Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viralliset arvioitsijat: Espoo-keskus aivan kauhea. Yhdelle pysäkille ei uskaltanut mennä ollenkaan. Linkki

Vierailija
12.02.2017 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005085006.html

Onpa kamalaa tuolla. Paikka on näemmä täynnä hörhöjä. Sekopäät pitäisi saada kokonaan pois katukuvasta. Nehän ovat vaarallisia vaikka koululaisille.

Ei riitä, että matkustajille tehdään oma erotettu alue, jolle pääsee vain lipulla. Jonkun riesana ne hörhöt joka tapauksessa ovat. Jonnekin ne kerääntyvät maleksimaan.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono ratkaisu tehdä erillinen alue lipullisille. Sillä asemalla pois jääneet joutuvat joka tapauksessa kohtaamaan nuo.

Vierailija
2/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

E n tiennyt ennen tätä, että Suomessa on pöiväsaikaan vaarallisia paikkoja.

Tätä se syrjäytyminen ja köyhyys teettää.

Kaikille ei riitä töitä, josta saisi normaalia palkkaa. Syynä automaatio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mikään uusi juttu. asuin aikoinani espoon keskuksessa, joskus -90 luvulla ja oli hirveä paikka! narkkeja ja alkkiksia oli silloinkin maleksimassa. turha sanoa että niitä on joka paikassa. Kaikialla ne ei vaan näy noi selvästi. vähän vastaava paikka kuin kontula.

Vierailija
4/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä laki, että ei saa esiintyä julkisella paikalla pöihtyneenä. Nyt olisi sille käyttöä. Toinen laki oli irtolaislaki, mutta se lienee kumottu.

Vierailija
5/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo-keskus :D

Kuulostaa lähinnä siltä, että joku kermaperse on kerrankin päässyt näkemään elämää.

Vierailija
6/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E n tiennyt ennen tätä, että Suomessa on pöiväsaikaan vaarallisia paikkoja.

Tätä se syrjäytyminen ja köyhyys teettää.

Kaikille ei riitä töitä, josta saisi normaalia palkkaa. Syynä automaatio.

Niin millä tavalla vaarallisia? Joku humalainen tulee juttelemaan? Hui kauheeta...

Vierailija
7/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella parissa paikassa sama juttu, esim. Tullintorilla päiväsaikaankin on enemmän narkkareita kokoontuneena kuin taviksia. Sitten väännetään kättä, että miten saadaan häädettyä ne "jonnekin muualle", mutta kenellekään ei tunnu tulevan mieleen, että samalla tavalla siellä "muualla" on ihmisiä, joiden pitäisi pystyä asioimaan ja liikkumaan ulkona. Ja yleensä se "muualla" on vielä jokin lähiö, jossa ei ole senkään vertaa vartijoita tai poliiseja kuin keskustassa.

Pitäisi miettiä, miten ne uhkaavat häiriköt saadaan siirrettyä kokonaan pois. Nykyhetkellä vain kaikki muut ihmiset joutuvat miettimään kulkureittinsä sun muut uusiksi.

Vierailija
8/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen usein vaihtanut junasta bussiin tai päinvastoin Espoon keskuksessa enkä tunnistanut paikkaa jutusta lainkaan. Viimeksi olen joutunut siellä häirityksi yli 10 vuotta sitten, kun asemalla tosiaan oleskeli usein joku häiriintynyt sekakäyttäjä, joka huuteli kaikenlaista. Häntäkään en ole nähnyt sen jälkeen, kun päihdeongelmallisten asuttama omakotitalo Espoon keskuksen lähellä paloi. Ilmeisesti ko. tyyppi joku paloi talon mukana tai joutui muuttamaan muualle palon takia.

Ihmettelen, mihin aikaan HSL:n tutkija on paikalla käynyt. Minä olen kuitenkin usein liikkeellä klo 20 jälkeen eli ruuhka-aikojen ulkopuolella.

Vierailija
9/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espoon keskuksen postinumeroalueella (02770) ja asioin viikottain Espoontorilla ja Entressessä. En todellakaan tunnista kotipaikkaani tuosta jutusta. Jäin miettimään, ovatko juna- ja metroasemat usein ongelmapesäkkeitä, koska itse en kulje lainkaan junalla Espoon keskuksen asemalta vai oliko jutussa jotenkin roppakaupalla värikynää. 

Vierailija
10/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne paikalliset espoon keskusksessa päivittäin olevat, ovat jo tottuneet niihin hörhöihin. Eikös siellä ole paljon kaupungin vuokra-asuntoja? eikös sekin kerro alueesta? Minne ne epämääräiset voisi sitten laittaa? pitäskö siellä olla joku päiväkeskus niille, missä saisivat ruokaa? 

Vierailija
11/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella parissa paikassa sama juttu, esim. Tullintorilla päiväsaikaankin on enemmän narkkareita kokoontuneena kuin taviksia. Sitten väännetään kättä, että miten saadaan häädettyä ne "jonnekin muualle", mutta kenellekään ei tunnu tulevan mieleen, että samalla tavalla siellä "muualla" on ihmisiä, joiden pitäisi pystyä asioimaan ja liikkumaan ulkona. Ja yleensä se "muualla" on vielä jokin lähiö, jossa ei ole senkään vertaa vartijoita tai poliiseja kuin keskustassa.

