksa.

Parasta olisi, jos ystävien kesken voisit joskus avautua jostain henkilökohtaisemmasta. Tyyliin Joskus mietin, minkälaista elämäni olisi voinut olla, jos olisinkin hankkinut perheen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä