Mitä hyviä tuotteita kaipaat, jotka ovat kaupoista poistuneet parin viime vuoden aikana?
Listataan (taas) hyviä poistuneita tuotteita tähän, ehkä näitä joskus jossain firmassa luetaan. Nyt haetaan parin viime vuoden aikana poistuneita tuotteita, ei kasarin helmiä.
Itse olen huomannut näiden kadonneen:
- itse lohkaistava Kunto-näkkäri
- Grand Dessert -pähkinävanukas
- HK:n filepekoni
- Finaxin kanelimysli
- pesuaine silkille ja villalle, nimeä en muista eikä löytynyt googlaamallakaan. Ihanin (mutta erittäin mieto) tuoksu ikinä, joten varmaan siksi piti poistaa Suomen markkinoilta ;-)
Valikoimista poistettuja tuotteita usein yhdistää se, että ne ovat erilaisia kuin muut luokkansa tuotteet, eikä niitä voi oikein korvata millään. Rasvaista lölleröpekonia on esimerkiksi montaa eri merkkiä, on Atrian ja HK:n, on Xtraa, on Amerikan pekonia ja Englantilaista pekonia ja Italialaista pekonia. Mutta ei yhtäkään vähärasvaisempaa filepekonia.
Vanukkaitakin on suklaata, tuplasuklaata, minttusuklaata, valkosuklaata, suklaa-appelsiinia ja kahvinmakuista. Mutta ei yhtään pähkinävanukasta, se olisi jo aivan liiallista Suomen vanukasmarkkinoilla.
Näkkäreitä on hyllymetreittäin vaikka minkälaista sahattua suorakaidetta tai pyöreäksi leivottua, on ruotsalaista ja Vaasanin ja pienempiä valmistajia, on ohutta ja paksua, on vaaleaa on tummaa. Mutta itse lohkaistavaa ei perkele voi olla, johonkin on vedettävä raja!
Kommentit (1507)
GOLDEN Earl Grey tee! Sellaisia pyramidin mallisia teepusseja joiden tee ei maistunut tunkkaiselle!
Miksi näitä marokkolaisia säilöttyjä pikkusitruunoja ei saa enää mistään?
Ei tule mieleen mitään tiettyä, mutta oletteko muutkin huomanneet kuinka Hartwallin limut ovat muuttuneet kauheiksi mauttomiksi litkuiksi? Erityisesti Pommac, oli ennen hapokasta ja täyteläistä, nykyään ihan kamalaa, kuin laimeaa mehukattia hiilihapoilla! Ihmeteltiin tätä miehen kanssa jouluna, kun oltiin ostettu useampi pullo eri limuja joulupöytään. Kaikki oli ihan kamalaa, paitsi kokis. Miksi?!
Jacky(?)-kerrosjogurtit joiden pohjalla oli hilloa, keskellä kellertävää vaniljaista tahnaa ja päällä valkoista jogurttia! Minne nuo katosivat??
Finduksen pakaste-aterioita on enää vain muutamaa lajia kaupoissa, näitä on usein hyvä olla pakkasessa pari kpl vararuokana joten siksi tykkään ostaa.
Kävin Finduksen Ruotsin sivustolla niin siellä on vaikka mitä lajia! Katsokaa!
https://www.findus.se/var-mat/enportionsratter/dagens
Tuo pannupihvi ja metsästäjänpihvi oli hyvää joskus, samoin oxjärpar eli nuo häränlihasta tehdyt kalikat. Minne kaikki hyvä katoaa???
Vierailija kirjoitti:
Dove-suklaapatukat. Saako niitä enää mistään?!
Ainakin täällä Lappeenrannassa on. Itse kaipaan casting creme glossin 664-love apple väriä. Luonnollisia punakupari värejä ei muutenkaan enää löydy:(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Salmiakeista ainakin seuraavat:
Paksu Pepe -salmiakkilaku
Rainbow sokeriton salmiakkirasia: katosi yhtäkkiä.
Super -salmiakki Stevia: tuli, oli hetken, katosi.
Vanhemmista Kissa-salmiakki.
