Miten jaetaan RUOKAMENOT?
Siis pelkästään ruokaan ja puhtaanapitoon menevät kulut? Mulla tulot 500e miehellä 2500e yksi yhteinen lapsi teini.
Kommentit (7)
Jos lapsi on yhteinen ja jo teini, on teillä ollut kylliksi aikaa sopia raha-asioista!
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi on yhteinen ja jo teini, on teillä ollut kylliksi aikaa sopia raha-asioista!
Ennen me hankimme saman verran.
Meillä siirryttiin yhteisiin rahoihin, kun ensimmäinen lapsi syntyi. Eipä tarvitse miettiä, kuka maksaa mitäkin ja meillä rouva on nykyään minua selvästi suurituloisempi, vaikka tuolloin avioliiton alussa tilanne oli päinvastainen.
Me jaetaan puoliksi. Mies tienaa n. 6000/kk ja minä 3700 (brutot). Mies maksaa enemmän muita yhteisiä laskuja, mutta ruoat on noin. Ei vaikuta mahdolliselta, että te maksaisitte pidemmän päälle puoliksi, sinultahan menee kaikki rahat ruokaan.
Jos avioliitto niin puolisolla on elatusvelvollisuus kunnes tilanne paranee. Tuossa tilanteessa meillä enemmän tienaava maksaisi enemmän, kunnes toisen osapuolen asiat selviäisivät.
Meillä on elämiseen tarvittavat menot suhteutettuna tuloihin. Eli se joka ansaitsee enemmän, laittaa enemmän kokoperheen menoihin.
Jokainen maksaa oman kulutuksensa mukaan ja lapset kulut puoliksi. Vai miten oletat kulujen jakautuvan, jos asut yksin - kuka maksaa silloin ruokasi? Jos asut jonkun kanssa, niin miksi oletat, että se toinen kustantaa elämisesi?