Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perusterve ihminen, mihin sairauteen sinulla on arviosi mukaan suurin todennäköisyys sairastua?

Vierailija
12.02.2017 |

Itse veikkaisin, että nämä saattaisivat kolahtaa kohdalle, jos olisi huono tuuri:

a) Verenpainetauti. Minulla on ollut terveystarkastuksissa aina melko korkea verenpaine. Tykkään suolaisesta ruuasta ja salmiakista.

b) Alkoholismi. Tykkään käydä ystävieni kanssa ulkona istumassa iltaa n. kerran viikossa tai joka toinen viikko. Nautin kylmän oluen mausta.

c) MS-tauti, koska sitä on suvussani.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumman syystä sairastuu juuri siihen, mitä eniten pelkää. Minulla on lonkassa paha kuluma - kiitos 4 maratonin. Jotenkin olisi reilumpaa, jos olisin ylipainoinen sohvaperuna.

Vierailija
2/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine tauti. Syöpä.

Tykkään suolaisesta ja en juuri liiku. En polta enkä juo.

Syöpä koska minulla oli kasvain josta selvisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina (onneksi) ollut täysin terve, mutta saattaisin ehkä olla masennukseen taipuvainen. Olen tosi laiska (tai no, mukavuudenhaluinen) ja aikaansaamaton. Se myös aiheuttaa häpeää (opinnot venyy, jne), jonka vuoksi eristäydyn läheisistäni.

Vierailija
4/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-tyypin diabetes. Liikakiloja on ja aikamoinen sukurasite taustalla.

Vierailija
5/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintasyöpä, jota on ollut suvussa, tai ihosyöpä, minulla on paljon luomia.

Vierailija
6/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku reumatauti kun niitä suvussa. Uskon että kuolen aivoinfarktiin

Vierailija
7/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-tyypin diabetes täälläkin. Isällä on ja itsellänikin oli raskausajan diabetes vaikka olen normaalipainoinen. Eli paino ei saa nousta, se tulee silloin lähes varmasti.

Vierailija
8/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukurasituksen puolesta: verenpainetauti,psykoosi/skitsofrenia,masennus,rintasyöpä. Olen terve.

Vierailija
9/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittanut fitness-harrastuksen ja kehoni on muuttunut rajusti. Pelkään, että lieveilmiönä elämääni hiipii syömishäiriö. Yritän kuitenkin pysyä harrastuksessani kohtuudessa, enkä hengaa kyseenalaista linjaa vetävien harrastajien seurassa.

Vierailija
10/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä. 

Vierailija
11/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-tyypin diabetes täälläkin. Isällä on ja itsellänikin oli raskausajan diabetes vaikka olen normaalipainoinen. Eli paino ei saa nousta, se tulee silloin lähes varmasti.

Ei diabetes katso painoa, vaan sitä, mitä syö.

Vierailija
12/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän jotain syöpää ja/tai muistisairautta todennäköisimpinä. Verenpaineeni on vielä 43-vuotiaana ihannelukemissa, kolesteroliarvot kunnossa eikä ole ylipainoa, joten sydän- ja verisuonitaudeilta saatan säästyä ja 2-tyypin diabetesta pitäisin omalla kohdalla näillä elintavoilla ihmeenä.

Vierailija
13/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melanooma. Olen vaaleaihoinen, huonosti ruskettuva ja helposti palava. Lapsena ja nuorena olen polttanut ihoni monesti. Enää en aktiivisesti harrasta auringonottoa.

Vierailija
14/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jokin muistisairaus. Tuntuu, että nimimuistini ja lähimuistini on huonontunut merkittävästi parin viime vuoden aikana, vaikka olen vasta kolmikymppinen.

Vierailija
15/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapetusstressi on osasyynä ellei ainoana syynä lähes kaikissa kroonisissa sairauksissa,sen voi estää.

Vierailija
16/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänsairaus. Koko ajan stressi päällä.

Vierailija
17/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa- tai koirakuume. Menetin rakkaan lemmikkini muutama vuosi sitten ja nyt tuntuu, että olisin vihdoin valmis ottamaan elämääni uuden kissan/koiran 😍

Vierailija
18/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä mahdollisesti tai jokin mielenterveyteen liittyvä. Nämä siis ihan vaan geenien vuoksi.

Toki suvussa liikkuu myös kaiken maailman sydäntaudit ja muut, mutta kuitenkin.

Vierailija
19/19 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-tyypin diabetes. Sukurasite erittäin vahva ja kummankin raskauden aikana raskausdiabetes. En ole ylipainoinen, mutta ilmeisesti sekään ei välttämättä suojaa. Lähi sukulainen oli myös normaali painoinen ja paljon liikkuva, mutta niin vain sairastui.