Fazerin Kissa-salmiakkia myydään Ruotsissa edelleen. Tosin näyttäisi olevan nykyään ruudun muotoista, muistaakseni oli joskus pienten kissojen muotoisia. Vai onko pusseissa ja askeissa eri muotoiset karkit?
Askeissa on pienten kissojen muotoisia, pusseissa ruutuja, jotka eivät maistu yhtään samalta kuin ne askin kissat. Pussin ruudut maistuvat muistaakseni samalta kuin muut samannäköiset Fazerin ruutusalmiakit. Ne eivät siis näytä kissoilta eivätkä maistu kissakarkeilta. Kissapussiin laittaminen on vain halpa temppu saada kissakarkkifanit ostamaan niitä.
En tiedä onko tästä jo joku maininnut, mutta Maraboun Pigall-patukat ovat tulleet takaisin kauppoihin. :) Ainakin Prismoissa olen niihin törmännyt.
Vierailija kirjoitti:
Maraboun Pigall-suklaapatukka. Se oli niiiiiin hyvää! En ymmärrä miksi valmistus lopetettiin...
Näitä on kaupoissa :)
Fazerin Mässä Yx-karkkeja! Oi kun saisi niitä vielä joskus!
Jos sun lähellä on Lähi-idän tuotteita myyvä ruokakauppa, hae sieltä. Esimerkiksi Helsingin Kaisaniemessä olevassa Haulerissa myydään. :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi näitä marokkolaisia säilöttyjä pikkusitruunoja ei saa enää mistään?
Lainaus katosi edellisestä viestistä. 🙄
Totally- jäätelöpuikot.... totally black erityisesti...se paksu kuori huhhuh melkein liian äklöä mutta niin hyvää!
Fazerin kahvisuklaa
Dopps-keksit
Dr.oetker marjavanukas+vaniljakastike
Pepsi Next. Parasta kevytcolaa.
Hunajamurot kadonneet kuin mehiläiset GM-ruoan edellä? kirjoitti:
Suomesta ovat kadonneet hunajamurot (60-70-luvulla Puf, sittemmin Smacks ja Lidl:ssä Crowne jotain..!
Miks ihmeessä lopetettu? Ensin katosi K-ja S-marketeista.. Viimeisenä ostin paketin Lidl:stä ehkä n. 1,5 v sitten (Pasilan rautatieaseman läheinen Lidl).
Espanjassa samoja hunajamuroja saa vielä ihan normaalisti mm. Lidl:stä ja Mercadonasta. Mikä hävitti tuotteen Suomesta?
---
Ehkä kuluttajien lisääntynyt tietoisuus. Enää ei samassa määrin haluta syöttää lapsille runsaasti sokeria sisältäviä vähäkuituisia hiilihydraattimuroja, joissa ei ole oikeastaan mitään terveellistä. Espanjalaiset pullerot syököön niitä edelleen jos haluavat...
Ennen kaupan suklaa oli jopa hyvää. Nyt makua on huononnettu, aineksia halvennettu, jotta valmistaja saa suuremmat voitot. Sääli ettei nuoriso tiedä, miten hyvää juuri vaikka suklaa oli ennen. Tosin tasokasta käsintehtyä suklaata pitänee siis ostaa tietysti pienistä putiikeista nykyisin.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja Malacon lätkäkarkkeja (oranssi paperi) olen kyllä löytänyt, mutta nekään eivät ole yhtä hyviä kuin ennen. Harmittaa, kun monet hyvät Malacon karkit on muuttunut (all sorts, hopeatoffee, aakkoset jne.)
63
All sorts on kamalaa kuraa ollut siitä asti kun muuttui malacon tuotteeksi. Jää nykyisin hyllyyn, kun ei ole yhtään entisen kaltainen maku tai tuntuma.
Muistaako kukaan 80-luvun lapsi vaaleanpunaista "Anelma Unelma" -vanukasta? Kyseessä oli Histamiinin noitahahmon mukaan nimensä saanut herkku, pikari oli vaaleanpunainen ja muistaakseni vanukas myös, oli sellaista hieman vaahtomaista. Tämä on jäänyt mua vaivaamaan, koska en ole tavannut koskaan ketään, joka muistaisi kyseisen tuotteen. Omat muistikuvani liittyvät suunnilleen vuoteen -85.