Viralliset arvioitsijat: Espoo-keskus aivan kauhea. Yhdelle pysäkille ei uskaltanut mennä ollenkaan. Linkki
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000005085006.html
Onpa kamalaa tuolla. Paikka on näemmä täynnä hörhöjä. Sekopäät pitäisi saada kokonaan pois katukuvasta. Nehän ovat vaarallisia vaikka koululaisille.
Ei riitä, että matkustajille tehdään oma erotettu alue, jolle pääsee vain lipulla. Jonkun riesana ne hörhöt joka tapauksessa ovat. Jonnekin ne kerääntyvät maleksimaan.
Kommentit (41)
No on vähän värikynää jutussa. Toki siinä juna-aseman lähellä pyörii porukkaa, kun se on ainoa paikka missä pääsee "sisälle" tuulelta suojaan. Ja osa hörhöistä on masalan väkeä odottamassa junaa.
Alkkiksia näkyy paljon, nistejä en ole kovin usein nähnyt. Eikä yhtäkään vaaratilannetta ole syntynyt. Se, että alkoholisti kysyy multa saako leipäni, ei ole vaaratilanne. Ihan ihmisiä nekin on, nistit on ne joista ei voi aina tietää mitä kamapäissään keksivät, mutta ei ne siinä juna-asemalla pyöri.
Tosi kamala asuinalue. Lehtiin voi aina luottaa ja heihin jotka eivät asu täällä.
Olen asunut täällä 15v. Samoin yksi kavereista. Vanhemmat ja sisko ovat asuneet myös 15v.
Jotkut koko ikänsä.
Jos tekee johtopäätöksiä yhden kokemuksen perusteella, minä voin sanoa, että ruotsalaiset ovat barbaareja. Menin Finnairin koneella New Yorkiin joskus 90-luvulla, jolloin drinkkibaari oli avoinna ja maksuttomasti koneen tasaosassa. Ruotsalaisia nuoria oli matkalla mukana parikymmentä. He suuttuivat, koska heille ei tarjottu (alaikäisiä kun olivat) yhtään drinkkiä. He repivät sanomalehdet lattioille, heittelivät mukinsa ja kaiken mahdollisen lattioille ja nureskelivat. Eivät saaneet rangaistusta, mutta en myöskään pidä kaikkia ruotsalaisia tuollaisina lapsellisina barbaareina. He edustivat itseään. Varmaan oli kiva tehdä lisää työtä lentoemännille.
Olen matkustanut New Yorkissa kuusi kertaa eikä tuollaista tapahtunut muilla reisuuilla.
Olen kulkenut Espoon keskuksessa lähes kaikkina kellonaikoina (pl klo 00-06) enkä minäkään tunnista tuosta tekstistä sitä samaksi paikaksi. Joo onhan siellä kaikenlaista väkeä, mutta en ole ikinä joutunut häiriköidyksi.
Espoon keskuksen nimi on kyllä ärsyttävä, ei se mikään keskusta ole. Senkin nimeksi voitaisiin antaa vaikka Suvela tai Kirkkojärvi tai jotain niistä lähipaikkojen nimistä. Leppävaarasta tai Matinkylästä voitaisiin tehdä "Espoon keskus", sitä kai on suunniteltukin?
Lähijunissa kulkee päiväsaikaan paljon hörhöjä (alkkiksia ja nistejä). Ruuhka-aikoina niitä ei huomaa. Keskipäivällä on joskus tullut vähän orpo olo, kun puolityhjässä junanvaunussa on joutunut kuuntelemaan narkkien kovaäänisiä sensuroimattomia keskusteluita.
Ihanan sivistyneitä helsinkiläisiä.
Sellon seutu ja Espoon keskus on todella ghettoutunut. Ainoa paikka missä voi vielä käydä on Iso Omena, mutta sekin alkaa kohta täyttyä näistä kunniakansalaisista.
Espoossa on muutama ei niin kiva paikka ja ne ovat Suvela, Espoon keskus ja Soukan ostarin läheisyys. Olen kuitenkin ollut monia monia kertoja noissakin paikoissa eikä ne hääppösiä ole, Espoon keskus ja Soukan ostari on ihan hyviä ja turvallisia paikkoja päiväsaikaan, ehdottomasti. Suvelaa välttelen aina ihan vain siksi etten tykkää siitä paikasta, oikeasti sekään ei ole hääppöinen.
Kaikki muut Espoon alueet sitten ovatkin mahtavia ja turvallisia alueita. Olen asunut Espoossa 26 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Sellon seutu ja Espoon keskus on todella ghettoutunut. Ainoa paikka missä voi vielä käydä on Iso Omena, mutta sekin alkaa kohta täyttyä näistä kunniakansalaisista.
Tuossa jutussa puhuttiin päihdeongelmaisista eikä mamuista. Niistä mainitsemistasi kunniakansalaisista ei ole mitään vaaraa, ainakaan katukuvassa. Ehkä sitten asemalle päästyään vetävät kännit ja alkavat örveltää.
