No niin, työkaveri norossa. Pelottaa ihan oikeesti!
Pelkään kaikkia vatsatauteja enemmän kuin mitään muuta.
Työkaveri ilmoitti ettei tule huomenna kun oksentaa. Heillä perheessä ollut noroa jo viime viikolla.
Hyi saasta. Pesen käsiäni hysteerisesti ja vatsaa velloo ja ahdistaa.
Tekis mieli kävellä lateksihanskat käsissä.
Ja kyllä, kärsin emetifobiasta.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Googlasin ja on kyllä wc-kalustefirma nimensä valinnnut: norokylpyhuone, arkipäivän ylellisyyttä norolta. Hahahhah. Ei tullut firmaa nimetessä mieleen tietty mielleyhtymä ripuli- ja oksennustautiin.
Tämä on kaikessa karuudessaan kyllä koominen juttu. Näin emetofoobikonkin mielestä. :D
Ripulipaskon muutenkin lähes päivittäin (IBS), joten noro ei paljon tilannetta muuttaisi. Vatsa muutenkin jatkuvasti kipeä. Oksentanut olen joskus vuosia sitten krapulassa.
Hanki apua. Sä oot pelännyt nyt ainakin kolme päivää.
Ei noro ole aina helppo. Jokunen vuosi pari noin kuusikymppistä naispuolista sukulaista oli hätää kärsimässä. Toinen kommentoi asiaa että luuli kuolevansa. Toinen oli sukulaisvierailulla kun noro alkoi, minkä seurauksena asui kyläpaikassa muistaakseni neljä päivää kunnes uskaltautui ajamaan parin tunnin ajomatkan kotiin vauvan vaippa housuissa. Itsekin sain tuolloin noron ja sen jälkeen olen pitänyt aina vaippoja varalla vaikka meillä ei vaippaikäisiä enää olekaan. Onnistuu nukkuminen edes jotenkin.
En minäkään jaksaisi elää pelossa. En uskalla edes poistua kotoa. Olen kärsinyt vuosia tästä pelosta, ja se vain pahenee. Ei taida olla mitään muuta ratkaisua kuin itsemurha, sitten ei tarvitse pelätä ja varoa.
Varmaan joku Aina Inkeri kadehtii ensi viikolla kaikkia Noron saaneita.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? yksi vuorokausi ykää ja paskaa, sit se on ohi eikä tarvi taas vähään aikaan pelätä. Kunpa iski nopeasti!
No kaikilla se ei mene ohi noin nopeasti. Itse jouduin Noron takia sairaalaan, kun kuivuin pahasti. Nyt munuaiset eivät toimi kunnolla, täytyy katsoa mitä lääkärit sanovat. Minulla on olematon vastustuskyky (hypogammaglobulinemia) ja useita perussairauksia, joten viruksen saaminen on yhtä helvettiä.
Se on rotaa, jos kestää useamman päivän.
Se nyt on vähän semmonen tauti, että iskee jos on iskeäkseen. Viime vuonna lapsi sai päiväkodista noron. Me miehen kanssa pesimme ja desinfioimme koko ajan käsiä ja kaikkea ovenkahvoista lähtien. Ei auttanu. Tartuntaanhan riittää oleskelu samassa tilassa yrjöävän lapsen kanssa ihan mainiosti. Miehellä vain maha kuralla, ite istuin parina päivänä pöntöllä sanko sylissä kun tavaraa tuli molemmista päistä. Inhoan oksentamista, mutta aina se kuitenkin helpottaa. Kipeenä ja krapulassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki paskanna ja oksenna kaaressa jos on norovirus. Voi olla pelkkää pahoinvointia ja vatsan kipristelyä. Oksentaminen on harvinaisempi oire aikuisella kuin ripuli.
Mun lapsella meni myös pelkällä ripulilla, mutta sitä kestikin yli viikon. Vähän kuumettakin oli. Tää on vaan ollut yhtä potan ja pyllyn pesua. Huomenna kun lapsi menee tarhaan niin pääsen vihdoin pesemään sitä pyykkiä, pintoja ja lattioita.
Ihan vaan tiedoksi, ettei kaikki vatsataudit ole noroa... Vai onko ap:n työkaveri kenties käynyt tutkituttamassa ripulinsa näin sunnuntain kunniaksi?
E
Vierailija kirjoitti:
Ripulipaskon muutenkin lähes päivittäin (IBS), joten noro ei paljon tilannetta muuttaisi. Vatsa muutenkin jatkuvasti kipeä. Oksentanut olen joskus vuosia sitten krapulassa.
Entäs elimistön mahdollinen kuivuminen?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä norokin voi kestää useamman päivän!
Noro tai rota ihan yhtä ja sama jos yrjö lentää..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei voi. Tämä tauti mikä kestää nyt päiviä ripulin ja oksetksen ja kuvotuksen kanssa on rotaa. Noro on raju ja nopea.
Kokeilkaas ruokalusikallinen pippuria
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ei voi. Tämä tauti mikä kestää nyt päiviä ripulin ja oksetksen ja kuvotuksen kanssa on rotaa. Noro on raju ja nopea.
Minä olen maannut norossa kaksi päivää pahimmassa vaiheessa kaksi vuotta sitten. Viikko kaikkineen. Meni viisihenkisen perheen läpi kun tsunami, sairastuimme kaikki 24h sisällä. Pitkään oltiin heikkona. Ekat päivät siirsimme pyyhkeillä vuoratut patjat olkkariin vierekkäin ja siinä koitimme lapsia (3kpl) auttaa oman taudin ohella. Toinen vanhemmista konttasi välillä pesukoneelle laittamaan pyykiä pyörimään. Velipoika toi ulkooven taakse mehua jne. sipsiä ensihätään. En unohda.
Noro on niin hevi että sen kyllä tunnistaa, ja tarttuu ja leviää nopeasti. Meillä sairastui kaikki ketä kerkesimme sinä päivänä nähdä kun oksentelu yllättäen alkoi.
Pelkään myös.
Minäkin pelkään. Sairastin rajun noron pari vuotta sitten ja sen jälkeen olen ollut oksennuspelkoinen. Sitä noroa ennen en ollut moksiskaan oksentamista, ja nyt iskee paniikki pelkästä ajatuksesta.
Antakaa sen noron tulla pöntöt,suoliston totaalinen tyhjennys aika ajoin on hyväksi vaan.
No ei ainakaan tässä määrin sinä SUUREMPI idiootti!