Pitäisi miettiä, miten ne uhkaavat häiriköt saadaan siirrettyä kokonaan pois. Nykyhetkellä vain kaikki muut ihmiset joutuvat miettimään kulkureittinsä sun muut uusiksi.

Suomalaiset poliisit ovat liian mukavia. Pitäisi sattua enemmän "kompastumisia" ja muuta ikävää, jos kehoitukset eivät meinaa mennä perille

Vierailija
12/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset poliisit ovat liian mukavia. Pitäisi sattua enemmän "kompastumisia" ja muuta ikävää, jos kehoitukset eivät meinaa mennä perille

Miksei samantien Filippiinien meno tänne? Toki toivon, että poliisit aloittavat sinusta vaikka et olisi mitään tehnytkään.

Vierailija
13/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne paikalliset espoon keskusksessa päivittäin olevat, ovat jo tottuneet niihin hörhöihin. Eikös siellä ole paljon kaupungin vuokra-asuntoja? eikös sekin kerro alueesta? Minne ne epämääräiset voisi sitten laittaa? pitäskö siellä olla joku päiväkeskus niille, missä saisivat ruokaa? 

Jos tarkoitat sellaista, että olisi tottunut johonkin uhkaaviin tilanteisiin tai varomaan ihmisiä niin ei se kyllä niin ole. Toki joku voi olla köyhemmän tai syrjäytyneemmän näköinen kuin toinen, mutta sellaista että pitäisi itse varoa niin tulee mieleen yksi huuhmehörhö kerran toikkaroimassa autohallissa. Muulloin ei ole tullut oloa, että ketään pitäisi erityisesti varoa tai väistää. Iltamyöhällä toki skannaa ympäristöään, mutta se lienee normaalia. 

Vierailija
14/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Espoossa oo keskusta, tai Espoon keskus ei ole Espoon keskus vaan Leppävaara, Matinkylä ja Tapiola. Ensisijaisesti Leppävaara sanoisin.

Ja Espoon Keskus ei oo kummoinen paikka, melkeen päivittäin siellä kuljen. Ihan ok.

Vierailija
15/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen usein vaihtanut junasta bussiin tai päinvastoin Espoon keskuksessa enkä tunnistanut paikkaa jutusta lainkaan. Viimeksi olen joutunut siellä häirityksi yli 10 vuotta sitten, kun asemalla tosiaan oleskeli usein joku häiriintynyt sekakäyttäjä, joka huuteli kaikenlaista. Häntäkään en ole nähnyt sen jälkeen, kun päihdeongelmallisten asuttama omakotitalo Espoon keskuksen lähellä paloi. Ilmeisesti ko. tyyppi joku paloi talon mukana tai joutui muuttamaan muualle palon takia.

Ihmettelen, mihin aikaan HSL:n tutkija on paikalla käynyt. Minä olen kuitenkin usein liikkeellä klo 20 jälkeen eli ruuhka-aikojen ulkopuolella.

Juuri samaa ajattelin. Olen asunut Espoossa kohta 40 vuotta ja yhden kerran joku juoppo tuli pyytämään tupakkaan tulta ko. asemalla. Eipä ollut tulta, koska en polta, mutta mitään häiriötä ei tullut.

Tosin minä kuljen aamulla tai päivällä enimmäkseen. Tietysti juoppoporukka saattaa joskus olla ärsyttävä. Ehkä "konsulttien" kohdalle on sattunut ikävä tapaus. Miten ihmeessä VR ulkoistaa asiakaspalautekyselytkin? Eipä ole ihme, että palvelu on mitä on....

Vierailija
16/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mun mielestä se on ihan tavallinen paikka, kuljen sieltä junalla usein. Paljon pahempia paikkoja löytyy Helsingistä ja Vantaalta. Espoo on pk-seudun kaupungeista ehdottomasti ns "siistein" ja vähiten slummi.

Vierailija
17/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai. En ole kyllä huomannut. o_O

Vierailija
18/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Espoon keskuksen lähettyvillä melkein 20 vuotta enkä koskaan ole tullut häirityksi. Iltoja en siellä todellakaan vielä mutta päivisin ei kyllä yhtään mitään ongelmaa, täysin turvallinen paikka päiväsaikaan.

Vierailija
19/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Espoossa oo keskusta, tai Espoon keskus ei ole Espoon keskus vaan Leppävaara, Matinkylä ja Tapiola. Ensisijaisesti Leppävaara sanoisin.

Ja Espoon Keskus ei oo kummoinen paikka, melkeen päivittäin siellä kuljen. Ihan ok.

Espoon keskuksen K-kirjain kirjoitetaan pienellä. Ero tulee siitä, että sanassa ei ole lopussa -ta -tavua. 

Vierailija
20/41 |
12.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ne hörhöt kokoontuvat sinne asemalle. Jos ette käy siellä, ette niin tapaa näitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi