Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

No niin, työkaveri norossa. Pelottaa ihan oikeesti!

Vierailija
12.02.2017 |

Pelkään kaikkia vatsatauteja enemmän kuin mitään muuta.
Työkaveri ilmoitti ettei tule huomenna kun oksentaa. Heillä perheessä ollut noroa jo viime viikolla.
Hyi saasta. Pesen käsiäni hysteerisesti ja vatsaa velloo ja ahdistaa.
Tekis mieli kävellä lateksihanskat käsissä.
Ja kyllä, kärsin emetifobiasta.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lasten oksennustaudit (onko sit ollu noroa, en tiedä) ollu just sitä, että  oksennetaan puolen tunnin - tunnin välein noin 12 tunnin ajan. Ja ripulit samalla.

Sit se on ohi.

Todela rankkaa lapselle tai kenelle tahansa oksentaa edes tunnin välein. Kun on oksennustaudissa, ei pidä syödä ttai juoda muutamaan tuntiin oksentamisen jälkeen. Se on 1 tai 2 oksennuskertaa ja vatsa on tyhjä. Sen jälkeen ei syödä, sillä vatsassa on edelleen niitä bakteereja ja viruksia, joka pitää tautia yllä. Kukaan ei kuole kuivuuteen, olemalla muutaman tunnin syömättä/juomatta. Ja juominen. Aloitetaan pienellä määrällä tyyliin yksi kulaus. Itse teen mehua keitettyyn veteen ensimmäiseksi juomaksi. Jostain syystä se keitetty vesi pysyy paremmin sisällä kuin kraanavesi. Kun nestehuikat pysyy sisällä, voi antaa muutaman ananaspalan ja taas seurata tilannetta. Kun tekee oksennustaudin suht siedettäväksi itselle tai lapsille, ei tule oksentamisen pelkoa.

Vierailija
62/70 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassakaan siedettävää oksennustautia.. Hohhoh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassakaan siedettävää oksennustautia.. Hohhoh

Niin joskus pitää mennä mukavuusalueensa ulkopuolelle ja tehdä ikävistäkin asioista siedettävää.

Vierailija
64/70 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on lasten oksennustaudit (onko sit ollu noroa, en tiedä) ollu just sitä, että  oksennetaan puolen tunnin - tunnin välein noin 12 tunnin ajan. Ja ripulit samalla.

Sit se on ohi.

Todela rankkaa lapselle tai kenelle tahansa oksentaa edes tunnin välein. Kun on oksennustaudissa, ei pidä syödä ttai juoda muutamaan tuntiin oksentamisen jälkeen. Se on 1 tai 2 oksennuskertaa ja vatsa on tyhjä. Sen jälkeen ei syödä, sillä vatsassa on edelleen niitä bakteereja ja viruksia, joka pitää tautia yllä. Kukaan ei kuole kuivuuteen, olemalla muutaman tunnin syömättä/juomatta. Ja juominen. Aloitetaan pienellä määrällä tyyliin yksi kulaus. Itse teen mehua keitettyyn veteen ensimmäiseksi juomaksi. Jostain syystä se keitetty vesi pysyy paremmin sisällä kuin kraanavesi. Kun nestehuikat pysyy sisällä, voi antaa muutaman ananaspalan ja taas seurata tilannetta. Kun tekee oksennustaudin suht siedettäväksi itselle tai lapsille, ei tule oksentamisen pelkoa.

Muuten hyvä muttei missään nimessä mitään ananasta.  Ananas poistaa nestettä kehosta. 

Vierailija
65/70 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki paskanna ja oksenna kaaressa jos on norovirus. Voi olla pelkkää pahoinvointia ja vatsan kipristelyä. Oksentaminen on harvinaisempi oire aikuisella kuin ripuli. 

Mun lapsella meni myös pelkällä ripulilla, mutta sitä kestikin yli viikon. Vähän kuumettakin oli. Tää on vaan ollut yhtä potan ja pyllyn pesua. Huomenna kun lapsi menee tarhaan niin pääsen vihdoin pesemään sitä pyykkiä, pintoja ja lattioita.

Tuo on ollu rota-virus!

Pikkulapset on rotarokotettu!

Vierailija
66/70 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole ollut minkäänlaista mahatautia yli kymmeneen vuoteen. Noroa ei ikinä, vaikka olen sairaalassa töissä labrahoitajana, käyn siis hakemassa näytteitä myös. Ilmeisesti vastustuskyky minkä sairaalassa töissä ollessa saa on melkoisen hyvä. Lisäksi hyvä käsihygienia.

Ei saatu miehen kanssa rotaakaan vaikka lapsilla se aikoinaan olikin.

Todennäköisesti kyse ei ole käsihygieniastasi tai varsinaisesta kehittyneestä vastustuskyvystä, vaan oon tunnettua, että osa ihmisistä on geneettisesti alttiita Norolle ja toiset taas vastustuskykyisiä. Rota yleensä sairastetaan lapsena, joten aikuiset eivät sitä saa.

Vierailija
67/70 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

VALKOPIPPURIA n. 10 kpl 3 krt/pvä! Auttoi jopa siinä vaiheessa kun kohta olisi okso tullut, selvisin pelkällä kehnolla ololla kun normaalisti aina teen kuolemaa vatsataudissa.

Vierailija
68/70 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihan tuo miellyttavaa ole, mutta en taysin ymmarra tata vouhkaamista. Ollessani lapsi aitini karsi aloittajan mainitsemasta emetofobiasta, ja onnistui jossain maarin siirtamaan sen meillekin joka talvi meuhuamalla oksennustautiepidemiasta ja tavallaan epasuorasti syyttamalla meita vatsatautien tuomisesta koulusta kotiin. Itse olen sittemmin paassyt siita yli kun on ollut jokunen ruokamyrkytys ja vatsatauti, nyt tiedan etta se on VAIN vatsatauti. Epamiellyttavaa, mutta ei juurikaan mitaan verrattuna vakavampiin trooppisiin tauteihin kuten malariaan, joissa hengenlahto voi oikeasti olla lahella. Liika meuhuaminen vain vahentaa hyvinvointia, kun itse taudin lisaksi menee monta viikkoa ahdistuneena miettiessa tuleeko se vai ei.

Vierailija
69/70 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noin monella noro tuntuu olevan useinkin sairastettu juttu?

Mulla ei mokomaa ole ollut ikinä. Lapsena ihan perusvatsatauteja jonnekkiin10 vuotiaaksi joskus. Mut ne oli ihan harmittomia eikä mitään kamalia.

Mikä lie että tauti joihinkin iskee ja joillekin ei koskaan?

Vierailija
70/70 |
13.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tämän päivää sattunut vatsaan enemmän tai vähemmän ja se on pulputtanut kovaan ääneen. Puolisen tuntia sitten tuli huono olo, palelee ja tärisyttää - kun ei nyt vaan olis mitään alkavaa vatsatautia, noroa tai yhtään mitään muutakaan.

Tämä on kyllä niin tätä, oksentamista pelkäämätön olis varmaan että jaaha katsellaan, mutta minulla suuta kuivaa ja nieletyttää (onko tuo edes sana?!) jo ajatus. Eikä se varmasti ainakaan pahoinvointia helpota, että ahdistaa niin että meinaa hengittäminen unohtua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän