Mihin pakenet jos sota syttyy?
Taloyhtiössä jossa asun ei ole edes pommisuojaa.
Häkkikellarit yhden hepposen oven takana vain.
Luulin joskus että pommisuojat ovat jokaisessa talossa/ yhtiössä.
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Tietyn kokoisessa talossa pommisuoja on pakollinen. Vanhempani asuu 22 asunnon rivarissa ja on pommisuoja.
Varmaan jokj neliörajoitua, että tarvii rakentaa.
Tuskinpa on pommisuoja, vaan väestönsuoja. Eivät ole ihan sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Anoppilaan Alankomaihin pakenisin.
Jos minun mieheni olisi kotoisin Alankomaista, en olisi Suomeen koskaan jäänytkään.
Uin Tukholmaan 230km , n. 35vrk, sitten juoksen varusteiden kanssa Tanskaan, 5 vrk, josta lähden paikkaan x.
Pakenisin köyden jatkoksi tai ikiuneen pillereiden avulla.
Tuon takia olen ostanut 10,000 kpl nanolennokkeja. Ne ovat koppakuoriaisen kokoisia. Niihin jokaiseen mahtuu 5g räjähdettä. Tekoälysoftan avulla voin parvena ohjata ne tappamaan kenet tahansa.
Helposti pystyn yli 100 sotilasta hoitamaan ennenkun pääsevät minuun käsiksi.
Mahdollisen sodan syttyessä hyödynnän yleistä sekasortoa ja katoan jäljettömiin. Ei sillä, että pakenisin sotaa, vaan se on minun suunnitelmani joka tapauksessa.
Jäisin kyllä tekemään niitä maanpuolustustehtäviä, joita kykenen. Välillä olisi ehkä mentävä mökille, että saa peseytyä kunnolla. Puusauna ja takka löytyvät onneksi. Vanhemmillani on talo, jossa on leivinuuni ja takka. Voisin heidän luonaan tehdä ruokaa ja leipoa viikon tarpeiksi, jos vain aineksia saa.
Ruuasta ei ole niin kovin hätä, kun vähintäänkin kalaa mies virvelöi muutenkin. On sillä metsästäjäntutkintokin, joskin ase pitäisi hommata. Enemmän mietityttää se, että lääkkeitä saa aina pelkästään kolmen kuukauden tarpeiksi. Että mitäs sitten, kun kaikki on käytetty. Sitä olen mielessäni noitunut iät ajat, että ollaan niin pitkälti sähkön varassa. Tyhmä valinta tämä asuntokin, kun lämpiää vain kaukolämmöllä. Kaaasulämmitin? Vaan saako sitä kaasuakaan.
Kotikaupunkiani pommitettaisiin takuuvarmasti. Väestösuojaan on matkaa 150 metriä, mutta ei siellä oleilla päivätolkulla.
Alkuun mökille. Siellä tekisin suunnitelman jatkoa ajatellen. Tilanteesta riippuisin mihin päin lähtisin.
En ajatellut paeta. Oon hyvä tekee hernaria.
En mihinkään. Veetuttaa Venäjän touhut niin paljon, että jään toivottamaan lämpimästi tervetulleeksi lyijymyrkytyksellä.
Ei syty. Karhun hampaat on potkittu pihalle Ukrainan aroilla eikä se NATO:lle pärjää muutenkaan.
Onneksi meiltä on 25 kilometriä Venäjän rajalle ja sinne rakennetaan verkkoaidan pätkiä, joten eivät he tänne tule.
Meillä on hätätilanteessa yhteinen paikka lähiössä, johon kaikki kokoontuvat. Se on ostoskeskuksen piha.
Siellä jaetaan jatko-ohjeet miten toimia.
Kuuluu alueen pelastussuunnitelmaan, tässä kaupungissa.
ei saa rysssä elintilaa missään ketjussa eikä aloituksissa, kaikki poistuu melko äkkiää, kuten kuuluukin.
En minnekään, saavat tulla hakemaan jos osaavat. Mikäs täällä oman kaivon ja metsän luona :)
En mihinkään. Lähetän kehitysvammaisen aikuisen lapseni vanhempieni mukana vaikka Ruotsiin ja jään puolustamaan maata.
Suomihan on jo kuolemassa kun naiset ei suostu tekemään lapsia. Eihän putinin tai muslimien tarvitse kuin odottaa.
Mielenkiinnosta vaan kysyn että miksi?