Miespuolisen kaverin tekstarikäytös
En ymmärrä miespuolisen kaverini tekstailutyyliä. Joko minä tai hän aloitamme keskustelun jostakin ja keskustelu päättyy melkein aina niin muutamien viestien jälkeen, että hän jättää vaan vastaamatta. Esim. kysyy minulta jotain, johon vastaan - välillä aika pitkästikin - eikä hän kommentoi asiaa mitenkään. Argh!
Hän saattaa palata keskusteluun 3-5 päivän päästä, mutta usein keskustelu vaan jää ilmaan. Miksi hän ei halua "lopettaa" keskustelua kunnolla, sanoisi vaikka, että nyt pitää mennä. Ärsyttää tuommoinen ja tuntuu myös tosi tyhmältä. Ehkä hänelle muut asiat ovat tärkeämpiä, mutta ei sitten kyselisi kuulumisia :( Joo, enkä ole maailman napa, mutta minusta tuommoinen käytös on toista väheksyvää.
Kommentit (10)
Jos ei ole kysymystä mihin vastata niin miksi vastata mitään. Ei hän pahaa tarkoita.
En ole vielä maininnutkaan, siksi täältä kyselin asiaa :)
Ajattelin, että onko tässä joku fundamentaali ero miesten ja naisten väillä?
Mm. ton takia on ahdistavaa jutella ihmisille laitteiden välityksellä, kun jokaisen juttutuokion alussa ja lopussa pitäisi käytöstapojen vuoksi nähdä vaivaa erillisiin tervehdyksiin ym. Mulle ei ole luontevaa sanoa esim. "nyt pitää mennä", koska yleensä ei oikeasti pidä mennä mihinkään, mutta uskoisin ettei ole kohteliasta sanoa totuutta eli "haluan nyt lopettaa keskustelun". Eli on stressaavaa aloittaa juttelu, jos tietää ettei vähään aikaa joudu lähtemään pois, koska sitten on paine jatkaa keskustelua väkisin pitkään eikä siitä pääse pois helposti, luontevasti ja rehellisesti.
Onneksi sentään perheenjäsenille voi lähettää viestejä vain kun on asiaa, ei tartte moikkailla ym., vaan voi vain laittaa ne asiat, jotka haluaa sanoa.
Ehkä ei ole vain kovin sujuva tekstailija. Itse saatan myös jättää keskusteluja roikkumaan, jos en vain keksi mitään sanottavaa ja pelkään nolaavani itseni. Jos ei siis mitään selkeää kysymystä ole. Tiedän, ettei ole kovin hyvä tapa ja tämä vaivaa itseänikin, mutta en vain jotenkin aina osaa.
n36
Itse olen tosi impulsiivinen ja haluan vastata nopeasti, myös ettei toinen joudu odottamaan. Olen tosi tarkkana aina, etten ole epäkohtelias. Siksi tuo päinvastainen käytös ihmetyttää...
Mutta mielenkiintoinen pointti tuo n36, että pelkäät nolaavasi itsesi. Kun minä juuri ajattelen, että toinen on vain välinpitämätön eikä vaivaudu kirjoittamaan. Kylläpäs meitä on monenlaisia :)
Tekstailukulttuuri on erilainen kuin se vanha kirjeiden kirjoittelun kulttuuri. Ei tekstailua ole pakko lopettaa terveisiin tai mihinkään erityisiin loppusanoihin. Tuntuisi tyhmältä, jos tekstarin lopussa lukisi Sinun, Raili. Miestuttusi on ajassa kiinni, sinä olet jäänyt jälkeen.
Näitä on ja kun asian tietää, niin siinä menee itseltäkin fiilikset vastata ihmeellisemmin, saati laittaa lisäkysymyksiä jos tietää, että vastaus saattaa jäädä tulematta. Tiedän myös samanlaisen tapauksen. Joskus mies taas laittoi pitkiäkin viestiketjuja, laskinkohan kerrankin, että viestittelimme jotakin 16 viestiä yhden illan aikana ja joskus taas viestiin saa odottaa vastausta pari päivää vaikka mies sen olisikin aloittanut. En viitsinyt kysellä enempiä, meneehän tämä näinkin ja tärkeimmät asiat juttelemme sitten naamatusten.
Pitäisikö tekstarin saanti aina kuitata vastausviestillä?
Jotkut ihmiset vaan ovat tällaisia, menee samaan kategoriaan kun nämä ihmiset jotka lähtiessään eivät sano "moikka" tmv. Ne vaan lähtee, alussa häiritsi aika paljonkin mut nykyään tottunu :-P
No, mitäs se sanoi, kun mainitsit tästä asiasta sille?