Minut pakotetaan ulkomaille, mihin menen, 1200 euroa kuussa?
Myönnän, että olen ollut melkoinen hulttio ainakin siihen nähden, että opin asioita hyvin ja menestyin yläkoulussa tekemättä mitään. Sen jälkeen en ole kouluja käynyt.
Nuorena oli viinaa, huumeita, tupakkaa ja pikkurikollisuutta porukoissa. Niistä jäljelle jäivät viina, satunnaisesti tupakka ja huono seura. Luottotiedot ovat menneet ja sossun tuki on leikattu, koska olen kieltäytynyt kaikista toimista.
Varakkaat vanhempani ovat auttaneet tähän saakka, mutta kun ruttasin kännissä äidin auton, tuli stoppi. He lupasivat rahoittaa elämäni parin vuoden ajan, jos muutan pois Suomesta ja pyrin eroon huonosta seurasta.
Minulle on luvattu rahaa 1100 euroa kuukaudessa ja lisäksi opintojen rahoitus, jos opiskelen jotain, mutta maata en saa valita Suomen vierestä. Ei siis esimerkiksi Norja, Ruotsi, Tanska, Saksa, Puola tai Venäjä.
Mihin menen? Missä pärjään tuolla summalla, sillä pitää saada siis kaikki, asunto jne.?
Kommentit (17)
Intia on halpa, muuten en suosittele. Miten olisi Espanja? Tuo summa riittänee Aurinkorannikolla asumiseen ja ruokaan.
Ruotsi olisi varmaan kielen kannalta helpoin, Puola hintatason.
Vierailija kirjoitti:
Myönnän, että olen ollut melkoinen hulttio ainakin siihen nähden, että opin asioita hyvin ja menestyin yläkoulussa tekemättä mitään. Sen jälkeen en ole kouluja käynyt.
Nuorena oli viinaa, huumeita, tupakkaa ja pikkurikollisuutta porukoissa. Niistä jäljelle jäivät viina, satunnaisesti tupakka ja huono seura. Luottotiedot ovat menneet ja sossun tuki on leikattu, koska olen kieltäytynyt kaikista toimista.
Varakkaat vanhempani ovat auttaneet tähän saakka, mutta kun ruttasin kännissä äidin auton, tuli stoppi. He lupasivat rahoittaa elämäni parin vuoden ajan, jos muutan pois Suomesta ja pyrin eroon huonosta seurasta.
Minulle on luvattu rahaa 1100 euroa kuukaudessa ja lisäksi opintojen rahoitus, jos opiskelen jotain, mutta maata en saa valita Suomen vierestä. Ei siis esimerkiksi Norja, Ruotsi, Tanska, Saksa, Puola tai Venäjä.
Mihin menen? Missä pärjään tuolla summalla, sillä pitää saada siis kaikki, asunto jne.?
Turkki,Bulgaria,Latvia
Suomalaiselle kaikkein helpointa on muuttaa Eu:n sisällä. Esim. Espanjaan rahasi voisivat riittää.
Vierailija kirjoitti:
Meet Thaimaaseen ja narkkaat ittes kuoliaaksi. Vanhemmat pääsee susta onneksi sitte lopullisesti.
Thaimaahan,dorka! Maa-maahan. Talar dhu sfenska?
Vierailija kirjoitti:
Intia on halpa, muuten en suosittele. Miten olisi Espanja? Tuo summa riittänee Aurinkorannikolla asumiseen ja ruokaan.
Espanjassa voi riittää,mutta ei aurinko rannikolla,Barcelonassa eikä Madridissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meet Thaimaaseen ja narkkaat ittes kuoliaaksi. Vanhemmat pääsee susta onneksi sitte lopullisesti.
Thaimaahan,dorka! Maa-maahan. Talar dhu sfenska?
Jo. Hur vet du de, mitt morsmål är nog svenska?
Thaimaa tai Espanja, siellä niitä suomalaisia juoppoja haahuilee jo pilvin pimein ennestäänkin.
Minä menin samankaltaisessa tilanteessa Afrikkaan tekemään vapaaehtoistyötä, joka kylläkin oli maksullista. Maksua vastaan sai tehdä työtä.
Ensin olin vuoden, sitten toisen. Kolmantena minut palkattiin.
Sitä kautta sain elämästä kiinni. Avustustyöntekijöiden porukka oli tiivis yhteisö ja siellä sai elämäänsä järkevää tekemistä ja perusterveitä ihmisiä.
United Arab Emirates on hyvä mesta.
Vieläkö Israelissa on kibbutseja?
Onko ap mies vai nainen? Ranskan muukalaislegioona voisi olla yksi vaihtoehto.
Ottaisin harkintaan myös Norjan Huippuvuoret. Nyt tarvitaan kunnollista irtiottoa vanhasta.
Jostain syystä minullekin tuli mieleen ensimmäisenä Espanja. Se lienee hinta- ja elintason sekä ilmaston puolesta sopivalta tuntuva maa.
Taustasi ja päämääräsi huomioiden älä kuitenkaan valitse mitään bilepaikkaa, esim. Ibizaa, jossa saattaisit taas joutua joron jäljille, vaan mieluummin jokin älyllisesti virikkeellinen yliopistokaupunki, esim. Malaga tai Barcelona.
Äh, näppis, 1200 on siis summa.