Jos siellä on ollut joku poikkeustilanne meneillään arviointipäivänä, olisi ollut varmaan aiheellista tulla vielä toisena päivänä uudelleen katsomaan, onko meininki edelleen villiä länttä.
Vierailija kirjoitti:
Ei Espoossa oo keskusta, tai Espoon keskus ei ole Espoon keskus vaan Leppävaara, Matinkylä ja Tapiola. Ensisijaisesti Leppävaara sanoisin.
Ja Espoon Keskus ei oo kummoinen paikka, melkeen päivittäin siellä kuljen. Ihan ok.
Sanoisit väärin. Espoo ei ole rakennettu yhden keskustan varaan kuten Helsinki, vaan Espoossa on 5 aluetta, joista kaikilla on oma keskustansa: Espoonlahti, Tapiola, Matinkylä, Leppävaara ja Keski-Espoo eli juuri se Espoon keskus. Näistä mikään ei ole koko Espoon keskusta, sillä sellaista ei Espoossa ole, vain 5 erillistä aluekeskusta.
Vierailija kirjoitti:
Ne paikalliset espoon keskusksessa päivittäin olevat, ovat jo tottuneet niihin hörhöihin. Eikös siellä ole paljon kaupungin vuokra-asuntoja? eikös sekin kerro alueesta? Minne ne epämääräiset voisi sitten laittaa? pitäskö siellä olla joku päiväkeskus niille, missä saisivat ruokaa?
Ne pitäisi majottaa Stubbin naapuriin että näkisi se herraspentu kerrankin oikeata elämää. Nythän se ei tiedä maailmasta muutakun sykemittarin ja itsensä peilin edessä.
Kuinkas nössöjä nämä tutkimuksen tekijät ovat jos eivät pysäkille uskaltautuneet kolmesta yrityksestä huolimatta :D :D
Olen pienikokoinen nainen ja useita vuosia centissä työn puolesta liikkunut (ja siis julkisilla). Harvemmin ne laitapuolen kulkijat mitään tekevät, omissa porukoissaan ölisevät.
Minä asun ihan tässä Espoon keskuksen vieressä, ja mm. työmatkat kuljen junalla Espoon keskuksesta. En kyllä ollenkaan tunnistanut seutua tuosta kuvauksesta. Rumahan tämä on miljöönä, mutta koskaan ei ole pelottanut (Leppävaaran asemalla sitä vastoin on).
Vierailija kirjoitti:
Olen kulkenut Espoon keskuksessa lähes kaikkina kellonaikoina (pl klo 00-06) enkä minäkään tunnista tuosta tekstistä sitä samaksi paikaksi. Joo onhan siellä kaikenlaista väkeä, mutta en ole ikinä joutunut häiriköidyksi.
Itse asuin 2010 Lommilassa (centin vieressä), ja silloin parhaimmassa baari-iässä tuli usein käytyä Kannussa (baari aseman vieressä, niille jotka eivät tiedä) ja kävelin usein räkäkännissä jotain on yöllä/aamuyön tunteina.
Koskaan ei mitään häiriötä ollut, enkä tuntenut oloa uhatuksi tai mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asuin 2010 Lommilassa (centin vieressä), ja silloin parhaimmassa baari-iässä tuli usein käytyä Kannussa (baari aseman vieressä, niille jotka eivät tiedä) ja kävelin usein räkäkännissä jotain on yöllä/aamuyön tunteina.
Koskaan ei mitään häiriötä ollut, enkä tuntenut oloa uhatuksi tai mitään.
* Kävelin usein räkäkännissä KOTIIN.
Nyt olikin astetta jännempi autocorrectaus :D
Vierailija kirjoitti:
No on vähän värikynää jutussa. Toki siinä juna-aseman lähellä pyörii porukkaa, kun se on ainoa paikka missä pääsee "sisälle" tuulelta suojaan. Ja osa hörhöistä on masalan väkeä odottamassa junaa.
Alkkiksia näkyy paljon, nistejä en ole kovin usein nähnyt. Eikä yhtäkään vaaratilannetta ole syntynyt. Se, että alkoholisti kysyy multa saako leipäni, ei ole vaaratilanne. Ihan ihmisiä nekin on, nistit on ne joista ei voi aina tietää mitä kamapäissään keksivät, mutta ei ne siinä juna-asemalla pyöri.
Niin joo, legendoja mukaanhan Masala on kanssa yksi villi länsi narkkeineen ja deekuineen.
Ja todellisuus, todella rauhallinen mesta. Muutama vakijuoppo notkuu milloin missäkin, mutta eipä nekään häiriöksi ole koskaan olleet.
Tää on sitä, kun kaikki ongelmaiset ovat avohoidossa.
Kuljin viisi vuotta aina junalla Espoon keskuksesta kouluuni ja takaisin. Ei ikinä mitään ongelmia, paljon ihmisiä päiväsaikaan :)
Nykyään asun muualla Espoossa mutten pidä Espoon keskusta minään ihmeellisenä paikkana.